IDS BBSK má za sebou nevydarený štart a nijako sa to nezlepšuje, žiaľ. Aj po týždni "ostrej prevádzky" sa v množstve autobusov cestuje zadarmo a vodiči nevydávajú cestovné lístky odvolávajúc sa na technické problémy (nevylučoval by som, že v niektorých prípadoch môže ísť aj o bojkot a formu protestu zo strany vodičov). A nejedná sa ani zďaleka o ojedinelé prípady, trocha som pocestoval včera aj dnes a počet spojov, kde sa cestovalo zadarmo, tvoril asi polovicu.
Ide tu aj o finančnú stránku veci. Župa povedala, že jazdenie zadarmo v januári bude stáť asi 750 tis. eur, v inom vyhlásení sa uvádzalo "takmer milión". Lenže je február a v mnohých autobusoch sa naďalej neplatí. Dokedy? Organizátor IDS BBSK doteraz nepriznal svoje zlyhania a ani nevysvetlil, ako mieni situáciu riešiť. Ak sa v autobusoch nebude dlhodobo platiť ani naďalej, nemôže to poviesť k finančnej neschopnosti kraja ďalej dotovať prímestskú autobusovú dopravu, ktorá by tak mohla skončiť kolapsom, v extrémnom prípade aj úplným zastavením?
Nehovorím o tom, že systém je komplikovaný a vonkoncom nie je "user friendly". Bolo to prezentované a častované prívlastkami ako niečo "moderné, nové, lepšie, výhodnejšie" a pod. Realita? V autobusoch, kde systém funguje, trvá odbavenie jedného cestujúceho oveľa dlhšie, vodič musí viac vyťukávať do tabletu, dlhšia je aj odozva na prípadné vytlačenie cestovného lístka. Aj to v ideálnom prípade, ak všetko funguje. Veľa spojov kvôli tomu mešká, ľudia nestíhajú prestupy a prípoje, je potrebné si nechávať dlhšiu časovú rezervu na prestupy. Je to pravý opak sľubovaného, ako budú spoje na seba nadväzovať, čakať sa, centrálny dispečing a neviem čo. Nič z toho nie je pravda, bolo to klamstvo na nás, cestujúcich.
Nepáči sa mi ani tarifa, ktorá pre nepravidelných cestujúcich a pri cestách na krátke vzdialenosti priniesla extrémne zdražovanie, rádovo v desiatkach %. V autobusoch nefungujú od januára svetelné tabule. Označenie vozidiel je nedostatočné, vrátili sme sa do 90. rokov, kde si cestujúci nájde za oknom pohodený papier formátu A4 s napísanou / vytlačenou cieľovou zastávkou, ktorý v tme ani nie je vidieť.
Aby som bol objektívny, spomeniem aj pozitíva. A nateraz jediné pozitívum pre mňa je celosieťový 24-hodinový cestovný lístok za 8 eur (z karty 7,20 eur), ktorý je pre mňa výhodný a viem si predstaviť, že ho budem využívať častejšie. Včera som ho využil prvýkrát a dokonca mi ho dokázal predať vodič v autobuse bez väčších ťažkostí. No trvalo to asi toľko času, počas ktorého sa dokázalo vybaviť možno 5 cestujúcich pri starom systéme.
Cítim sa vedením BBSK oklamaný a znechutený až tak, že som na pokraji záujmu o cestovanie prímestskou dopravou v Banskobystrickom kraji a niečo čo som celý život vnímal aj ako svoj koníček, beriem už len ako nevyhnutnosť, ktorú musím strpieť. Systém, ktorý fungoval a bol spoľahlivý, sa vymenil za systém, ktorý nefunguje.
Ide tu aj o finančnú stránku veci. Župa povedala, že jazdenie zadarmo v januári bude stáť asi 750 tis. eur, v inom vyhlásení sa uvádzalo "takmer milión". Lenže je február a v mnohých autobusoch sa naďalej neplatí. Dokedy? Organizátor IDS BBSK doteraz nepriznal svoje zlyhania a ani nevysvetlil, ako mieni situáciu riešiť. Ak sa v autobusoch nebude dlhodobo platiť ani naďalej, nemôže to poviesť k finančnej neschopnosti kraja ďalej dotovať prímestskú autobusovú dopravu, ktorá by tak mohla skončiť kolapsom, v extrémnom prípade aj úplným zastavením?
Nehovorím o tom, že systém je komplikovaný a vonkoncom nie je "user friendly". Bolo to prezentované a častované prívlastkami ako niečo "moderné, nové, lepšie, výhodnejšie" a pod. Realita? V autobusoch, kde systém funguje, trvá odbavenie jedného cestujúceho oveľa dlhšie, vodič musí viac vyťukávať do tabletu, dlhšia je aj odozva na prípadné vytlačenie cestovného lístka. Aj to v ideálnom prípade, ak všetko funguje. Veľa spojov kvôli tomu mešká, ľudia nestíhajú prestupy a prípoje, je potrebné si nechávať dlhšiu časovú rezervu na prestupy. Je to pravý opak sľubovaného, ako budú spoje na seba nadväzovať, čakať sa, centrálny dispečing a neviem čo. Nič z toho nie je pravda, bolo to klamstvo na nás, cestujúcich.
Nepáči sa mi ani tarifa, ktorá pre nepravidelných cestujúcich a pri cestách na krátke vzdialenosti priniesla extrémne zdražovanie, rádovo v desiatkach %. V autobusoch nefungujú od januára svetelné tabule. Označenie vozidiel je nedostatočné, vrátili sme sa do 90. rokov, kde si cestujúci nájde za oknom pohodený papier formátu A4 s napísanou / vytlačenou cieľovou zastávkou, ktorý v tme ani nie je vidieť.
Aby som bol objektívny, spomeniem aj pozitíva. A nateraz jediné pozitívum pre mňa je celosieťový 24-hodinový cestovný lístok za 8 eur (z karty 7,20 eur), ktorý je pre mňa výhodný a viem si predstaviť, že ho budem využívať častejšie. Včera som ho využil prvýkrát a dokonca mi ho dokázal predať vodič v autobuse bez väčších ťažkostí. No trvalo to asi toľko času, počas ktorého sa dokázalo vybaviť možno 5 cestujúcich pri starom systéme.
Cítim sa vedením BBSK oklamaný a znechutený až tak, že som na pokraji záujmu o cestovanie prímestskou dopravou v Banskobystrickom kraji a niečo čo som celý život vnímal aj ako svoj koníček, beriem už len ako nevyhnutnosť, ktorú musím strpieť. Systém, ktorý fungoval a bol spoľahlivý, sa vymenil za systém, ktorý nefunguje.
810zssk
Toto je pravidelná choroba slovenských IDSiek, videli sme to aj inde. Nechápem z profesionálneho hľadiska ako môže niekto nasadiť do ostrej prevádzky systém ak vie že nefunguje, alebo ešte horšie, ak ani neotestoval či funguje.
Vodiči na tarifu vyškolení podľa toho čo píšu cestujúci tiež nie sú nijak slávne. (Úprimne, podľa toho ako hrozný je zákaznícky servis IDS BBSK a ako nie sú schopní odpovedať na pomerne jednoduché otázky cestujúcich na FB, ani by som sa nedivil keby školenia vodičov mali podobnú kvalitu.)