A teraz nieco do diskusie:
Myslite ze ma zmysel kupovat v BB klbove auto/trolejbusy?
Podla mna by bolo dobre, keby sa uprednostnil nakup kratkych autobusov, a takisto midibusov napr. SOR.
Klbaky v takom malom meste nemaju moc vyuzitie. Navyse - ked sa nastupuje len 1 dvermi, statie na zastavkach trva dlhsie ako u kratkych busov (musi prejst viac ludi cez 1 dvere).
Mali by sa radsej pouzivat mensie busy s kratsimi intervalmi. Zaroven by bolo cestovanie trochu rychlejsie (menej ludi na nastup).
Dolezite su hlavne tie intervaly. Mne napr. pride 10min cakania na zastavke dost dlha doba. A pritom to je spickovy interval najvytazenejsich liniek.
Na menej vytazene linky je aj Karosa moc velka. Ved ak to chodi raz za 30 minut (alebo raz za hodinu, vid 53), tak to nastupim na prve co pride a zbytok cesty prejdem peso.
Linky z dlhymi intervalmi beru vacsinou len ludi, ktory sa prisli na zastavku akurat v case ked sa tam ten autobus vyskytol (isli by aj inym) plus dochodcov, ktory chodia na zastavku podla cestovneho poriadku a su schopny cakat neuveritelne dlho (nic ine predsa nemaju na praci).
V sucasnosti by sa mohli aspon zrusit klbaky cez vikendy. Ved o vikendoch ta MHD v BB skoro nejazdi.
Myslite ze ma zmysel kupovat v BB klbove auto/trolejbusy?
Podla mna by bolo dobre, keby sa uprednostnil nakup kratkych autobusov, a takisto midibusov napr. SOR.
Klbaky v takom malom meste nemaju moc vyuzitie. Navyse - ked sa nastupuje len 1 dvermi, statie na zastavkach trva dlhsie ako u kratkych busov (musi prejst viac ludi cez 1 dvere).
Mali by sa radsej pouzivat mensie busy s kratsimi intervalmi. Zaroven by bolo cestovanie trochu rychlejsie (menej ludi na nastup).
Dolezite su hlavne tie intervaly. Mne napr. pride 10min cakania na zastavke dost dlha doba. A pritom to je spickovy interval najvytazenejsich liniek.
Na menej vytazene linky je aj Karosa moc velka. Ved ak to chodi raz za 30 minut (alebo raz za hodinu, vid 53), tak to nastupim na prve co pride a zbytok cesty prejdem peso.
Linky z dlhymi intervalmi beru vacsinou len ludi, ktory sa prisli na zastavku akurat v case ked sa tam ten autobus vyskytol (isli by aj inym) plus dochodcov, ktory chodia na zastavku podla cestovneho poriadku a su schopny cakat neuveritelne dlho (nic ine predsa nemaju na praci).
V sucasnosti by sa mohli aspon zrusit klbaky cez vikendy. Ved o vikendoch ta MHD v BB skoro nejazdi.
Petik
Konecne nasiel web o MHD v BB. Som rad, ze konecne tu je aj diskusne forum.
K diskusii o nazvoch zastavok: Sposob oznacovania zastavok v BB sa mi vobec nepaci. Pride mi zlozite aby sa zastavky volali ulica,nieco. To si nikto nezapameta. Totalnym vrcholom je potom nazov Tulska,3; Polna,2 a pod.
Mne sa celkom paci oznacenie zastavok v Prahe, kde vacsinou ide o nejaky miestny nazov typu Usvit, Hustak, alebo nazov kolmej ulice. Teda zastavka by sa nevolala "Sladkovicova, neviemco" ale "Bernolakova".
Nikdy sa tu 2 zastavky nevolaju rovnako (ziadny spolocny zaklad nazvu).
Dalsim nezmyslom je podla mna reklamny predaj nazvu zastavky. Chcel by som vidiet, ako niekto povie "Stretneme sa na zastavke THK, Squash centrum". Nemohla by sa ta zastavka volat "Kupalisko"? Celkovo by sa to malo zjednodusit. Ziadne "Hviezdoslavova, Alpinka" - staci "Alpinka". A nepouzival by som pritom nazvy typu "AURIS" (pokial to nie je zauzivane ako miestny nazov).
Celkom OK je to aj v Bratislave.
Este by som mal malu pripomienku k casti historia.
1. Siet liniek - celkom by sa mi to pacilo graficky.
2. Fotky - nie su tu ziadne fotky. S tym bude asi problem ale skusil by som sa obratit priamo na CSAD, potom na nejake redakcie novin, ktore existovali aj za bolsevika (SMER, Priekopnik...) mohli by mat nejaky archiv. A tiez som prave zistil, ze existuje kniha "25 rokov socialistickej prítomnosti ČSAD Banská Bystrica / Red. František Kalina; Martin : Osveta, 1974". Mozno by slo nieco naskanovat odtial. Maju to v SVK v BB. Pozicajte si to rychlo, lebo inac Vas predbehnem:)
Pripadne by som z toho mohol pre vas nieco zpracovat a naskanovat. A bacha na autorske prava:(