Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: S499.1023 #54776:
Motorové vozne majú stanovište rušňovodiča na oboch koncoch a podľa tohto ich je pojazdných všetkých 7: https://www.chz.sk/priloha/?id=58

Inak ale ten ateliér Parabola desí aj mňa - navrhované farebné riešenie vozidiel je čistá hrôza: https://www.vyplnto.cz/databaze-dotazniku/farebne-riesenie-vozidiel-fi/ Oni to dokonca veľkoryso nazývajú korporátna identita: https://i-doprava.com/2020/04/13/ciernohronska-zeleznica-v-novem-prohlednete-si-novou-corporate-identity/

Reakcia na: petik #54771:
Ja neviem, je ta Podbrezova naozaj taky zasadny zlom? Kolkokrat do dna sa tam striedaju zmeny? Stane sa inak neefektivna zeleznica efektivnou ak na nej budu jazdit 3 decentne zaplnene vlaky denne?
Reakcia na: BB-Schuhu #54777:
Pravdepodobne to bude 5 prevádzkyschopných a 2 na ND. Vychádzal som z webu Waldenburgerbahnu.
Reakcia na: S499.1023 #54776:
Bolo povedané, že z celkového počtu 17 vozidiel je 7 elektrických a 10 riadiacich jednotiek. Ale možno máš presnejšie info..
Reakcia na: Mirtschi #54769:
Tak tých vozňov je ale hnacích len päť, zvyšok sú riadiace na vytvorenie súprav. Keďže vozna majú len jedno stanovište rušňovidiča, minimálna súprava je MV+RV. A tých päť súprav sa na jednokoľajnej Waldenburgerbahn bohate využilo - niečo musí byť v zálohe.
Inak je to pomerne značné sci-fi ale Aleš Bielok bol vždy fantasta, držím mu palce, aby to dotiahol. Pokiaľ viem, tak sa plánuje veľký rozvoj, pričom elektrizovaná má byť "hlavná trať".
Najväčšie obavy však vo mne vyvoláva spolupráca s Ateliérom Parabola.
Reakcia na: petik #54774:
viem, aj vlečka železnice tam vedie, pracuje tam veľa ľudí a je tam aj to panelákové sídlisko. A to už je niečo, čoho obsluha by bola zaujímavá, z pohľadu toho množstva ľudí
Reakcia na: draxter #54773:
Novy zavod je fabrika na kopci vedla sidliska Stiavnicka, v katastri obce Valaska, nie hlavna fabrika v Podbrezovej pri hlavnej ceste.
Reakcia na: petik #54771:
Si prečítaj tie odkazy čo kolega pridal a zistíš, že má obsluhovať Nový závod v Podbrezovej, čiže presne to čo tomu vyčítaš. Práve táto podoba robí z nej konkurenciesxhopnú voči busom, a ak by sa ešte aj pripojenie na trati ŽSR urobili, môže to byť fajn.
Reakcia na: petik #54771:
Keby to práve vedelo slúžiť ako kyvadlovka pre lyžiarov alebo Osrblie, pomohlo by to financovať aj tú "muzejnú časť" prevádzky... Len tiež sa obávam, že takto sčistajasna, keď majú v ruke prakticky len papier od samosprávy a musia čakať na vhodné eurofondové výzvy, je to celkom vabank.
Reakcia na: Mirtschi #54769:
Mne sa to zda ako scifi.
Myslim, ze ta zeleznica nema potencial na pravidelnu dopravu osob. Ved vedie z Balogu nikam.
Keby viedla do Podbrezovej, kde je vacsia fabrika, tak by mohla sluzit aspon na dopravu zamestnancov. V sucasnej podobe jedine prestup na vlaky do Bystrici, aj to nie velmi pohodlny.
Ale drzim Alesovi palce.
Reakcia na: Mirtschi #54769:
Je to veľmi ambiciózny projekt v aktuálnych podmienkach, takže netrúfam si to v tejto chvíli hodnotiť. Vidím v tom však aspoň dve pozitíva:
1. ČHŽ funguje počas celého obdobia od mája 1992 na základe dobrovoľníckej činnosti, s doposiaľ nevyriešeným financovaním. Nová situácia by mohla ČHŽ zaradiť do pozície seriózneho dopravcu s personálnym a finančným krytím.
2. v súčasnosti je úsek trate Šánske - Svätý Ján - Hronec - Chvatimech, ktorý je podľa mňa najkrajším úsekom celej trate a kľúčovým z hľadiska napojenia ČHŽ na ostatnú infraštruktúru, nezjazdný pre zlý technický stav. A to je škoda, keďže turistické jazdy sa realizujú len na trasách z Čierneho Balogu po Šánske, Vydrovo a Dobroč. Komplexnou obnovou by sa zabezpečila zjazdnosť celej siete.

ČHŽ má veľmi ambicióne plány na rozširovani súčasnej siete. Okrem dlhoročne plánovanej trate do Osrblia by radi postavili aj adhéznu železnicu cez Piesok, Bystrú na Tále, dokonca výhľadovo aj s ozubnicovým predĺžením po Krupovú, kde je nástup do lyžiarskeho strediska Chopok-Juh. A toto by pri súčasnom obmedzení, príp. regulácii individuálnej automobilovej dopravy, už mohlo mať potenciál pri neustále zvyšujúcej sa návštevnosti v top sezóne. No lenže je jasné, že sa bavíme o víziách a myslím si, že naša generácia sa toho sotva dožije.

Za celkom problematickú vec vnímam aj úrovňové križovanie predĺženej trate ČHŽ s hlavnou cestou do Brezna.

Koho táto téma zaujíma, odporúčam preštudovať si nasledovné dokumenty:
https://www.chz.sk/sk/novinky/projekt-revitalizovanej-chz-uz-ma-i-svoje-logo/
Padlo mi dnes do oka: Aký má kto na to názor? Ako určite bude pekné mať na Horehroní električkovú prevádzku, ale oplatí sa to finančne? Nie len prakticky úplne nová výstavba trate, lebo súčasný zvršok tak akurát stačí na tú muzeálnu prevádzku a nie na bežnú, konkurencieschopnú cestnej individuálnej a autobusovej doprave, nehovoriac o elektrifikácii , meniarne atď. Bude mať tá trať vôbec počas celého roku potrebný dopyt? Bude vôbec mať využitie až 15 ( 2 budú na náhradné diely ) voznov ? To by chcelo rovno trať dvojkolajnú. Naviac , v terajšej situácií nebude peňazí na rozdávanie. Každopádne držím v tom palce a keď dá to dotiahne do konca, prídem sa povoziť.
https://mybystrica.sme.sk/c/22382654/ciernohronska-zeleznica-ziskala-elektricky-zo-svajciarska-za-takmer-76-tisic-eur.html
Reakcia na: kvorka #54767:
Ešte som to nestihol detailne preštudovať, ale dochádza dosť k výraznému navýšeniu spojov v "x" (zrejme si niekto uvedomil, že to s tou redukciou od 2.4.2020 prehnali viac ako bolo potrebné). Nové (resp. obnovené) spoje napr. na trase Nemce - Malachov, do Hiadľa, do Španej Doliny a ďalšie.
Reakcia na: BB-Schuhu #54766:
Furt nejaká zmena, ale v čom sakra zase spočíva? Zas žiaden popis a podľa CP nič zásadné.
Reakcia na: PeterBB #54763:
a ktorý voz to bol?
Dobrý deň,



Vami spomínanú situáciu som preverila s konkrétnym vodičom. K zachádzke cez zastávku „Železničná stanica“ došlo z dôvodu zlyhania ľudského faktoru.



Za vzniknuté nepríjemnosti sa ospravedlňujeme.



S pozdravom



Michaela Vicianová
vedúca oddelenia riadenia dopravy
Dnes išla popri železničnej a potom smer Námestie slobody.
Reakcia na: PeterBB #54760:
nn,ide rovno na Námestie Slobody

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.