Ja to vidim takto:
Chybu spravilo aj mesto aj SADka. Mesto svojim "odbornym" rozhodnutim o zruseni akychkolvek dotacii a SADka svojim "odbornym" rozhodnutim zvalit vsetku vinu na mesto.
Keby sa SADka snazila spravat komercne, tak ako sa patri a snazila sa ziskat zdroje ziskanim si cestujucich, tak mohla zrusit nezmyselny naastup prednymi dverami, zaviest predplatne a jednorazove casove listky, zatraktivnit intervaly a to vsetko aj za cenu zrusenia vsetkych zliav a zvysenia ceny cestovneho. Vysledkom by nebol odliv cestujucich ale mozny narast -> narastli by aj trzby(je rozdiel cestovat za 20Sk hodinu, resp za 500 cely mesiac a pritom vediet ze spoje nemaju zdrzanie a chodia nacas...). Ak by ludia aj napriek tomu protestovali proti zruseniu zliav a vyske cestovneho, vina by bola len a len na meste a jeho kralikoch. Lenze pristup SADky zvalit vsetku vinu na mesto (opravnene) a tym zrusit vyuzivane linky, absolutna redukcia spojov a zvysenie cestovneho len zapricini, ze z ludi sa stanu nadavajuce tvory a stratia vsetku doveru voci statu, mestu, SADke a vsetkym zainteresovanymn. K tomu pride SADka o mnozstvo zakaznikov, ktori sa uz nikdy k MHD nevratia. Zacnu zapchy, smog, vacsia nervozita.
Ale co ste si Bystricania zvolili, to mate.
Chybu spravilo aj mesto aj SADka. Mesto svojim "odbornym" rozhodnutim o zruseni akychkolvek dotacii a SADka svojim "odbornym" rozhodnutim zvalit vsetku vinu na mesto.
Keby sa SADka snazila spravat komercne, tak ako sa patri a snazila sa ziskat zdroje ziskanim si cestujucich, tak mohla zrusit nezmyselny naastup prednymi dverami, zaviest predplatne a jednorazove casove listky, zatraktivnit intervaly a to vsetko aj za cenu zrusenia vsetkych zliav a zvysenia ceny cestovneho. Vysledkom by nebol odliv cestujucich ale mozny narast -> narastli by aj trzby(je rozdiel cestovat za 20Sk hodinu, resp za 500 cely mesiac a pritom vediet ze spoje nemaju zdrzanie a chodia nacas...). Ak by ludia aj napriek tomu protestovali proti zruseniu zliav a vyske cestovneho, vina by bola len a len na meste a jeho kralikoch. Lenze pristup SADky zvalit vsetku vinu na mesto (opravnene) a tym zrusit vyuzivane linky, absolutna redukcia spojov a zvysenie cestovneho len zapricini, ze z ludi sa stanu nadavajuce tvory a stratia vsetku doveru voci statu, mestu, SADke a vsetkym zainteresovanymn. K tomu pride SADka o mnozstvo zakaznikov, ktori sa uz nikdy k MHD nevratia. Zacnu zapchy, smog, vacsia nervozita.
Ale co ste si Bystricania zvolili, to mate.
adrive
"PROGRAM HOSPODÁRSKEHO A SOCIÁLNEHO ROZVOJA MESTA BANSKÁ BYSTRICA A PRIORITY JEHO ROZVOJA NA ROKY 2004 – 2006"
Je na začiatku napísané toto:
"Vízia mesta Banská Bystrica:
Banskú Bystricu formovať ako súčasť stredoslovenského metropolitného centra, ktoré bude využívať svoje ľudské, materiálne, prírodné a ekonomické zdroje na zvýšenie kvality života svojich občanov. Mesto bude pôsobiť ako nástupné centrum cestovného ruchu, centrum školstva, administratívy, podnikania, investovania a hospodárskeho rozvoja."
a celé sa to nachádza tu:
http://www.banskabystrica.sk/main.php?id=99&id_menu=1836&id_mesto_sub=15&firmy_slovenska_flag=0
Po situácii v týchto dňoch vidím, ako sa to darí plniť. Veď je to zvýšenie kvality života občanov, ktorý chodia autami do práce, do školy, proste všade, a tí ktorí autá nemajú si budú môcť dovoliť lístok za 17 korún a to s dvoma možno v budúcnosti aj s tromi prestupmi. Proste ukážme bystričania, že na to máme! Veď sme metropola stredného slovenska. A tí ostatní, ktorí nepôjdu MHD, alebo autom tí nie sú chudobní, jáj tý majú dostatok prostriedkov, len sa snažia spraviť niečo na odbúranie tuku, a tak buď chodia bicyklom, alebo pešo ...
Vychutnajme si tento chaos kým ešte je, a kým nebude ešte horšie...