BANSKÁ BYSTRICA - Mestská hromadná doprava v Banskej Bystrici je od včerajšieho dňa zdecimovaná. Slovenská autobusová doprava - Banskobystrická dopravná spoločnosť zrušila tretinu autobusových liniek a hrozí, že ešte v januári zrušia aj všetky zľavy a zvýšia cestovné o štyri koruny. Redukcia liniek bude znamenať aj prepúšťanie zamestnancov. Nahnevaní ľudia na zastávkach tvrdia - budeme chodiť pešo alebo vlastnými autami.
Ľudia postávali ráno na zastávkach a prekvapene pozerali na odchody autobusov. Nadávajúci, ktorým nešiel ráno autobus, ešte nevedeli, že v niektorých častiach mesta zrušili aj zastávky.
"Bývam na Pršianskej terase a najbližšiu zastávku mám vzdialenú 20 minút," hovorí mladý muž.
Problém budú mať aj cestujúci, ktorí sa denne presúvali medzi veľkými sídliskami na opačných koncoch mesta, pretože dopravný podnik zrušil aj tieto spoje. Ľudia budú musieť prestupovať, a teda platiť za dopravu oveľa viac.
"Mesto nevyčlenilo peniaze na dotácie na dopravu ani si neobjednalo žiadne zľavy. Požiadali sme preto Banskobystrický samosprávny kraj o zrušenie všetkých zliav a o zvýšenie cestovného z 13 na 17 korún. V januári by mohol byť známy nový cenový výmer," zdôvodnil opatrenie podniku vedúci prevádzky MHD Miroslav Snopko a tvrdí, že problémom je magistrát.
Zrušenie zliav znamená, že plnú sumu budú musieť platiť deti, študenti, dokonca aj dôchodcovia nad 70 rokov, ktorí doteraz jazdili zadarmo. Ak regionálna samospráva odsúhlasí nový cenový výmer, cesta do práce a do školy bude stáť štvorčlennú rodinu najmenej 136 korún a ak to vynásobíme približne dvadsiatimi pracovnými dňami, tak je to mesačne viac ako 2700 korún.
Jednoduchým prepočtom sme zistili, že stačia dvaja ľudia, aby sa do práce dostali lacnejšie a pohodlnejšie vlastným autom.
Primátor Banskej Bystrice Ján Králik predpokladá, že zdraženie cestovného nebude také dramatické a odhadol ho na 15 korún. Mesto poskytuje dopravcovi autobusy, trolejbusy a iný majetok v hodnote takmer 300 miliónov korún a v prípade výraznejších problémov primátor pohrozil, že budú hľadať iného obchodného partnera. Podľa Králika by bolo pre mesto dokonca výhodnejšie zabezpečovať dopravu vlastnou spoločnosťou.
Niekedy bola Banská Bystrica perlou Slovenska. Od čias primátorského šafárenia Igora Presperína a Jána Králika, to ide s týmto mestom dole vodou. V meste je akútny nedostatok pracovných príležitostí. Mestká doprava o ktoréj tento článok má byť, funguje asi takým spôsobom, čo nás otravujete mi vás nikam voziť nebudeme a keď sa chcete niekam odviezť objadnajte si taxík. Zrušenie najviac zmysluplnéj linky č.24. je toho dôkazom. Vedenie mesta a MHD vôbec nemá záujm o chápanie základných potrieb obyvateľov tohoto mesta. Ak zdražie mestká doprava o 4Sk, podiel individuálnej dopravy vzrastie do takej miery, že sa budeme dusiť v smogu. Tým pádom bude bezvíznamný projek Ing Jána Králika "Bystrica zdravé mesto".
PS: Ako chcete aby sa dostali bystričania k Novému zábavno nákupnému centru Europa shoping center, keď im tam nepôjde žiadny spoj, lebo zrušili linku č.24?
Vážená Svetlana, TOTO NIE SÚ stránky SAD BBDS, ale súkromné stránky zopár nadšencov. Konkrétne cestovné poriadky pre túto stránku spracúva JEDINÝ človek na základe sprostredkovaných informácií. Spracovanie jedného CP trvá aj niekoľko hodín. Nové CP má dopravcxa na svojej stránke www.sadbb.sk (ak Vám budú stačiť). Ďakujem za pochopenie.
Kedy bude na Vasej stranke aktualny poriadok 1??????
Mate uvedenu platnost od 30.6.2004, ale na zstavke uz bol dany novy poriadok od 3.1.2005? Uz by bolo na case....
Chcem upozornit kompetentnych na vylepenie oznamu o zruseni linky c.100, alebo odstraneni zastavky na Namesti Stefana Mojzesa pri galerii. Vcera tam marne cakalo na prichod 100vky niekolko dochodcov.
Už tretí deň si čítam debatu a vyšlo mi toto.SAD sa podaril zámer upriamiť hnev Bystričanov hlavne na mesto a oni v tichosti čakajú že tým vytlčú nejaké peniaze od mesta .Rada by som sa niekde dozvedela čím argumentovali , že u poslancov nepochodili a takto to dopadlo.Nemajú náhodou tú zrušenú 24-ku možnosť uživiť z odmien a prémií na ktoré (hovorím za seba)nemajú za takýchto okolností morálne právo? Hovorím tu o 24 ale nikde nie je zmienka aj napríklad o 30,31. Stará Rudlová je tiež odpísaná od dopravy. Ešte aj ten plecháč zrušili a tak si predstavte (aspoň tí čo tam chodia na pivo) , kde tí starí ľudia ( hlavne takí tam žijú)majú najbližšie na autobus - k TASR ,Rudohorskú a Starohorskú.Koľko kútov takto dopadlo ,a to všetci platíme dane mestu a cestovné SAD.Som zvedavá ako to skončí.
Co si tym myslel, ze primator a jeho skretarka nie su hrusky s jablkami.Primator je predovsetkym verejny cinitel, a preto jeho e-mailova adresa v kazdej normalnej demokratickej krajine by mala byt tiez verejne znama a dostupna. Ina vec je kto vybavuje postu.Neziadam jeho sukromnu e-mailovu adresu!
PIT to napisal myslim jasne a dostatocne zrozumitelne.
Ja neviem, ale tí ľudia, ktorí zrušili linku č.24- určite autobusom nechodia,nevedia že sme v ňom natlačení ako sardinky, že už na tretej zástavke sa ľudia nezmestili do autobusu,že práve preto by mali ešte zo pár spojov pridať-nie toto určite neviete vy kompetetní tam na tých najvyšších miestach, lebo vy ked ráno idete do práce máte už vyhriate autíčko aj so šoférom.
Že Vám nie je hanba dávať na internet príležitosť na príspevky,ked odpovede a reakcie viete dopredu aké budú, či ste čakali že Vám budeme dakovať ako ste nám skomplikovali cestu do práce a deťom do škôl na Fončordu.
Janbystrican: primator, resp. jeho sekretarka miesa hrusky s jablkami. BBDS nema nikde v keseni odlozene prostriedky z usetreneho najmu. Podnik tiez nakupoval autobusy.
Lepsie si to napisat nemohol.Nieco podobne som prave poslal na kancelariu primatora.Skus aj tento tvoj prispevok poslat p.Handlovskemu.Primator sa asi skryva, ked nikde nezverejnil svoju e-mailovu adresu.
Majkl: Včera mi potom nešiel net, tak ešte k porovnaniu Tvojich CP: Okrem toho spoja na L8 som našiel rozdiel, že všetky spoje L2 z Námestia slobody v smere TD máš posunuté o 1 minútu neskôr, ako je na zastávke.
Vidíš, je to typická odpoveď niekoho, kto vôbec ani len netuší, aké má právomoci a povinnosti vyplývajúce zo zákona NR SR č. 168/1996 Z. z. o cestnej doprave a súčasne si neuvedomuje, že zmyslom jeho pracovnej existencie má byť vytváranie čo najlepších podmienok pre život v meste. Pri dotáciách do MHD nejde len o presúvanie peňazí, ktoré mesto dostalo od štátu. Ide predovšetkým o verejný záujem mesta, ktoré si musí ale najprv uvedomiť dôležitosť MHD (o čom páni radní nemajú potuchy) a až potom sa môže začať snažiť samo vytvárať a získavať zdroje na podporovanie verejnoprospešných služieb (pozn. tie nevytvárajú zisky). Pri takej politike, ako presadzuje Mesto BB, by sme mali prestať používať verejné osvetlenie, pretože to je v porovnaní s MHD určite zbytočnejšie, ale to už sú úplne choré úvahy. Keby príslušným pracovníkom MsÚ, primátorovi a poslancom MsZ skutočne záležalo na rozvoji mesta, už pred piatimi rokmi by sme tu mali všetky obchodné domy, ktoré skončili vo Zvolene, boli by opravené kultúrne pamiatky (o čom nás presviedčali akurát tak pred voľbami), po skoro 20 rokoch dostavaná autobusová stanica, zrekonštruované cestné i pešie komunikácie a začala by sa výstavba aspoň sverného obchvatu mesta. Rovnako by do mesta prišiel minimálne jeden veľký investor (ak sa to dá vo Zvolene...), bez ktorých inak mesto nemá odkiaľ získavať príjmy. Takže najprv je nutné sa snažiť a potom budú i príjmy na chod mesta z daní investorov.
Som nespokojná so situáciou v doprave v BB. Dochádzam do BB každý deň vlakom a stav MHD po 3.1.2005 je pre mňa veľkou komplikáciou.Určite sa nás pár stoviektakých istých nájde. Mám z toho taký pocit, že slúžim MHD a nie MHD mne. A ešte si za to aj poctivo platím. Je mi jedno kto, čo, prečo a koľko a sú mi ľahostajné debaty o poslancoch a neschopákoch. Ja chcem len kvalitnú službu za moje kvalitne zarobené peniaze. Ale hoci moje peniaze sú poctivo zarobené, tak služba, pripomínam- služba verejnosti- je na nizulinkej úrovni. Nepresnosť dodržiavania cestovného poriadku je spravidla v meškaní nami cestujúcime tolerovaná, ale je bežné meškanie od 2 do 10 minút /pýtam sa, na čo sú potom také presné cestovné poriadky?/, vykurovanie je v zimnom období totálne ignorované, správanie vodiča, keď mu dáte papierovú dvadsaťkorunáčku sa neraz dá prirovnať k hulvátstvu. Hovorím o trase od Národného domu smerom na Poľnú. Včera som sa do spoja, ktorí má isť 7,31 nedostala, vôbec sa nedalo nastúpiť, nebolo kam /kultúra cestovania ošípaných je na vyššej úrovni, keď ich vezú na jatky/, tak som nedobrovolne šla peši, stratila som 30 minút času a netvrdila by som, že to bola zdravotná prechádzka. Dnes som prišla do BB o pol hodiny skôr, aby som sa dostala do MHDna skorší spoj.Čakala som od 6,55 spoj na Poľnú, ktorý mal ísť i 7,10 ani náhodou nešiel a pri mojom čakaní som si tak pekne skontrolovala, ako presne vlastne chodí MHD. Ani 1,2,36 nešli presne meškali 2-4 minúty. Možno je to detail, ale mňa šofér nevpustí do autobusu ,ak mu dám o 50 halierov menej za lístok. Zlé umiestnenie zastávky na Národnej, kde je prechod, semafór a k tomu vodiči, ktorí sú neraz bezohľadní, meškanie MHD, nespokojnosť cestujúcich to je všetko úbohosť a na druhej strane aj bezmocnosť. Neverím, že sa to vyrieši v prospech cestujúcich, ak aj áno, tak budeme platiť, až nám bude z toho zle a úroveň cestovania sa aj tak nezlepší. Nakoniec som cestovala 7. Tá meškala 4 minúty, mala ísť 7,13.
išla 7,17. Takže suma sumárum do BB cestujem zo vzdialenosti 20km 26 minút, na vhodný spoj MHD čakám 22 minút a to ešte nie som v robote, ale len v dopravnom prostriedku. Však smiešne. Mala som ísť opať peši? Ale veď si poctivo platím za službu, za službu mizivej úrovne...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Svetlana
Mate uvedenu platnost od 30.6.2004, ale na zstavke uz bol dany novy poriadok od 3.1.2005? Uz by bolo na case....