Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Vyhlasujem sutaz: Kedy krachne BBDS-ka aj zo svojim sprostym vedenim? (tipy uvadzajte v dnoch)

vyhra: fotka casoveho listka
Srážka dvou autobusů a kamiónu zatarasila dálnici
Takřka ve vrakoviště se v několika vteřinách proměnila ve čtvrtek krátce před polednem dálnice D1 nedaleko Velké Bíteše. Na 156. kilometru do kolony pomalu jedoucích vozidel narazil zezadu autobus.




Autobus skončil ve středových svodidlech a do něho vzápětí narazil další autobus vezoucí domů ukrajinské dělníky.

http://www.blesk.cz/Clanek50558.htm

"Mezi oba havarované autobusy se zaklínil kamión," popsala hromadnou nehodu mluvčí jihomoravských policistů Dagmar Bartoníková. Pak ještě do sebe v obou směrech dálnice narazila řada aut.


Zraněných bylo deset, ale většinou jen lehce. "Nejhůře dopadl řidič havarovaného kamiónu, který byl do nemocnice dopraven se zlomeninami horních i dolních končetin," bilancoval situaci šéf záchranářů Jan Sedlák.

čad (8. 4. 20
Celkom by ma zaujímalo, či aj pán ing. Snopko je toho istého názoru, že ten paskvil, čo prevádzkujú, je jedna z najlepších MHD na Slovensku? A na základe akých kritérií sa třo stanovuje?
Reakcia na: maciatko #8549:
Prepáč, ale všimla si si, že som nešiel sám a v rozhovore som si nejak neuvedomoval okoloidúcich ľudí.
To, čo spomínaš s davmi prechádzajúcimi pešo cez Hušták, je trend, ktorý pozorujem už niekoľko rokov. Kým kedysi som chodil takto sám, za posledných 5 rokov sa chodník premenil na korzo. Len dúfam, že ho nezavrú počas výstavby na Troskách. Ale sama vidíš, že na pešiu turistiku dopravca postupne donútil v dôsledku vysokej nekvality poskytovaných služieb pri rastúcej cene za ňu, dosť nezanedbateľne veľké množstvo ľudí (bývalých cestujúcich), pričom okolo nich chodia po ceste vozidlá MHD so súčiniteľom využitia kapacity vozidla v špičke len cca 0,3-0,6 a to je ešte výrazne redukovaný počet spojov v porovnaní spred niekoľkých rokov. Ale na druhej strane Ing. Korniet si i tak myslí, že patria medzi najlepšie MHD na Slovensku - ako som včera doporučil, okamžite odvolať z funkcie, ale už to ťažko niečo zachráni. Ja osobne (ako fanúšik MHD) som MHD využíval už len pri ceste do roboty a vo výnimočných situáciách, ale dnes som išiel už druhý raz tento týždeň pešo aj do roboty a ak si BBDS myslí, že vybabre s niekým, tak predovšetkým sami so sebou. Ani menežment nezostane vo funkciách, keď povyhadzujú aj napr. 50 vodičov, pretože už nebude mať čo "riadiť".
Reakcia na: maciatko #8548:
A nie luna:-P?
Takže mi to nedalo a aspoň taký malý osobný prieskum som si urobila. Takže cestou z huštáku na fončordu som sa minula s presne 207 človiečikmi, ktorý išli smerom do mesta, pričom len od mostov po zastávku na Úsvite ich bolo 127, z toho dvaja cyklisti a jeden PIT, ktorý ma nespoznal, ale v tom dave sa mu ani nečudujem. Čo ma teda úplne prekvapilo, bol fakt, že študenti netvorili ani polovicu celej tej masy (čiže MHD z väčšej časti neprichádza o 10Sk ale o 15). Ešte dodám, že som rátala ľudí na chodníku na mojej strane aby som sa tak vyhla rátaniu ľudí, ktorý možno išli na zastávku MHD. Ani z toho môjho počtu ich nemožno vylúčiť, ale keďže som väčšinu stretla až za zastávkou a ešte ku tomu na tej strane cesty, kde ide MHD opačným smerom, takže by to nedávalo logiku, aby išli tade na zastávku MHD, môžem tento počet znížiť na nulu. Túto cestu som absolvovala za 19 minú asvoje rátanie som skončila pred križovatkou na Kyjevskom námestí. Nepočítala som ľudí, ktorý boli na príchodových cestičkách od činžákov, napriek tomu, že bolo zjavné, že idú do školy alebo do práce, takže ten počet ľudí, ktorí prešli v priebehu 20 minút trasu Fončorda-Hušták bude podstatne vyšší. Myslím si, že to stojí za zamyslenie, keď si prerátame, koľko potenciálnych zákazníkov MHD sa radšej prejde pešo, pretože sú nespokojní s kvalitou cestovania alebo výškou cestovného. A to bola len trasa medzi tromi zastávkami. Koľko stratených peňazí je to za celý rok?
Reakcia na: bez komentára #8545:
takže tento rok rátajú s tým, že prepravia čosi vyše 17 mil. ľudí a kde ich chcú zobrať? Každé ráno sa zabávam na pohľade, ako v čase od 7 do 8hod z Fončordy duna študentov za dunou sa valí. A nielen študentov. Je tam aj pár dospelých. Keby som sa neponáhľala do práce, tak si vezmem pero a papier a urobím anketu, aby som zistila, koľko percent z nich zhruba pred mesiacom využívalo MHD. Ale možno by nezaškodilo urobiť takú anketu aj tu, nech vidíme tých 10 percent. Ak je v BB najlepšia MHD, tak Pán Boh nech ochraňuje celé Slovensko. Osobne sa rada prejdem pešo nie kvôli tej jednej korune o ktorú sa mi cestovné zvýšilo, ale kvôli tým službám a kvôli tomu pohľadu, ktorý som zas zažila v pondelok v troleji, keď jedna tetuška nevedela, čo má od zúfalstva robiť, lebo práve objavila fakt, že jej žiadna zľava bez čipovej karty neplatí a vysvetľovala mne aj vodičovi, že má v kabelke dvadsať korún na lekára a že dôchodok bude mať až o pár dní a keď som jej povedala, že teraz si bude musieť kvôli zľave kúpiť kartu za 170Sk, tak sa skoro rozplakala. Pozerali ste sa na to niekedy aj takto? Stačí ľuďom, ktorí majú presne rozdelený domáci rozpočet oznámiť 3 či 4 dni pred zavedením tarify do platnosti (nehovoriac o tom, aké efektívne to bolo), že si budú musieť kúpiť niečo navyše? Odpoviete mi na toto Ing. Snopko?
http://www.sme.sk/c/2001124/Minibusy-irituju-prepravcov.html

Minibusy iritujú prepravcov

BANSKÁ ŠTIAVNICA - Pred časom sa v uliciach Banskej Štiavnice objavil nový dopravca. Súkromná autodoprava podnikateľa Jána Terena vyrazila do ulíc s dvoma osemmiestnymi dodávkami. Svoju filozofiu úplne prispôsobili cestujúcim. Ich novátorstvo sa však nepáči miestnym taxislužbám ani vodičom SAD. Tvrdia, že Ján Teren by mal mať na takúto činnosť licenciu.

On je, naopak, presvedčený, že na tento druh dopravy licencia nie je potrebná. "Konzultoval som to s odborníkmi. Nejde však ani o pravidelnú, ani o hromadnú dopravu, takže licencia by sa na nás vzťahovať nemala," hovorí Ján Teren.

Štiavnica je pomerne rozľahlá, hornatá a do niektorých častí je problém sa dostať. Veľká časť mesta ani nie je pokrytá autobusovými spojmi. Problémom je už dlhý čas napríklad železničná stanica. Hoci leží mimo mesta, spoj sem nechodí.

Teren postavil svoju filozofiu práve na niektorých nedostatkoch. Jeho minibusy si môžu cestujúci stopnúť kdekoľvek, nie sú viazané zastávkami. Cestujúcich na ich žiadosť rozvezú aj do tých častí, kde iné spoje nechodia. Za akúkoľvek vzdialenosť zaplatia pritom iba jednotnú sumu desať korún.

"Snažíme sa vykrývať predovšetkým najfrekventovanejší ťah medzi sídliskom Drieňová a historickou časťou mesta, ale na požiadavku cestujúcich zájdeme aj inde. Spustili sme takúto dopravu zrejme ako prví na Slovensku. U nás je to neobvyklý spôsob, ale napríklad v Poľsku funguje takýto systém vynikajúco. Odtiaľ mám inšpiráciu," hovorí Ján Teren. Počet minibusov by chcel v budúcnosti zvýšiť a už počas letnej sezóny by chcel voziť turistov aj k odľahlým štiavnickým tajchom.

Štiavničania sa konkurencii potešili a využívajú ju. SAD vo Zvolene a štiavnickí taxikári však hovoria o nekalej konkurencii. Cestovný lístok na SAD stojí 9 korún, cesta taxíkom medzi sídliskom Drieňová a historickou časťou mesta stojí približne 40 korún. "S pracovníkmi SAD sa zhodujeme, že robiť takúto dopravu bez licencie naozaj nie je možné. Nik sa nesmie čudovať, že sme nahnevaní. V mnohom máme sťažené podmienky. Naši vodiči musia pravidelne chodiť na preskúšanie a psychologické testy. Konkurencii táto povinnosť odpadá? Tak potom naozaj môžem hovoriť o živelnosti," povedal nám majiteľ štiavnickej taxislužby Maroš Ivanič. "Ak má na aute uvedené telefónne číslo a ľudia si ho privolávajú telefonicky, potom ide o taxislužbu. Alebo ak ide pár minút pred spojom SAD presne po jeho trase, tak zasa spĺňa požiadavky hromadného dopravcu," oponuje Maroš Ivanič.
(eta) [7. 4. 2005]
Reakcia na: bez komentára #8545:
prečo sa všade pri článkoch o MHD uvádza CELKOVÝ počet zamestnancov a vodičov, keď samotná MHD má asi 130 až 140 vodičov?
Reakcia na: LUK #8541:


Mesto nevie posúdiť opodstatnenosť nákladov
Cestovné po mesiaci opäť vyššie

...
Najlepšie možné riešenie!!??
Králik nový systém zliav prezentoval ako ústretový krok dopravcu. To, že jednou z podmienok zastupiteľstva bolo zachovanie cestovného na úrovni minulého roka, čiže 13 korún, označil ako nereálne. Ďalšou podmienkou zastupiteľstva bolo zachovanie objemu výkonov na úrovni minulého roka. SAD BBDS aj napriek nesplneniu týchto podmienok podľa Králika dostane od mesta dotáciu 18 miliónov korún a ďalších vyše 34 miliónov vo forme bezplatného prenájmu mestských vozidiel a trolejového vedenia. Primátor pripomenul, že mesto nevie kvalifikovane potvrdiť alebo vyvrátiť opodstatnenosť nákladov, ktoré dopravca uvádza v žiadosti o schválenie cenového výmeru. Schválený cenový výmer považuje za „najracionálnejšie možné riešenie“.

Naša MHD takmer najlepšia na Slovensku???
Zdražovanie neprinesie žiadne zlepšenie kvality cestovania v MHD. Tá je totiž podľa Kornieta jednou z najlepších na Slovensku. Pripustil iba, že na budúcu zimu sa už možno na kúrení v trolejbusoch šetriť nebude. Očakáva ďalší pokles cestujúcich v MHD. Dodal, že vlani prepravila banskobystrická MHD 19 miliónov cestujúcich. SAD BBDS v súčasnosti zamestnáva okolo 600 ľudí, z nich 420 vodičov. Od apríla prepustila 48 zamestnancov.

hc, BB žurnál 7/2005, 7.4.2005 (krátené)
Reakcia na: LUK #8541:
A v ktorych parametroch je BB najlepsia, to uz sudruh Korniet neprezradil, ze. Hlavne ze sme sa dozvedeli, ze pokles cestujucich o desat percent (!) rocne je celoeuropska norma.

Doporucujem sudruhovi Kornietovi spocitat si, za ako dlho pri rocnom ubytku 10% bude MHD zrusena ako taka. Napriklad mne vychadza, ze po dvadsiatich rokoch s ubytkom 10% rocne zostane v MHD 12% z povodneho mnozstva ludi. A v kolkych europskych mestach uz mali takyto pokles za dvadsat rokov?
Luk bud vysiel Korniet priamo s psychiatrie, alebo riadi spolocnost postavenu z Lega. Ako Aprilovy zart hodnotim ***** 5 hviezdiciek.
LUK:Musím konštatovať,že duševné ochorenie súdruha Kornieta dospelo do terminálnej fázy.Nádej na vyliečenie už nie je.Doporučujem eutanáziu.
Najnovší BB žurnál priniesol šokujúce zistenie...
Igor Korniet: "Banskobystrická MHD je jednou z NAJLEPŠÍCH na Slovensku."?
Do kelu, prečo nám to doteraz ešte nikto neprezradil???
už ste zas odrbali ludí so zyvšovaním cestovného. pán primátor vy zas za nič nemôžete ako vždy !!!! Nič ste pre BB neurobili Dajte cestovné na 100 Sk.
S pozdravom červený chmér ?
Reakcia na: PIT #8157:
1503 má nabúraný ĽAVÝ predný roh... ?
Reakcia na: Ikarus WRC #8361:
aha tak už viem prečo a od kedy má 692BI oškretý nárazník.
Reakcia na: TeBeCe #8536:
To je podľa môjho názoru jedno, vina vodiča busu je, bohužiaľ, viac než jednoznačná, ale že máme po skoro štyridsiatich rokoch funkčnosti diaľnice niekde tak krátky a úzky pripájací pruh ako pri Deviatich Náboženských Symboloch, je hanba (podobná situácia je na D1 pri Dechtároch...
Inak minule som sa na českej D1 mohol v podobnej situácii zabiť, pretože som predpokladal pripájací pruh, tak som sa poriadne rozbehol, aby som sa plynule zaradil a omo to bez "Stopky" či iného varovania vbiehalo priamo do stúpacieho pruhu pre kamióny. Našťastie nič nešlo...
Reakcia na: mimi #8535:
vysledkom su dva odlisne znalecke posudky....

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.