Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
IDS BBSK má za sebou nevydarený štart a nijako sa to nezlepšuje, žiaľ. Aj po týždni "ostrej prevádzky" sa v množstve autobusov cestuje zadarmo a vodiči nevydávajú cestovné lístky odvolávajúc sa na technické problémy (nevylučoval by som, že v niektorých prípadoch môže ísť aj o bojkot a formu protestu zo strany vodičov). A nejedná sa ani zďaleka o ojedinelé prípady, trocha som pocestoval včera aj dnes a počet spojov, kde sa cestovalo zadarmo, tvoril asi polovicu.

Ide tu aj o finančnú stránku veci. Župa povedala, že jazdenie zadarmo v januári bude stáť asi 750 tis. eur, v inom vyhlásení sa uvádzalo "takmer milión". Lenže je február a v mnohých autobusoch sa naďalej neplatí. Dokedy? Organizátor IDS BBSK doteraz nepriznal svoje zlyhania a ani nevysvetlil, ako mieni situáciu riešiť. Ak sa v autobusoch nebude dlhodobo platiť ani naďalej, nemôže to poviesť k finančnej neschopnosti kraja ďalej dotovať prímestskú autobusovú dopravu, ktorá by tak mohla skončiť kolapsom, v extrémnom prípade aj úplným zastavením?

Nehovorím o tom, že systém je komplikovaný a vonkoncom nie je "user friendly". Bolo to prezentované a častované prívlastkami ako niečo "moderné, nové, lepšie, výhodnejšie" a pod. Realita? V autobusoch, kde systém funguje, trvá odbavenie jedného cestujúceho oveľa dlhšie, vodič musí viac vyťukávať do tabletu, dlhšia je aj odozva na prípadné vytlačenie cestovného lístka. Aj to v ideálnom prípade, ak všetko funguje. Veľa spojov kvôli tomu mešká, ľudia nestíhajú prestupy a prípoje, je potrebné si nechávať dlhšiu časovú rezervu na prestupy. Je to pravý opak sľubovaného, ako budú spoje na seba nadväzovať, čakať sa, centrálny dispečing a neviem čo. Nič z toho nie je pravda, bolo to klamstvo na nás, cestujúcich.

Nepáči sa mi ani tarifa, ktorá pre nepravidelných cestujúcich a pri cestách na krátke vzdialenosti priniesla extrémne zdražovanie, rádovo v desiatkach %. V autobusoch nefungujú od januára svetelné tabule. Označenie vozidiel je nedostatočné, vrátili sme sa do 90. rokov, kde si cestujúci nájde za oknom pohodený papier formátu A4 s napísanou / vytlačenou cieľovou zastávkou, ktorý v tme ani nie je vidieť.

Aby som bol objektívny, spomeniem aj pozitíva. A nateraz jediné pozitívum pre mňa je celosieťový 24-hodinový cestovný lístok za 8 eur (z karty 7,20 eur), ktorý je pre mňa výhodný a viem si predstaviť, že ho budem využívať častejšie. Včera som ho využil prvýkrát a dokonca mi ho dokázal predať vodič v autobuse bez väčších ťažkostí. No trvalo to asi toľko času, počas ktorého sa dokázalo vybaviť možno 5 cestujúcich pri starom systéme.

Cítim sa vedením BBSK oklamaný a znechutený až tak, že som na pokraji záujmu o cestovanie prímestskou dopravou v Banskobystrickom kraji a niečo čo som celý život vnímal aj ako svoj koníček, beriem už len ako nevyhnutnosť, ktorú musím strpieť. Systém, ktorý fungoval a bol spoľahlivý, sa vymenil za systém, ktorý nefunguje.
Zaujímavý zjav dnes. Šofér púšťal zadarmo tých čo mu otrčili kartu s tým, že to nejde, ale tí čo zaštrngali mincami poctivo zaplatili a dostali aj lístok.
Reakcia na: Vladimír #55696:
Obávam sa, že kombinácia BBSK+SADZV+Vyka je smrtiaca.
Reakcia na: abcd #55693:
Ja som absolvoval cestu ešte v piatok, a vtedy to bolo jak zo zlého filmu - fungovalo len odbavenie hotovosťou, karty vôbec nečítalo, batožinový lístok nedokázal šofér nájsť. Stále bolo treba zresetovávať tlačiareň (zle reaguje na otrasy?)

Lístok je jak klasická účtenka, zbytočne veľký kus papiera - vodičom sa budú rýchlo míňať kotúčiky a eko to niež nie je.

Pevne dúfam, že si nad to niekto ešte sadne a dotiahne to.
Reakcia na: abcd #55693:
Pevne verím, že sa im to rýchlo podarí vyladiť. Lebo moja sobotná skúsenosť bola najhoršou možnou kombináciou - vodič platbu v hotovosti prijímal, ale cestovný lístok pre údajnú poruchu tlačiarne nevydával (tváril sa však, že lístky do pokladne nahadzuje).
Reakcia na: abcd #55693:
"Ľudia najprv chceli prikladať hneď kartu, vodič ich vždy najprv zabrzdil a až keď čosi naťukal tak ich vyzval" - Čo je problém lebo ľuďom s PCL to potom zaúčtuje lístok. Oni práveže majú prikladať bez toho aby vodič niečo zadával.
Keďže IDS BBSK sa stále nepodarilo poskytnúť kalkulačku cestovného na webe, a majú len ten nemožný Excel, dovolil som si to provizórne vyriešiť vlastným nástrojom: https://samomuransky.sk/idsbbsk/

Ospravedlňujem sa za dizajn a lá 90. roky, bolo to zbúchané na kolene za pár hodín, najmä na telefóne to nevyzerá úplne najlepšie, ale na rozdiel od toho Excelu sa to aspoň dá použiť 🙂 Ak náhodou nájdete nejakú chybu / zlý výpočet, píšte, opravím 🙂
Reakcia na: 810zssk #55688:
Ešte v nedeľu večer som cestoval bez odbavenia (hoci niektorí známi už boli odbavení), no v pondelok sa už veci evidentne rozhýbali. User experience & prvé dojmy: Ľudia najprv chceli prikladať hneď kartu, vodič ich vždy najprv zabrzdil a až keď čosi naťukal tak ich vyzval. Ľudia ešte nevedeli čo povedať vodičovi, prípadne kam priložiť kartu - to sa do týždňa vstrebe. Na displeji sa zobrazovalo len anglické "tap" a nejaké symboly, snáď to vylepšia. Pre všetkých bola dosť dlhá doba medzi priložením a vytlačením lístka (niektorí nevedeli, či si majú ísť sadnúť alebo čakať na lístok). Samotná tlač bola ale rýchla. Evidentne najrýchlejšie je odbavenie s časovkou - iba sa pípne, lístky sa neriešia, no bolo treba (čo som videl) povedať vodičovi, že človek má časovku (tipujem, že to nebude treba) a ešte malé deti zo ZŠ nevedeli či majú kredit alebo časovku, ale vodič to zvládol. Vonkajšie transparenty zatiaľ nefunkčné. V návode, ktorý vyšiel dnes na web IDS a prebrali ho médiá, je zároveň info, že lístok pri platbe z kreditu sa vydáva iba na vyžiadanie (u mňa zatiaľ vodič dával automaticky). V eshope som si aj pozrel, môj jednorazový lístok platený z kreditu. Na sociálnej sieti tradičné pindanie, lebo ľudia sa majú niečo nové naučiť - hrúza! - to by im milovaný Smer a KĽSNS nikdy neurobilo. Zatiaľ to vyzerá, že časovka bude podstatne výhodnejšia ako jednorazové lístky ak cestujete (takmer) denne, takže počet predaných časoviek hádam postupne vzrastie, zatiaľ sa mi to zdalo, že ich bolo dosť málo predaných napriek akcii.
Až teraz sa ako cestujúci dozvedám od IDS BBSK, čo vlastne mám pri nástupe do autobusu urobiť a čo môžem očakávať, či mi bude vydaný cestovný lístok alebo nie, a pod.:
https://idsbbsk.sk/ako-cestovat-s-ids/
Vypnuté tabule na primestkych linkách ,bez odbavenia. K tomu som zažil veľmi nepríjemného šoféra, ktorý po mne kričal, že či nevidím že má handrou prekrytý stroj na lístky a či to má každému osobitne hovoriť.Pri tom som nijako nezdržiaval ,nastúpil som a on hneď na mňa krik spustil. Také ucho mladé nevychovane, drzé k starším aj k ženám ...ani správať sa to nevie , na dievča za mnou tiež to isté kričal. Tá ešte s veľkým nákupom nastupovala a kričal nech vypadne do zadu.
Reakcia na: BB-Schuhu #55689:
Podľa komentov na FB sa v niektorých autobusoch odbavovalo, ale buď to bolo extrémne pomalé, alebo to rovno nefungovalo. Takže očividne zas niekto pustil von neotestovaný systém ktorý nefunguje.

Toto je pravidelná choroba slovenských IDSiek, videli sme to aj inde. Nechápem z profesionálneho hľadiska ako môže niekto nasadiť do ostrej prevádzky systém ak vie že nefunguje, alebo ešte horšie, ak ani neotestoval či funguje.

Vodiči na tarifu vyškolení podľa toho čo píšu cestujúci tiež nie sú nijak slávne. (Úprimne, podľa toho ako hrozný je zákaznícky servis IDS BBSK a ako nie sú schopní odpovedať na pomerne jednoduché otázky cestujúcich na FB, ani by som sa nedivil keby školenia vodičov mali podobnú kvalitu.)
IDS odštartoval
https://idsbbsk.sk/integrovany-dopravny-system-odstartoval/

Čo som mal možnosť ráno vidieť, vo všetkých autobusoch ktoré som stretol sa cestovalo naďalej zadarmo (navyše so stále vypnutými tabuľami) a vodiči posielali cestujúcich si sadnúť do autobusu bez odbavenia.

Ak sa nezačne riadne vyberať cestovné ani v mesiaci február (resp. ďalších mesiacoch), začínam mať obavy o finančnú udržateľnosť prímestskej dopravy v Banskobystrickom kraji a jej možný kolaps. Už sme raz zažili moment, keď kraj ostal bez prímestskej dopravy (január 2020), tento týždeň to bolo 4. výročie. Dúfam, že sa čierne scenáre nenaplnia.
Ak niekto pôjdete zajtra regiobusmi tak dajte vedieť ako zvládli spustenie IDS, zachytil som rôzne klebety že je to technicky/školeniami nepripravené, tak som zvedavý ako to bude reálne fičať. Najmä ak sa budete pokúšať použiť nejaký komplikovanejší typ lístka (24 hod, prestupy a podobne).

Taktiež ak niekto budete mať vzor nových lístkov, tak by som veľmi ocenil ak by ste ho vedeli sem uploadnúť 🙂 Ja sa žiaľ do regiónu dostanem najskôr o týždeň, alebo dva.
Reakcia na: Changes00 #55685:
pochybujem že dáka bude
ZV-863BZ včera odparkovaný na autobusovej stanici vo zvolene
Ahoj všetci.
Minulý rok keď prišli nové Urbany do BB, p. Nosko vyhlásil že ide len o prvú várku. Vie niekto kedy cca by mala doraziť druha várka urbanov?
Počas víkendu 27.1. - 28.1.2024 bude premávať skibus na Šachtičky.
Na Donovaly premáva skibus len na večerné lyžovanie.
https://centralslovakia.eu/zazitky/skibusy/
Reakcia na: roman85 #55682:
Zdravím, ale veď keď si rozkliknete linku MHD a konkrétnu zastávku, tak vpravo hore je tlačidlo "Tlačiť" a máte "chladičkový" formát.
super , dakujem a vyvesky mhd ako su na zastavkach sa tiez daju niekdee vytlacit ? skoda ze uz imhd nerobi cp na chladnicku , prehladne ako dakedy
Reakcia na: roman85 #55679:
Vývesky cestovných poriadkov sa nachádzajú na stránke SAD Zvolen. Pôjdete do sekcie Cestovné poriadky - Prímestská doprava a pri zobrazených linkách nájdete kolonku odchody zo zastávok. Keď na ňu kliknete, zobrazia sa vám všetky zastávky. Môžete vyhľadať názov konkrétnej zastávky, z ktorej chcete cestovať a keď na ňu kliknete zobrazí sa vám presne rovnaký formát, ako na zastávkach.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.