Myslim ze pomer naklady/kapacita bude s vynimkou mzdovych nakladov u klb a solo rovnaky (minimalne v pripade ceny). Takze rozdiel bude asi len v tych platoch. A to by mohlo robit okolo 7m Sk rocne.
Ale vsimnite si ubytok cestujucich. Linka 6 este donedavna mala 10min interval, teraz 15min. A toto bude pokracovat ak sa MHD nezmeni. S predlzujucimi sa intervalmi budu ludia MHD opustat stale viac. Zvysenie cestovneho proces prechodu k IGK len urychli. Nepamatam sa, ze by v SR bola inflacia 20% (ani za 2 roky dohromady), navyse ceny nafty stagnuju (alebo nie?). Myslim ze uz teraz mozu MHD v BB cestovat len ti, co nemaju auto, alebo nemaju v praci kde parkovat.
Ak to teda bude pokracovat, budu "harmoniky" obsluhovat aj linky ktore pojdu raz za 20 minut alebo 30 minut? Medzimestku linku Banska Bystrica - Brezno este pred par rokmi obsluhovali takmer vyhradne harmoniky, teraz tam uz nie je ani jedna ale pridali sa spoje. Tak preco by sa to nemohlo zaviest aj v samotnom meste.
Ked raz niekto prejde na IGK, tazko sa bude vracat naspat. Preto by bolo dobre ten odliv spomalit co najskor. Casove listky, prestupny tarif, dobre pokrytie a kratke intervaly su klucom. Toto vsak (zial) nevyriesi trh. Takze mesto by si malo stanovit priority.
Mozno ze prioritou mesta je eliminovat MHD, pretoze je to penazozrut. Cim viac ludi bude chodit IGK, tym mensie dotacie na MHD budu potrebne.
Ale vsimnite si ubytok cestujucich. Linka 6 este donedavna mala 10min interval, teraz 15min. A toto bude pokracovat ak sa MHD nezmeni. S predlzujucimi sa intervalmi budu ludia MHD opustat stale viac. Zvysenie cestovneho proces prechodu k IGK len urychli. Nepamatam sa, ze by v SR bola inflacia 20% (ani za 2 roky dohromady), navyse ceny nafty stagnuju (alebo nie?). Myslim ze uz teraz mozu MHD v BB cestovat len ti, co nemaju auto, alebo nemaju v praci kde parkovat.
Ak to teda bude pokracovat, budu "harmoniky" obsluhovat aj linky ktore pojdu raz za 20 minut alebo 30 minut? Medzimestku linku Banska Bystrica - Brezno este pred par rokmi obsluhovali takmer vyhradne harmoniky, teraz tam uz nie je ani jedna ale pridali sa spoje. Tak preco by sa to nemohlo zaviest aj v samotnom meste.
Ked raz niekto prejde na IGK, tazko sa bude vracat naspat. Preto by bolo dobre ten odliv spomalit co najskor. Casove listky, prestupny tarif, dobre pokrytie a kratke intervaly su klucom. Toto vsak (zial) nevyriesi trh. Takze mesto by si malo stanovit priority.
Mozno ze prioritou mesta je eliminovat MHD, pretoze je to penazozrut. Cim viac ludi bude chodit IGK, tym mensie dotacie na MHD budu potrebne.
Vladimír
Papyr: Okrem Pardubíc sa takto chová Brno, ktoré stále neuvažuje o kúpe klbákov a naďalej prevádzku trol***usové linky s intervalom okolo 4-6 minút s nasadenými sólo vozidlami. Nehcem kecnúť somarinu, ale počul som, že s ukončením dodávok kĺbových vozidiel sa zaoberá aj Hradec Králové - v budúcnosti by chceli skôr sóla s kratšími intervalmi. Takže by som povedal, že to trend je.
Petík: Fajn vec. Ale keď máš prachy. A na Slovensku je to stále len plat pre dvoch vodičov miesto jedného, kúpa dvoch vozidiel miesto jedného, údržba dvoch vozidiel miesto jedného, náhradné diely pre dve vozidlá miesto jedného aťď. Nie sme takí bohatí, aby sme mohli myslieť na to, že cestujúcemu sa to tak páči viac....
Mimochodom, tú knihu o tej žel. stanici už vyloženú v KE nemajú, aspoň sa spýtam, či sa nedá nejako dodať zo skladu a pod. Len mi to nikdy nevychádza - otvorené majú v dosť atypickom čase - len do 14.30h, takže väčšinou to nestihnem. Ale myslím na to.