dnes je výročie zrušenia dementných Xtrucliniek súbežných s trolejbusmi a prevádzkovanými v rozpore so zákonom ako "prímestská" linka nevychádzajúca z BB. Toto pseudoprevádzkovanie znamená, že SAD ZV a jeho prisluhovači nás okrádali pol roka (alebo rok?) a mestu to nijak nevadilo. Už ich kopnúť do rici - inak kedy končí zmluva na MHD s týmito nemoralistami?
Čaute odborníci.
Potrebujem poradit.
Existuje v libanonskom bejrute nejaka obdoba MHD?
ak áno viete mi poslat link na schému liniek alebo na dopravcu??
Neskutočný amaterizmus úplne pri každej veci - nevedno kedy to má ísť, hlavne pri hodinovom intervale (odchádzajú v celú hodinu, či kedy??) má človek len tak náhodne prísť na zastávku a čakať, že snáď za čo najmenej času oproti hodine niekedy niečo príde. Akurát sa dozvie, že má za tento chaos zaplatiť, ale opäť sa nedozvie z toho ich plagátu, že koľko. Čo ma na takejto informácii má akýmkoľvek spôsobom motivovať, aby so takúto vec využil?! Obdobne je zarážajúce, že organizátorovi medzinárodného podujatia toto stačí... Ale však sme na Slovensku, tu stačí zaplatiť a ďalej nie je podstatné, čo sa bude diať a hlúpi ľudia tomu ešte zatlieskajú, že také vôbec bolo. KATASTROFA.
veru tak. Inak 22 cez víkend ide aj cez Iliaš, pri moste (kto by už len šlapal z Iliaša na tieto spoje, buď spoj do dediny ale nie toto, potom je dôvod tam cez víkendy nedať kĺbak, lebo sa neotočí ako sme čítali.
Je to len stále sa potvrdzujúca 10 rokov pretrvávajúca neschopnosť "odborníkov" a "expertov" SAD ZV robiť MHD v BB. Tu samozrejme nemožno zabudnúť na fakt, že tieto nezmysly im predtým schvaľuje najskvelejší MsÚ v Blbotíne nad Hronom. To by ma zaujímalo, ako títo všetci by obhájili tie hlúposti, ktoré predkladajú a schvaľujú. Tento primátor a jeho úradníci majú o MHD rovnako žiadnu predstavu, ako ju nemali minimálne jeho traja predchodcovia a vedenie SAD BBDS. Hlavne že tu stále donekonečna "riešia" cyklistické trasy - no už len to zachráni dopravu v meste - môže to byť akurát tak bonus navyše pri zlepšovaní, primárne však musí fungovať VHOD, ktorú v tomto meste nepropaguje a ani nepropagoval ešte nikto a nikdy. Rovnako nechápem, že ak v BB máme takého obrovského medzinárodného "dopravného experta", ako je možné, že VHOD v BB a jej okolí nielenže nie je vzorovým príkladom pre všetkých, na ktorý by sa chodili poúčať z okolitých krajín, ale je to tu ako u truhlíkov, ktorí náhodne robia každú činnosť, pričom okrem existencie nejakej MHD je podstatné len to, aby ju prevádzkoval konkrétny dopravca, ktorý za to dostane v porovnaní s minulosti veľký balík peňazí bez ohľadu na to, ako to robí. Už som len zvedavý, kedy sa zase predĺži na ďalších 100 rokov táto nekvalita a ešte sa tomu bude opäť ako obyčajne prihlúplo tlieskať ako úspechu. A to platí i na úrovni kraja, kde sa reči o redukcii zbytočnej súbežnej autobusovej dopravy so železnicou a šetrení tak výkonov inam, resp. šetrenia verejných zdrojov, opäť absolútne minulo realite.
Pozn. Pre ilustráciu k tým časom - večer je čas jazdy medzi Rakytovcami a Pieninskou v X 32 minút (a posledný spoj cez Tesco až 39 minút, v tom 3 minúty pripočítané pre zachádzku do Tesca a ďalšie spomínané 4 minúty navyše nepochopiteľné na zvyšnej časti trasy), kým cez víkend celý deň zhodne až 35 minút a posledný spoj cez Tesco o +3 minúty kvôli Tescu.
Keď si zoberieme "nočnú" minutáž spoja 20:48x a 21:48x do 31.8., tak jazdná doba celej trasy je 32 min., inak je 38 v "x", cez víkend vždy 35. U spoja 21:48x po 1.9. je to 39-3, bez zachádzky 36 min. Tie 4 min. pridali po 2 na nábreží, zase po 2 minútach, nie po 1. Na dojazdových sásovských zastávkach s charakterom výstupu pridali vatu ešte po minúte medzi Ďumbierskou a Rudohorskou dolnou a medzi Rudohorskou hornou a Magurskou. Ale zas to nie je až tých 38, tie 2 minúty nenaplnia tým, že medzi Štefánikovým nábrežím a Námestím slobody zostali 2 min., nie až 3 a medzi Magurskou a konečnou Pieninskou ostala 1, nie 2.
Podobná anomália je na spoji 22/56 19:18x z Radvaňparku, kde to nie je bežná 38 min. minutáž, ani nočná 31, ale 35 - po Námestie slobody ako denná, do Sásovej potom nočná (12 min., nie 15), ich vzájomná kombinácia. Môže to byť chyba, alebo sa nevedelo rozhodnúť, do ktorej kategórie ho zaradiť a nepochopene to postupne kleslo v rámci jedného spoja. Alebo to súvisí obehmi vozidiel, či s povinnými prestávkami, ťažko povedať. V každom prípade to pôsobí rušivo nejednotne.
Proste zase vznikol hybrid chronometráže, kritiku v oblasti nejednotného odstupňovania sásovských zastávok som už dávnejšie adresoval aj dopravcovi, keď v oblasti Ďumbierskej mal rozdielne minúty pri trasou rovnakých linkách (21+22) a ako vidím, ne/úspešne v tom pokračuje...
Nechápem tiež, ako môže niekto napr. na ľubovoľnej linke dávať rozmedzie 2 min. medzi zast. Štadlerovo nábrežie a Národná v smere NSL. Zastávky sú kúsok od seba bez semafóru, mala by byť dohoda vždy 1 min., nemusí to byť rovnako "nagrafikované", ako v opačnom smere. Kto už toto nechápe, tak s ním bude ťažká reč...
Posunom z NSL odchodu L21 z 22:08x na 22:13x (len či tam bude dovtedy čakať?) sa posunie rozmiestnenie medzi spojmi 22:01x (28) a 22:19x (23) bližšie k spoju L23.
asi sa predpokladá brutálny nátresk a výmenníková stanica NSL (jedine žeby to bolo zamestnancami fakt až tak využívané spojenie)
a už keď úpravy, tak spoj č. 82 linky 21 o 05:23 z NSL by mal byť pod linkou 23 s ohľadom na trasu logickejšie, takto to evokuje že ide z Rakytovca čo nie je pravda. Ale zase do "taktu" sa hodí práve do "diery na 21?
Od 1.9.2015 budú posledné spoje linky č. 21 v smere do Sásovej (21:48x a 22:01a z Rakytoviec) zachádzať cez TESCO hypermarket.
Len nechápem, prečo má spoj 21:48x v úseku Podháj, SZU - Pieninská pridané ďalšie 4 minúty jazdnej doby navyše, výsledkom čoho budú opäť iba predčasné odchody. Alebo zase majú chybu v CP?
ČSAD Tišňov od 1.9.2015 začína s prevádzkou linky Praha-Banská Bystrica v časovej polohe zrušeného Hoffmana (nejazdí asi od júna). Na moje prekvapenie však spoje pôjdu len po Handlovú (úsek Handlová - Banská Bystrica sa bude podľa vysvetliviek jazdiť iba pár dní pre a po Vianociach).
Pre zaujímavosť pre cyklistov a turistov. Od dnes začala jazdiť nová cykloturistická linka, tentoraz od SADLC http://www.sadlc.sk/public/index.php?option=com_content&task=view&id=423&Itemid=365 a aktuálne foto je na evidencii. Tak dúfam že aj juh bude zaujímavý a túto službu budú využívať tak ako domáci, tak aj my zo ZV či BB a okolia. ?
Napríklad vlani v októbri na tej istej linke 11:30x Hnúšťa - Ratkovské Bystré, Filier sme sa viezli Mercedesom Benz ****rdie od Rošera, RS-406BL...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Petik