Aj mne pripadala zvonka ako po lepšej kúre, či GO, to neviem posúdiť, fakt je, že dlho nepremávala a jedná sa o druhý najmladší kĺbak. Snáď rovnaká bude čakať aj 1529.
presne na tú Podskalku ? som myslel, to tam bus zavíta po dvoch utorkoch V CP CIS Inprop to vyhľadá podľa nahratých obmedzení, teda (2) a (4) neexistuje, teda ani Pliešovce-Bzovská L. 7:00(4)w a späť 7:15(2)(4)w, čo by akurát pasovalo na ten prázdninový štvrtok (dnes) a utorok a nemá to ísť ani jeden deň ? http://web.sadzv.sk/pages/cest_pal/pal_zv_12/61141101.htm
fragma: Tvoj príspevok ohľadom vysvetliviek (1) - (7), resp. V,N,P a pod. ma prinútil zamyslieť sa nad jednou vecou. Keďže budúci týždeň je prvý pracovný deň až v utorok, tak v utorok bude jazdiť spoj označený (1) a nie (2). Ale napr. sú "laznícke linky", kde jazdia spoje možno raz do týždňa. Napr. do zastávky "Sása, Podskalka" jazdí autobus iba s označením (2) (okrem toho ešte v nedeľu, príp. sviatok), takže podľa toho budúci týždeň im nepríde na laz žiadny autobus počas pracovného dňa. Skúšal som aj vyhľadať cez cp.sk a napísalo mi, že "nebolo nájdené žiadne spojenie". Samozrejme, podobných prípadov by sa našlo viac. Aj u nás máme spoje, ktoré jazdia iba v stredu (napr. 9:45 do Španej Doliny a stačí aby na tento deň pripadol sviatok a pod.). Myslím si, že toto sú úskalia celého systému a ťažko povedať, či vôbec niekoho napadlo riešiť aj takéto "detaily".
Pozrel som sa na to bližšie ?
PRÍCHODY vlakov z BA a ZA cez víkend a odchod busov zo ŽST BB (28+20/29 05a, 30-31a):
7:18 Zr zo Žiliny (bus 31a)
10:02 (bus 05a) LTT
10:48a Os z Vrútok (05a bus)
12:05 príchod nového rýchlika Tajov (05a bus) -neskutočné ?
14:02 (bus 05a) LTT
14:44 (bus 05a)
16:04 (05a bus) -neskutočné ?
16:55(7) R z Brezna (05a bus)
18:04 (05a bus) -neskutočné #stars
18:18 Ex z Prahy (bus 30a)
18:59 Ex Hron, 6 min. do busu 05a
19:28 Zr Šturec/Gemeran z Prešova, Lučenca (bus 31a) -LTT
20:31 Zr zo Žiliny (31a bus) -neskutočné ?, mnohokrát poukazované
ODCHODY vlakov (a príchod busu na ŽST 03-05a, 14a)
3:49(1)-
5:20, 41 (03a, 14a)- v takýchto časoch 9-11 min. po sebe prichádzajú sásovské spoje na ŽST ? (viď z Rudohorskej, pošta)
6:46 (14a) -polhodina času
7:44 (14a) -polhodina
8:40 (14a) -25 min.
10:15 (03a)
12:40 (14a) -25 min.
13:44 (14a) -polhodina
14:53 (14a) -40 min. na medzinárosdný spoj BŘECLAV, to je sila ? , prestup z vlakového prípoja zo ZA je už po 9 min.
15:44 (14a) -polhodina
16:58(7) (14a) -trištvrte hodina na nedeľný posilový rýchlik ?
17:11 Os Vrútky (05a) -LTT
19:06, 29 (18:14a, 19:05a-neskutočné ?, 14a) -rekord je Horehroncom do BA po 52 minútach
Vidíme, že vo väčšine prípadov sa naozaj čaká neúmerne dlho. 28 ide pomedzi 26 (bodaj by bola preč), 21+22 v ďalšej polhodine (podľa nich sa "museli" uspôsobiť aj troleje 2+4 v Radvani), teda štvrťhodinový interval z NSL na Sásovú. A do toho L20/29 chodí hodinovom intervale, 4-5 min. pred L26 hore, a z Rudohorskej dole medzi 22 a 28, bližšie k L22, žiaľ 8-9 min. pred linkou s rovnakou konečnou ŽST) a celé je to zobehované 26+28+20/29, to by sa muselo celé prekopať...
Samozrejme, Národná nie je ideál pre Sásovú (skôr pre Radvaň, Fončordu), v prípade Hrona nemožné, no v iných prípadoch ju treba viac využívať. Sásová by mala/mohla mať lepšie "nápoje" práve z najbližšej, hlavnej žst. od vlakových spojení...
K poslednej zmene, tá sa týka len presunutia niektorých spojov z L20 na L29. Čiže z príchoda 03a na ŽST sa stal každú druhú hodinu príchod 05a (+2 min.) a z odchodu 31a sa stal odchod 30a (-1 min.)...
Ano zastavka narodna je riesenie, no najcastejsie cestujem Hronom nakolko je rychlejsi ako ostatne spoje a z Blavy odchadza v relativne dobrom case (po skonceni pracovnej doby), ale ani ine spoje to nemaju idealne hlavne ak vlak dost casto meska 1 - 2 minutu a vtedy aj zastavka na Narodnej nieje riesenie a 26ka mi nevyhovuje kvoli blbemu prestoju na Starohorskej
Včera o 13:00 som na linke 1 videl #1528 po dlhej dobe - prešla nejakou strednou opravou? Vyzerala fajn, číslo už červenou-bielou kombináciou, žiadna hrdza, náter aj disky, jednoducho paráda!
Prebrané z diskusného fóra Mesta:
Nadväznosť MHD zo ŽST od vlakov do Sásovej (20+28)
Spoje zo železničnej stanice do Sásovej
Roky chodim do Bratislavy za pracou a na vacsinu vlakov nadvezovali spoje MHD smerujuce do Sasovej, teraz po poslednej zmene cestovnych poriadkov som dufal ze sa to zmeni ale je to este horsie. Je strasne ze clovek musi takmer vzdy skoro 30 minut tvrdnut na zastavke a potom idu behom 8 minut dva spoje 20+28, podla mna je to nenormalne, to sa tyka ja vikendu ked ludia cestuju za pracou do Bratislavy taktiez autobusy maju odchod zo Sasovej tak ze caka clovek na stanici 45 az 50 minut alebo pride linke presne v minutu odchodu vlaku a znova preventivne idu dva autobusy 20+28 v 10 minutovom rozdiele a potom 50 minut nic, ved je zbytocne aby isli dva autobusy zo Sasovej v rovnakom case do tej istej cielovej stanice
Veď SAD Zvolen sa vo februári dušoval, že budú pokračovať v takýchto prípojoch vlak-busy (MHD, PAL) po meste Zvolen ďalej aj tam, kde majú od cestujúcich podnety, dotazy, sťažnosti... ?
Ja môžem len odporučiť viac využívať aj zastávku "Národná", keďže vlaky R (okrem Hrona Ex, snáď necestujete len ním ? ) zastavujú aj na malej stanici, kde sa dajú využiť aj linky 21+22, 26, pozri redizajnovaný top register http://web.sadzv.sk/pages/mhd_bb_12/z0.htm#_top ?
tým, že sa to číslovanie dní posunie, v tomto období by vôbec nemali nastať znamienka (2)(4), resp. (2)(4)w, lebo zo stredy (3) 4.4. sa skáče na (5) 5.4. a z 10.4. (1) sa skáče na 11.4. (3), čo môže spôsobiť problémy, či zmätky cestujúcich pri spojoch s málopočetnou frekvenciou do týždňa, tak neviem, či takéto spoje budú vykonané ako 2,4, či sa zmenia na 1,5, alebo nebudú vykonané vôbec (ako pri prechode na letný čas)
Je to prebrané z ISCP http://www.iscp.sk/pages/stiahni/uprava11.pdf
To posunutie kalendárneho číslovania 7 a 1 (ale aj štvrtok na 5) je špecifické práve v týchto dňoch, ako sú rozložené pred sviatkami, je preddefinované aj priamo vo vysvetlivkách značiek: http://www.iscp.sk/pages/stiahni/vysvetlivky11.pdf
7-premáva v nedeľu a 9.4., nepremáva 8.4.
1-premáva v pondelok a 10.4. (utorok), nepremáva 9.4.
2-premáva v utorok, nepremáva 10.4.
4-premáva vo štvrtok, nepremáva 5.4.
5-premáva v piatok a 5.4. (štvrtok), nepremáva 6.4.
d-premáva v pondelok-štvrtok, ale nie 5.4. štvrtok /lebo platí 5/ (ani 9.4.)
y-premáva utorok-piatok, ale nie 10.4. utorok /lebo platí 1/ (ani 6.4.)
Je to preto, lebo pracovný týždeň sa končí/začína o jeden deň ne/skôr (tie krajné dni sú sviatok +) školskému vyučovaniu sa uberie ešte jeden deň oproti pracovnému (teda znamienka platia V-streda 4.4., N-utorok 10.4./nie 8.4./ a P-11.4. streda
Tu som práve chcel upozorniť na tú veľkonočnú rozdielnosť:
-za normálnych okolností piatok:
V-školský piatok, teraz streda 4.4. posledný deň pred prázdninami
5-kalendárny piatok, teraz štvrtok 5.4. pred piatkom-sviatkom
+ (a,g) - veľkonočný piatok 6.4.
-za normálnych okolností nedeľa:
+ (a,g) - nedeľa 8.4. (aj veľk. piatok a pondelok)
(7)-kalendárna nedeľa, no nie 8.4., ale až veľkon. pondelok 9.4. (lebo sú kvázi dve "nedele" za sebou)
N-deň pred začiatkom šk. vyučovania, utorok 10.4.
Tak to je to v ISCP. Niekedy býva hlavne pri diaľkových linkách poznámka "Dopravca je opravnený, zmocnený vykonať úpravu počas sviatkov", takže radšej pred cestou overiť... ?
Železnica to má vychytané pri medzinárodných vlakoch, tam je prote 1 vždy pondelo a 7 vždy nedeľa, žiadne obmedzenie "sviatok" neexistuje, keďže sviatky môzu byť na opačných stranách hranoice odlišné, tam sa dá proste dátumové obmedzenie.
Od 1. mája 2012 dôjde ku zmene v linkách SAD ZV.
Autobusová linka č. 601701 bude vedená v trase Banská Bystrica - Bratislava - Brno - Praha (teraz České Budějovice). Časová poloha spojov bude v úseku BB-Brno totožná so súčasnými spojmi, spoje z Banskej Bystrice do Prahy pôjdu o 6:35 denne (okrem soboty). V úseku Brno - České Budějovice zabezpečí dopravu ČSAD Jihotrans prípojnými spojmi. Takže možnosť spojenia z BB do Českých Budějovíc a na Šumavu bude možná aj naďalej, akurát s prestupom v Brne.
Preco v pondelok jazdi 7 a v utorok 1? To by nemalo, aj ked pondelok je sviatok (to upravuje krizik) a utorok prvy pracovny den (to upravuju pismenkove poznamky).
Inak toto je zas len dokaz aky strasny bordel su cestaky SADiek....
Počas obdobia veľkonočných sviatkov a školských prázdnin budú aj anomálie značiek (vysvetliviek) vo vnútroštátnej pravidelnej doprave v SR takto:
vyučovanie
4.4. streda 3, 3c, X, b, c, d, dc, g, y, yc, V
-ide znamienko "V"
-inak dc a V (nie 5c) ako doplnok k dc (iná trasa, cieľ, východisko, čas) sa vzájomne vylučujú, ktovie, ako to dopravca upraví (PAL 604448/75 a 77, 611413/5 a 7 a 610402/40 a 42)
prázdniny
5.4. štvrtok 5, 5w, X, Xw, w, b, g, y, yw, nejde "c"
-nepremáva znamienko "d"
-premáva znamienko "5", nemalo by "4"
sviatky a víkend
6.4. piatok a, g, + (nejde 5, V)
7.4. sobota 6, a, b
8.4. nedeľa a, g, + (NEJDE "7", "N")
9.4. pondelok 7, a, g, +
ide aj "7", nejde "N"
prázdniny
10.4. utorok 1, 1w, X, Xw, w, b, g, d, dw, N, nejde "c"
-ide znamienko "N"
-premáva znamienko "1", nemalo by "2"
-nepremáva znamienko "y"
vyučovanie
11.4. streda 3, 3c, X, b, c, d, dc, g, y, yc, P
-ide znamienko "P"
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
fragma
Nadväznosť MHD zo ŽST od vlakov do Sásovej (20+28)
Spoje zo železničnej stanice do Sásovej
Roky chodim do Bratislavy za pracou a na vacsinu vlakov nadvezovali spoje MHD smerujuce do Sasovej, teraz po poslednej zmene cestovnych poriadkov som dufal ze sa to zmeni ale je to este horsie. Je strasne ze clovek musi takmer vzdy skoro 30 minut tvrdnut na zastavke a potom idu behom 8 minut dva spoje 20+28, podla mna je to nenormalne, to sa tyka ja vikendu ked ludia cestuju za pracou do Bratislavy taktiez autobusy maju odchod zo Sasovej tak ze caka clovek na stanici 45 az 50 minut alebo pride linke presne v minutu odchodu vlaku a znova preventivne idu dva autobusy 20+28 v 10 minutovom rozdiele a potom 50 minut nic, ved je zbytocne aby isli dva autobusy zo Sasovej v rovnakom case do tej istej cielovej stanice
Veď SAD Zvolen sa vo februári dušoval, že budú pokračovať v takýchto prípojoch vlak-busy (MHD, PAL) po meste Zvolen ďalej aj tam, kde majú od cestujúcich podnety, dotazy, sťažnosti... ?
Ja môžem len odporučiť viac využívať aj zastávku "Národná", keďže vlaky R (okrem Hrona Ex, snáď necestujete len ním ? ) zastavujú aj na malej stanici, kde sa dajú využiť aj linky 21+22, 26, pozri redizajnovaný top register http://web.sadzv.sk/pages/mhd_bb_12/z0.htm#_top ?