Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Uz mi je to s tym S jasne. V tych rokoch s velkou slavou zavadzali mechanizaciu - strojceky 🙂

Linka 32 ma sancu do septembra. Pokial sa na nu ludia nenaucia (pomaly sa zacina plnit), bude zrusena. Zatial je skor trpena.

Vcera sme boli s Majklom si vyskusat Citaro v Nitre. Je to dobre vozidielko. Vsade je dost miesta, ide dobre, jedine ze vodorovne madla su strasne vysoko (mne to vobec nevadi) a niektore sedadla su skor 1,5 sedadla cize pre zalubenu dvojicu, alebo jedneho obezneho cloveka. Zda sa, ze SAD nitra sa ide orientovat na Mercedesy. Okrem Citara ma aj primestske O 345 z Turecka. Budeme za par rokov zavidiet ? 😉

Petik, na zel. stanicu nepojde ziadna dalsia linka. Teraz je to napratane a 34 zvykne chodit zboku. Mozno sa spravia zmeny ked tam postavia Kaufland. Cela konecne je robena na mensiu prevadzku a hlavne len pre autobusy. Troliky nemaju kde stat pocas BP, a pri prestoji musi vodic sediet vo voze a uhynat sa.

Ked ja idem Citybusom tak je prazdny a do sedadiel sa vzdy zmestim takze problem nemam.
Keď tak nad tým rozmýšľam, za predpokladu, že by si všetci cestujúci kupovali lístok z čipovej karty, v istom slova zmysle by sa dal chápať ako samoobsluha aj dnešný systém v BB.
Dodnes písmenom "S" označuje vozidlá tuším Opava.
Reakcia na: Petik #724:
Na vysvetlenie... Samoobslužný predaj CL, teda "S" znamená, že lístok už nepredáva sprievodca, ale cestujúci sa musí vo vozidle obslúžiť sám. To znamená - vhodiť mincu do mašinky + následne si odtrhnúť lístok. Na tento spôsob sa prechádzalo v našich mestách cca od polovice 60. rokov. Dôvodom bol permanentný nedostatok sprievodcov. Na niektorých linkách (resp. vozidlách) slúžili sprievodcovia, na niektorých nie. A toto práve odlišovalo veľké písmeno "S" nastriekané (resp. nalepené) na karosérii vozidla v ktorom sprievodca nebol.
V druhej polovici 70. rokov (po prvý raz Praha - 1974) sa presadzuje úplne nový systém - tzv. "bezhotovostný styk s cestujúcim", tzn. cestujúci si cestovný lístok kupuje v predpredaji, t.j. mimo vozidla a označí si ho v označovači vo vozidle. Tento systém sa však už pod pojmom "samoobslužná prevádzka" nechápe a následne sa zo všetkých vozidiel písmená "S" odstraňovali.
Petik: chodí na Mládežnícku, ale len večer na 24. To je ten, čo tam prejde z 80.

Papyr: momentálne zo strany mesta nie je snaha rozvíjať trol. sieť, i keď BBDS má pripravené konkrétne projekty. Ale čo si Bystričnia zvolili, to majú...
Papyr #720 a Vladimir #723:
Chlapi tak sa dohodnite. Kupovalo sa to pred nastupom alebo az vo vozidle?

Vladimir:
Do koalicie s mojou 83-rocnou babkou?
Samoobslužný predaj CL fungoval tak, že cestujúci nastúpil do vozidla s pripravenými peniazmi, ktoré vhodil do "mašinky". Lístok teda nepredával vodič, ale nebol to ani predpredaj.


Pripájam sa k pro-City Busovej koalícii 🙂
Inak moja babka sa mi stazovala, ze na Mladeznicku nechodi Cityhnus, lebo do Karosy sa jej blbo nastupuje.
Na vine je zrejme mama, ktora ked bola u mna tie autobusy vychvalovala.

Ja ich nemam rad. Aj ked si to Kami nemysli:), je tam malo miesta na nohy a ked je to narvane, tak sa neni kde drzat.
No 32 je divna linka. Smerovo je takmer variantou linky 3, centrum tesne ale predsa obchadza (po slovensky sa tomu hovori tangencialna) :o)
Je to nova linka, takze ludia si ju najprv musia zapamatat, co pri 6 jazdach denne vobec nie je jednoduche.
Okrem toho v jej trase chodi relativne frekventovana 34 a 2, 32 ma na zastavkach blizko k centra zastavky na inych miestach ako ostatne linky.

Dalej argument proti - blbe cislo. 32 donedavna jazdila a mala inu trasu. Preco nezvolili napr 36, ktora jazdievala na trase Fortnicka-Skubin.
(Inak tie nove linky s cislami 9x si nepamatam ani ja).
Moj verdikt - ak tym chodi malo ludi, viac uz nebude => zrusit.

Asi to bude dalsia z x liniek, ktora bude chodit na vlakovu stanicu. Ale skusil by som experiment a zo zastavky Narodny dom by som ju odklonil na niekdajsiu zastavku 9.maja pri Drukose a potom popri po Bellusovej na zastavku Micinska a dalej popri Leninovi na stanicu. Aspon by sa do toho ne***ali ludia, co normalne jazdia linkou 2.
A na Bellusovej by som zriadil zastavku 'Zimny stadion' (na krizovatke s Jesenskeho ul) a to vratane liniek 80 a 31. Kedysi tam zastavka bola - tak 15 rokov a ten zastavkovy stlp tam bol donedavna, mozno stale je.
Reakcia na: Petik #716:
S akoze Samoobsluzny predaj listkov. Do tej doby (1974) existovali v MHD sprievodcovia, ktori vydavali listky. Potom sa postupne prechadzalo na dnesny system, ked je cestujuci povinny si zakupit listok este pred nastupom do vozidla. Vzhladom k tomu, ze v niektorych mestach sa od sprievodcov k automatom prechadzalo postupne (po jednotlivych linkach), boli linky, kde nie je sprievodca, oznacovane velkym S ako samoobsluzne.
S ako samoobsluha ? Zaujimave.

Vyskusal som si linku 32. Bola tam Karosa, lebo ciciak aj jeden MB boli pokazene. Ludia stale nemaju dopveru v tu linku. Obcas niekto nastupi, dalsi si pre istotu pozeraju kde to ide. A nasli ludia co videli Karosu tak nastupili sa cudovali sa co za cislo to maju na listku. Na dalsej zastavke prestupili na 34ku. Kto vie, co bude s tou linkou.
Reakcia na: Papyr #714:
Vsetci sa zhodneme, ze vzdy a za kazdych okolnosti je zodpovedny vodic. Je na nom ci sa spolahne na cestujuceho, ktoremu doveruje, ale vzdy plati doveruj ale preveruj a aj moj znamy tiez nejde uplne na slepo, ale moze mat zakryty vyhlad cestujucim, tak ho vyuzije.

Co nove ? Jedna vec je zelanie, druha vec je realny odhad a ten hovori, ze nic nove asi nebude len minimalna obnova vozoveho parku (961, 952, mozno daky minibus).
No predsa "samoobsluha".
K tym fotkam z Marianskych Lazni mam jeden dotaz. Netusi niekto co znamena to "S" na autobusoch?
Kedysi to bolo asi na trolej/autobusoch vo vsetkych mestach - aj v BB.
resp. pardon, doveryhodny cestujuci.
Kami: prosim ta, ten predpis mi ocituj. Co to je za blbost, kvalifikovany cestujuci? Netvrdim, ze sa to nedeje, ale vzdy a za kazdych okolnosti je zodpovedny vodic. Nie nejaky - hoci aj kvalifikovany - cestujuci. Za tym si stojim.

Inac, nechysta sa v BB nieco nove? Nove vozidla, alebo trolebusove trate, alebo nieco take? Uplne som o BB stratil prehlad...
Petik: stale je regulovane (maximanlne) cestovne pri linkach do 100 km, dialkova je bez regulacie.
BTW, cena BB-BA je Diago 265 Sk, SAD BA s miestkou Axeltour 290 Sk !

Papyr: ano vodic je zodpovedny, ale v niektorych pripadoch postacuje oznamenie doverihodneho cestujuceho - aj ja tak znamemu povedal - ak sa pytal.
Majkl #710: Presne tu relaciu BA-BB som mal na mysli. Ale uz tak pred 4-5 rokmi mal bus C.Budejice-BB (BA 13:25) rozdielne cestovne na kratke vzdialenosti. Vzdy tam cestujuci z ZH do ZV (a podobne) nechapavo vytahovali dalsie peniaze. Tak som si myslel, ze ked uz piaty rok vladne "pravicova" vlada, ze to uz bude normalne celoplosne. Neviem ci je to stale nejak regulovane v CR, ale fakt je, ze kazda spolocnost ma ine cestovne aj na lokalnych linkach.

Papyr #708: No na krizovatke s podobnou frekvenciou si to mohol kludne dovolit.
Co sa tyka tych dialkarov, myslim ze prepravu stojacich cestujucich by mali zakazat vo vyhlaske o pravidlach cestnej premavky. Minimalne na dialnici.
Tiez som niekolkokrat stal po Sered na poslednom schode. A v Seredi este pristupovali. Niektori vodici to riesili celkom rozumne. Na "sklapacich" sluzobnych sedadlach pri dverach mohli sediet cestujuci a tym padom tam nikto nemohol zavadzat.

Inak vlaky BA-BB chodia na ****. Stopro sa dohodli s autobusovou lobby. Ti zelezniciari mi pekne piju krv. Odkedy z R Dumbier spravili IC Hron, permanentne kazia ostatne spoje. Ked ich uz nevedia viac spomalit, tak aspon poseru pripoj vo Zvolene, idealne tam daju zastavkovy osobak. To IC je pritom hanba. Stoji pri kazdej vrbe a je pomalsie ako autobus. Ale toto je mozno vseobecny jav u ZSR (teraz ZSSK). Odkedy som sa prestahoval do Prahy, po kazdej zmene CP je ten nocak pomalsi. A potom sa divia ze vlaky su prazdne a vsetci chodia autobusmi. Z celeho vlaku (Hron!) zostal 1 vagon (este pred 2 rokmi dva vagony).
Tajne som dufal ze zelezniciari budu strajkovat az kym ZSSK neskrachuje a dopravu na Slovensku zacnu zabecpecovat CD.
Ked budete v Prahe, skuste sa postavit o 6 rano na 10 minut na Florenc a pocitat autobusy zo Slovenska. Holt kde maju stratenych cestujucich.

Majkl #711: Vo Zvolene ale mali donedavna zastavkove CP pisane rukou.
A keď už sme pri MHD malých miest, tak:
Myslím si, že aj Zvolen má celkom dobrú MHD. Cestovné poriadky sú rozdelené na stĺpce prac. dni a sobota, nedeľa, vozy sú v celkom dobrom stave, majú aj zopár "plyňákov" a premávajú tam cca 3 Ikarusy 280 a 1 Karosa C744. Zvyšok sú sólo vozy. Nakupujú aj B932. Nevýhodou je, že vôbec nepoužívajú transparenty. Majú karty a Emtest, systém je rovnaký ako v BB.
Petik: pokiaľ ide o regulované cestovné, myslím, že štát stanoví len maximálnu cenu cestovného a SADka ju môže v prípade potreby znížiť. To by vysvetľovalo, prečo na trase BA-BB v spojoch BBDS platím 220 a v spojoch SAD Bratislava len 200 Sk.
Vladimír: Ja keď som bol v Martine, tak bola sobota a spomínam si, že na zastávke pri železničnej stanici došli naraz 3 aurtobusy a potom už nešlo polhodinu nič... Chcelo by to intervalový CP s prekladom 🙂

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.