Reakcia na: Peter #5798:
Chcem upozorniť, že je veľmi nevhodné, aby sa komplexné obrovské problémy banskobystrickej MHD teraz zvrhli len na to, aby znova jazdila L24. Už dlhé roky bolo realizovaných množstvo krokov, ktoré absolútne nezodpovedajú racionálnej technológii hromadnej prepravy osôb a navyše nie je plnené veľké množstvo ani základných zákonných požiadaviek pre prevádzkovanie MHD. Je potrebné urobiť reálnu zmenu v chápaní a prevádzkovaní MHD. V opačnom prípade opäť dôjde len k výraznému zhoršeniu - napr. teraz sa výrazne obmedzili jazdné výkony, dopravná obslužnosť územia, linky priamo neprmávajú bez potreby prestupu medzi zdrojmi a cieľmi ciest s veľkými prepravnými vzťahmi, ale roztrieštene na miesta, kde je v určitých časoch ponúknutá prepravná kapacita úplne zbytočná (L25 do noci prepravuje vzduch na Nám. L. Svobodu), či premávka autobusových liniek cez Belušovu ulicu, kde sa nachádza minimálny počet zdrojov/cieľov ciest cestujúcich... Dopravca urobil značný počet úprav, zrušil určite jednu z najdôležitejších liniek v meste, keďže vedel, že cestujjúci s tým absolútne nebudú súhlasiť. NÁSLEDNE, PO VEĽKÝCH PROTESTOCH, NAKONIEC AKOŽE HORKO-ŤAŽKO PRISTÚPI NA JEJ ZNOVUZAVEDENIE (NA KTOROM MÁ URČITE I SÁM ZÁUJEM). ľUDIA TAK BUDÚ SPOKOJNÍ, ŽE SA IM PODARILO VYBOJOVAŤ l24, ALE VŠETKY ĎALŠIE ZÁSADNÉ NEZMYSELNOSTI V SIETI LINIEK MHD, KTORÉ NASTALI ALEBO PRETRVáVAJú UŽ DLHŠIU DOBU, SA UŽ NEZMENIA. Výsledok: kvalita dole, cena hore a celkový trend presadzovania individuálnej automobilovej dopravy v meste bude naďalej neúnosne narastať. Už teraz je dávno neskoro, ale ešte stále sa ten trend dá pribrzdiť, lenže to by si muselo zlú situáciu v mestskom dopravnom systéme uvedomovať vedenie mesta, ktoré je nielen v tejto oblasti, nekompetentné. BB stále premeškáva možnosť vytvorenia mestského dopravného podniku, prostredníctvom ktorého by mohlo v plnej miere ovplyvňovať dopravu v meste v prospech jej obyvateľov a návštevníkov. Lenže to by sa museli veľmi snažiť, čo sa im nechce. Pre porovnanie si zoberte MHD v BA, KE, PO a ZA, v ktorých ju prevádzkujú DPM. Je to neporovnateľne lepšie. Na druhej strane je typickým príkladom popri BB napr. Nitra!
janbystrican
Moj e-mail:
>>>>>>>>>>>>>>>
Skuste si precitat par reakcii na zmeny v MHD na http://imhd.sk/bb
Jeden za vsetky:
Ahoj Bystricania ! Som rovnako NASRANY ako Vy. Dakujem poslancom, ze
neschvalili dotaciu na dopravu, a preto navrhujem, aby sme aj MY
neschvalili dalsie posobenie poslancov a pana primatora, ktory pre BB
naozaj okrem zvysovania poplatkov a rusenia dopravy nedokazal nic urobit.
Zacnime kampan za odvolanie nasho primatora... !
Myslim si tiez, ze je najvyssi cas vypadnut z funkcie primatora.Uz ste
narobili tolko blbosti, ze je to na 10 volebnzch obdobi nie na dve.
Jan Bystrican
Odpoved kancelarie primatora:
>>>>>>>>>>>>>>>>>
Vážený pán " Ján Bystričan ",
Vaša zlosť na zmeny MHD je oprávnená, ale vychádzate zo zlých informácií. Nebudem Vám mailom vysvetlovať všetko, čo s tým súvisí, len to najnutnejšie. Mesto v minulých rokoch dávalo dotáciu do SAD BBS a.s., ale to bola dotáciu štátu, ktorú len Ministerstvo financií posúvalo cez Mesto, takže dotáciu pre tento rok zrušila vláda v rámci fiškálnej decentralizácie. Ak by ju Mesto malo opäť dať SAD, muselo by zvýšiť dane pre všetkých. To je myslíme v poriadku? My si myslíme, že nie. Mesto prostredníctvom svojej spoločnosti MHD za každoročné dotácie kupovalo autobusy a trolejbusy (spolu 37 + 2) a to predstavitelia SAD neuverejnia, že za prenájom nič neplatili a ani odpisy v plnej výške neodvádzali Mestu. Tzn. že by ich mali mať usporené a dnešné zvýšenie cien (ak bude), mali by pokryť z týchto prostriedkov!!!
V podstate vyníte Mesto, že nedalo niekomu niečo, čo v skutočnosti nedostalo. Porozumeli ste?
S pozdravom
Ing. Peter Handlovský
vedúci kancelárie primátora