Reakcia na: Petik #51330:
Ani sa veľmi niet čo čudovať. Konkrétne na trati Banská Bystrica - Brezno sa zrejme od roku 1936 veľa toho nezmenilo, jedine pravidelná údržba a zároveň konzervácia súčasného stavu. Za týchto podmienok niet priestor pre zrýchlenie, na druhej strane akákoľvek modernizácia podmieňujúca zrýchlenie dopravy tu nebude, lebo trať do Brezna nie je koridorová.. Napokon, v 30. rokoch začínajúce motoráčiky vedeli jazdiť takmer tak rýchlo ako tie súčasné krabičky 812, samozrejme v limitoch povolenej rýchlosti a pomalých jázd na každom kroku tie rozdiely ani nemajú kde vzniknúť. No jedno sa zmenilo, zanikla výhybňa v Lučatíne a stanica v Ľubietovej a pomaly mizne aj zastávka v Predajnej, no tá ešte akosi prežíva z GVD na GVD, ktovie dokedy.
810zssk
Kazdopadne, zmluvy o dopravnych sluzbach vo verejnom zaujme v slovenskych podmienkach spravidla davaju prilis velku volnost dopravcom. To by sa malo zmenit, ale najprv sa musia objednavatelia rozhodnut ze si budu vykonavat svoje kompetencie. Okrem MDVRR takeho objednavatela prilis nepoznam.. mozno este vychodoslovenske zupy..