Nie je to vyhlaska, ale zakon c 168 z r. 1996 o Cestnej doprave. Ten ma $ 8 Osobitne povinnosti dopravcu. Pod pismenom f/ sa pise: oznacit autobus na autobusovej linke udajom o vychodiskovej /nastupnej/ a cielovej /vystupnej/ zastavke, pripadne o zastavkach medzi nimi.
Takze nie o vsetkych zastavkach, dokonca nemusi byt o ziadnej medzi nimi. Kravina sa mi zda oznacovat vychodziu zastavku, lebo mna ako cestujuceho vobec nezaujima odkial to ide, ale kam to ide, lebo ja sa logicky chcem doviezt ku cielovej a nie do vychodzej zastavky /na spiatocku, ha, ha.../.
Takze nie o vsetkych zastavkach, dokonca nemusi byt o ziadnej medzi nimi. Kravina sa mi zda oznacovat vychodziu zastavku, lebo mna ako cestujuceho vobec nezaujima odkial to ide, ale kam to ide, lebo ja sa logicky chcem doviezt ku cielovej a nie do vychodzej zastavky /na spiatocku, ha, ha.../.
Vladimír
Kniha má 461 strán a formou prístupnou aj pre bežného (neodborného) čitateľa približuje vývoj našich železníc od ich vzniku po súčasnosť. To, že je zvolený ľahší - rozprávačský štýl neznamená, že ide len o nejaké báchorky pre laikov. Kniha je nabitá faktami (dátumy, čísla), historickými súvislosťami, rozbormi jednotlivých období, náčrtkami, mapkami, fotografiami a pod. (sú tu aj prevodové tabuľky medzi označeniami rušňov, ak sa v určitom období menili).
Na začiatku je popis všeobecného vývoja dopravy a ďalej konkrítnejšie historický vývoj koľaje, parného rušňa, pojazdu, parného stroja a parného kotla.
Nasleduje vlastná história železníc, ktorá je rozdelená do 6 - významnými udalosťami ohraničených časových období. V rámci každého obdobia - epochy sa ďalej text člení na pravidelne sa opakujúce podkapitoly:
- vzťah štátu a železnice
- vývoj už existujúcich železničných spoločností
- novozaložené železničné spoločnosti
- organizácia železničnej správy
- železničná prevádzka
- personálne a sociálne záležitosti
- železničná technika (s podtitulmi: rušne, vozne, oznamovacia a signálna technika, železničný spodok a zvršok, mosty, tunely, železničné budovy).
Knihu vrelo odporúčam, nepatrí k tým, čo zbytočne obkecávajú, no na druhej strane nevysvetľuje len ČO ale aj PREČO a AKO. Čitateľ si uvedomuje súvislosti a historické následky jednotlivých udalostí až po súčasnosť, sleduje vývoj dopravnej techniky, konštrukcie vozňov, či dokonca architektonické štýly slovenských železničných staníc. A keď napíšem, že som to kúpil za 150 Sk, niet čo dodať.
Petik: Tak ma teda ešte raz uzrejmi. Čo mám teda kúpiť? Obidve knihy?