Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: PIT #51075:
Rámcový návrh má každoročne množstvo chýb, a vzhľadom na to, že niektoré spoje ešte nemajú spravené časové obmedzenia jazdy, je niekedy dosť ťažké sa v tom rozumne orientovať. Také spoje si môžete všimnúť aj na trati Brezno-Tisovec. Ostáva len dúfať, že všetky chyby sa počas prípravy nového GVD opravia.

Prial by som si do budúcnosti, aby sa rámcový návrh spracovával a zverejňoval až po zapracovaní druhej zmeny toho súčasného GVD. Pretože sa opäť stalo to, že zmeny, ktoré vstúpia do platnosti od 15.6.2015 (napr. posun ranného víkendového spoja do Banskej Štiavnice) sa v rámcovom návrhu od decembra 2015 neobjavia. Vzniká tu akýsi krok späť. A ak sa stane, že toto tvorcovia GVD prehliadnu (žiaľ, ja verím aj na takúto možnosť), môže sa ľahko zrušiť niečo čo bolo dobré.

K prestojom v Púchove. Vidím za tým len výluky. V roku 2016 sa má rozbehnúť náročná modernizácia úseku Púchov - Považská Teplá, kde sa zrejme očakávajú aj meškania. Čiže radšej odíde vlak skôr zo Žiliny, aby prípadné meškanie "utopil" v 21 minútovej prestávke v Púchove a následne pokračoval do Prahy už bez meškania. Čiže vždy lepšie riešenie ako by cestujúci od Zvolena mal vyše 30 minút čakať v Žiline, po Púchov nabral ďalšie meškanie a s týmto meškaním by vlak pokračoval až do cieľa.

Ako to bude s priamymi vozňami / vlakmi Zvolen - Praha, je ešte predčasné hovoriť. Ak dôjde ich rozdeleniu, dúfam, že aj nové Zr medzi Banskou Bystricou a Žilinou dostanú vhodné pomenovanie ako sa na vlak vyššej kategórie patrí. Ak budú mať priame vozne na Prahu, tým lepšie.
K téme zmiznutia Ex vlakov do Prahy - v tabuľkách návrhu trate 170 Ex Detvan a Fatra síce zmizli a nahradili ich dúfam že len pracovne nepomenované Zr a reálne to skončí vedením priamych vlakov/vozňov medzi týmito Zr a Ex zo ZA do Prahy a späť (nie je to prvý raz, čo najprv v návrhu sa jednalo formálne o rozdelené vlaky a potom to dali do normálu).
Na trati 125 sa v hlavičke Ex Bečva a Fatra v časových polohách pôvodného Detvana a Fatry nachádza poznámka o priamych vozňoch a že v úseku ZV - ZA platia tarifné podmienky ako v Zr. Prečo sa síce nepochopiteľne názov Bečva dostal na miesto Detvan a Detvan, je otázkou, avšak vzhľadom na dosť surové spracovanie a množstvo chýb a otvoreným časovým obmedzeniam jázd zodpovedajúce prvému návrhu a nasledujúcim ďalším rokovaniam sa to snáď správne upraví.
Podľa návrhu by mali Ex Praha - H. Lideč - ZA mať prestupovú väzbu na R BA - ZA - KE obojsmerne počas 21-minútového pobytu v Púchove (rozloženie súčasného 32-minútového státia Ex ZV - Praha - ZV v ZA). Tým by sa za úredpokladu existencie priameho spojenia skrátilo čakanie v ZA a priamo by sa dalo lepšie dostať v úseku za ZA na PB a PU a takisto naspäť k nám. Menej spokojní by boli tí, čo by začínali/končili zahraničnú cestu len v ZA, keďže sa im predĺži o to státie v PU.

Inak margecianske REX majú doplnené aj zastavovanie v Beňuši. Ich prípadné predĺženie v smere PO, či ďalej, naďalej nie je v pláne. Predajná v návrhu zostala v súčasnom nezastavovaní. Hlavne som zvedavý, či vôbec niekedy kraj zoseká súbežnú autobusovú dopravu.
Reakcia na: 810zssk #51071:
Ja si myslím, že Agent007 sa chcel pozastaviť nad tým, že v dnešnej dobe sa rozmáha skutočnosť, kedy sú ľudia už tak zdegenerovaní, že napriek tomu, že pri počítači strávia nenormálne množstvo času, tak sú neschopní už použiť hlavu a primárne možnosti internetu. Nedá sa pritom súhlasiť s tým, že ak niekto hľadá návrh GVD, tak že netuší, že ho hľadá. Ak raz vidíš odkaz na jeden súbor, poznáš aj stránku, kde ho hľadať a kde sa teda logicky môžu nachádzať i ostatné. Druhá vec je úplne triviálne použitie vyhľadávania cez google, kde keď napíšeš GVD 2016, tak to vyhľadá ako štvrtý odkaz...
Samozrejme nič nebráni sa jednoducho spýtať a dostať jednoducho odpoveď. Pointa je skôr, na čo sa pýtať a čakať, či sa dostaví odpoveď, keď si to možno sám úplne jednoducho zistiť hneď.
Reakcia na: brefos #51072:
Dalo sa to čakať, Mesík vozil vzduch na tej linke takto ten spoj obmedzil len na pondelky. Som zvedavý či aj Kováčik nebude redukovať lebo tiež má prázdne vozy.
Reakcia na: Agent007 #51070:
Noze nam skus prezradit ako clovek ktory ani len netusi ze existuje nieco ako "ramcovy navrh GVD" vyhlada tu tabulku.

Ale mozno to chapem zle, mozno len prejavujes tradicnu typicku slovensku pohostinnosti a ochotu poradit ❤
Reakcia na: 1523 #51069:
staci minimum snahy a vysledok sa dostavi...
http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/5723-Ramcovy-navrh-GVD-20152016-ZSR/
ale ono je jednoduchsie klast hlupe otazky, ze?
PIT: vies poslat aj ostatne trate ??
Reakcia na: tomekbb #51067:
Je to len prvý návrh pre GVD platný od 13.12.2015.
Reakcia na: Škoda 15T #51066:
od kedy začínajú platiť tieto zmeny?
Reakcia na: PIT #51063:
Podľa mňa by sa v Predajnej malo stáť. Dobrým modelom je trať Zvolen - Banská Bystrica - sú tu v podstate 2 typy vlakov - Zr (stoja len Zvolen os. st., Zvolen mesto, Sliač, BB mesto, BB) a Os (tie stoja úplne všade). Podobne aj všetky vlaky smerom na Žilinu stoja v Hornej Štubni obec.
Možno so mnou nebudete súhlasiť, možno áno, ale ja by som takéto niečo spravil aj na úseku BB-Brezno. Podľa mňa by každý osobný vlak mal stáť všade, teda aj v Predajnej (možno okrem Príboja). Aj tak sú tam pomalé jazdy, brzdenie, čiže pre cestujúceho minimálne zdržanie. Naopak, nechápem prečo REX-y nezastavujú v Slovenskej Ľupči a v Medzibrode by podľa mňa zase stáť nemuseli, ak je to len kvôli križovaniu, s tým by sa určite dalo pohrať, aby tomu tak nebolo. Aj vlaky na Harmanci jaskyni sa križujú, niekedy aj zastane, no oficiálne sa tam nestojí.
K prestupom v Žiline súhlasím, že iné je sedieť vo vlaku a človek má aspoň akú-takú istotu.
Reakcia na: PIT #51063:
Ďakujem, že aspoň niekto spomína Predajnú. Ja som to riešil aj minulý rok a požadoval som 5 párov denne a oni mi nechali 3 pričom ten nočný pár je úplne nezmyselný. Vždy sa našli cestujúci, ktorí u nás v Predajnej nastupovali/vystupovali, ja som využíval aj sieťový lístok a teraz si môžem pískať.
A tiež prečo vlaky nekrižujú v Dubovej, ale všetko bud Podbrezová, Medzibrod alebo Slovenská Ľupča.
Reakcia na: 810zssk #51061:
Dúfam, že tie BB - ZA budú mať aspoň priame vozne do Prahy a neodrežú nás už absolútne od sveta (kedy sme mali priame spojenia do Prahy, Poľska i Maďarska).
Prestupy v ZA sú síce krásne, ale nikdy nikto negarantuje, že ho stihneš - keď sedíš priamo vo vozni, ktorý ide celú trasu, aj keď mení medzitým formálne číslo vlaku, ak sa niečo výnimočné nestane, tak sa dovezieš do cieľa cesty isto.
No som zvedavý, čo to vytvorili. Súčasne by ma zaujímalo, prečo nemôžu Os vlaky zastavovať na zastávke Predajná - najprv tam stáli každé dve hodiny (potom zrušili posledné večerné) a teraz dva páry za deň + tie posledné večerné, ktoré predtým zrušili, pričom čas jazdy sa neušetril a navyše sú tam prestoje pri stretávaní v Medzibrode a pod., a teda nie je problém poskytnúť možnosť cestujúcim použiť železnicu - lenže sa jednoducho nechce, aby to náhodou niekto nemohol použiť. Hlavne že v Príboji stojí skoro všetko, prípadne akože na znamenie (i tak tam zastanú vždy, takže neviem, prečo sa to tvári, že na znamenie) a skoro nikdy tam nikto nenastúpi a ani nevystúpi (napr. večer o štvrť na desať do BB nikdy nikto a poobede o trištvrte na jednu do BR dvaja ľudia vystúpili, nenastúpil nikto, je skúsenosť pri mojich jazdách za rok).
Reakcia na: kabaka #51059:
Neviem, čím je podstatné sa dočítať, od kedy tam tá zastávka je (novinka to nie je). V každom prípade je tam už roky rokúce (myslím, že kľudne v desiatkach sa to dá počítať). Podľa máp siete MHD to vychádza, že pod názvom "Tajovského , pod nemocnicou" je tam už zo 4 roky - pôvodne mala názov "Podlavice, ZŠ".
Najdolezitejsie zmeny ramcoveho navrhu GVD v okoli BB:
- Celodenny dvojhodinovy takt BA-BB, vratane noveho R 847 Hron o 20:01 z Bratislavy.
- V tejto suvislosti sa vlaky cez Stubnu skracuju na trasu BB-ZA, pricom ziaden vlak nebude pokracovat do Prahy. Vynimkou je prvy ranny vlak do ZA a posledny vecerny vlak zo ZA ktore pojdu priamo z/do Zvolena, kedze v tom case nejde R z/do BA. Druhy vlak do ZA bude zacinat v BB a mat pripoj zo Zvolena v podobe Zr 750 slovakrail.sk.
- Polana je zachovana ako doteraz.

Ramcovy navrh GVD by mal byt pristupny v najblizsich dnoch.
Náhodou od 1.6.15 nebudú zmeny v CP? Napr. aj SADLC píše na stránke o zmenách na prímeste. Od 1.6. sa SADHE vracia cez Tisovec a P.Polhoru http://portal.cp.sk/Data/pdf/L702502_150601_46803.pdf
Dobrý deň!

Neviem sa nikde dočítať, kedy bola zriadená zástavka Pod Nemocnicou, pri FNsPFDRBB.

Ďakujem
Reakcia na: PIT #51055:
ďakujeme za podrobné info. ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.