Ja by som to nevidel až tak biedne. Dnes je škaredo, skibus len začína. Pri troche propagácie a lepšom počasí ho ľudia budú používať. Ak by bolo treba niečo robiť s trasou, tak by som tam pridal zastavovanie na Ďumbierska MŠ. Trošku by to predĺžilo trasu na Rudohorskú a bolo by to bližšie ľuďom v starej Sásovej. Ak by som tam býval a mám sa napr. s celou rodinou a s potrebným vybavením (lyže, lyžiarky palice, snowboardy....) trepať cez pol Sásovej v nedeľu ráno o 8., tak by ma to možno aj odradilo.
Takéto skibusy, cyklobusy, turisticke busy, alebo aj klasické linky do rekreačných oblastí sú okrem sezóny silne závislé na počasí v ten deň, kedy majú premávať. Takže keby bol krajší víkend, možno by tam bolo aj 10 - 14 cestujúcich. Druhá vec je, že už si ľudia zvykli chodiť autom, najmä tam kde nie je / nebola dlhodobo ponuka adekvátnej VHD. A tiež naozaj nedostatočná propagácia a nejasná vec, na ktorej strane Rudohorskej, dolnej to ide. Či smer na Magurskú a hore strmo popri Tatranskej, alebo smerom na Bánoš a cez Nemce hore. Myslím si, že uvedený bus, by mohol začať ako normálna linka. Premávať by mohla cez 6, + od 1.6. do 30.9. a od 1.12. do 28.2., v letnom období by mohol byť s vlečkou pre bicykle. Tým pádom by chodili v lete dva cyklobusy. Jeden ráno na 2x na Šturec a Donovaly a druhý 1x tiež ráno na Šachtičky. Ale prvý rok by to chcelo silnú dotáciu, lebo ľudia to objavia, zvyknú si až po čase a nie po mesiaci a potom nič zrušenie.
Ja sa hlavne obávam toho že nedostatočnou propagáciou (nikde inde ako na imhd som túto informáciu nezachytil), bude mať tento skibus neúspech, čo nebodaj niekto v budúcnosti môže využiť ako argument aby sa to viac nezriadilo. Druhá vec je reálna využitelnosť, takéto niečo má fungovať celú sezónu, nie len na jej konci - takto je to naozaj odsúdené na zánik.
Rozmýšlam ale či by všetky tieto projekty (skibusy, cyklobusy) nemohli byť podnetom na nejakú celoročnú pravidelnú linku (či už MHD, alebo prímesto) s rekreačným využitím na štýl linky 43 v BA alebo 14 v KE.
Skibus na Šachtičky - dnes záložák ZV-357BI
Z Námestia slobody 0 cestujúcich, z Rudohorskej dolnej 4 cestujúci.
Lenže zase CP je dosť nešťastne spravený. Odchod z Nám. slobody 8:30, z Rudohorskej dolnej 8:45. Je jasné, že vozidlo toto prejde v pohode za 7 minút, určite nie za 15 minút. A ako býva zvykom vodiči (česť výnimkám) nezvyknú vyčkávať na odchod z nácestnej zastávky, takže reálne bolo vozidlo o 8:40 už fuč. Navrhoval by som posunúť odchod z Rudohorskej dolnej na 8:40. Príchod 9:00 na Šachtičky môže ostať.
Presne tak, v tomto prípade je to urobené dobre. "x"-spoje zabezpečujú v preklade 34+35+36 pekný 15-minútový interval, pričom každý druhý spoj ide cez Jesenský vŕšok (35+36). Tie spoje v "c" sú len vložené do linky 34. Funguje to takto od roku 2011 celkom dobre. Rozhodne toto nie je vec, ktorú by bolo potrebné meniť.
lebo musíš pozerať nie len 34 ale preklad 34-35-36, kde zistíš, že to je urobené dobre (ako niečo z mála v BB). Potom zistíš, že v sedle je 15 min interval a v špičke dokonca ešte menej. Tie spoje čo sú vložené (teda tých 10 min) sú len v "c" a aj bez nich je tam 15 min, s nimi 00-10-25-40-55
Akú logiku/význam má to, že na L34 je v špičke interval 10, 20 a 30 minút? Keby to rozložili na 20 min alebo aspoň 30 a 15, tak by mal z toho dakto na DPMBB smrť?
A ako to tu zvyčajne chodieva tak ono sa to časom síce poobmieňa, ale tento odchod aj tak už ostane zabetonovany naveky. Viď poradia s ktorými sa postupne šachovalo tak že teraz nemajú ani jeden spoj na svojej kmeňovej linke.
Stredoškoláci na strednom Slovensku majú "jarné" prázdniny ako prví už od 19. do 23. februára, škoda že sa nemyslelo aj na tento termín premávky od pondelku do piatku v tento týždeň, otázne je, či by bol v tieto dni využívaný...
Vôbec nesúhlasím s touto zmenou na linke 34. Jedna z mála liniek, ktorá funguje celkom dobre, je tam dopoludnia 30 minútový interval, v preklade s 35+36 celkom pekný 15-minútový interval.
Ale dôvod sa dá veľmi ľahko vydedukovať. Vozidlo (ZV-358BI, poradie 34/3), ktoré robí uvedený spoj 9:37x z Gaštanovej, končilo pred ŽST o 9:57. Následne odtiaľ začínalo ako linka č. 28 o 9:58 (tento spoj nešiel z toho dôvodu z Park. Mičinská). Lenže ako L28 presmerovali na AS od 1.10.2017, vozidlo sa muselo za 1 minútu presunúť manipulačne zo ŽST na AS, čo nie je možné stihnúť. Takže vyriešili to úplne geniálne, a síce tak, že spoj 9:37 z Gaštanovej dali o 7 minút skôr, aby to vodič stíhal na AS. Výsledkom je, že tento spoj pôjde 9 minút po predchádzajúcom spoji linky č. 36 a potom nepôjde 21 minút nič. Takýmto spôsobom si pekne rozbíjame systém.
Mohli to radšej vyriešiť výmenou doobedného obratu medzi 23/2 a 34/3.
Je evidentné, že číselné rady nových trolejbusov Škoda sú rezervované nasledovne:
Škoda 32 Tr (s karosériou SOR NS 12) - objednávka pre Opavu
Škoda 33 Tr (s karosériou SOR NS 18) - zatiaľ neexistuje, dokonca ešte nebol predstavený ani NS 18
Škoda 34 Tr (s karosériou Iveco Urbanway 12M) - zatiaľ neexistuje
Škoda 35 Tr (s karosériou Iveco Urbanway 18M) - prvý vyrobený prototyp v Plzni
Pritom už aj najnovšie Škody 30 Tr sa ponúkajú ako parciálne trolejbusy s baterkami (napr. objednávka pre Hradec Králové). "Naše" dva baterkáče majú vzhľadovo najbližšie k tomuto, avšak nie pod značkou Škoda, ale SOR TNB 12.
Noooo ? Celkom pekný projekt, hlavne tie budovy zkosené do lichobežníku sa mi páčia veľmi. Hlavne to má priaznivý vplyv na byty na nižších podlažiach, keďže tie vyššie položené podlažia z náprotivných bytoviek im budú menej tieniť. Len ma zaujíma, že pri tých cenách a platoch aké sú v BBSK, že kto to tam vôbec dokáže kúpiť. Nejak mi to nejde dokopy s tým neľahkým životom v BBSK.
Len na okraj mám otázku, že v čom som sa stratil presne? ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
C4H8Cl2S
Len na okraj mám otázku, že v čom som sa stratil presne? ?