Zdravim jazykove okienko! Ked to tu tak pekne preberate, dovolim si jednu domacu ulohu: Prelozte cesky vyraz "PARNÍ TRAMVAJ" do slovenciny tak, aby to nebol technicky nezmysel.
Pekny den vsetkym. Pozadovat na takomto fore pravopisnu jazykovu dokonalost je prinajmensom obtiazne. Vela z nas pouziva hodne slangovych vyrazov,medzi inym aj tzv. dopravnu "hantyrku" (tiez cechizmus),no a uz tam sme vedla.. Ja osobne sa Vam ospravelnujem,ak mi niekedy nieco ujde,pisem denne aj niekolko textov v cestine,no a mozno,ze zabudnem "prehodit vyhybku"! taktiez,ze nepouzivam diakritiku (ceska klavesnica),tak prosim zhovievavost v tomto ohlade.
Keďže sa dlhý čas všetko riadilo z Prahy (a ešte aj celoštátne médiá vysielali prevažne česky), tak to potom tak vyzerá... Najviac mi trhajú uši výrazy MOC (slovensky VEĽA) a KĽUD (slovensky POKOJ). Horšie je to s odbornými termínmi, tam je niekedy ťažko nájsť správny ekvivalent.
To o ND som vravel ja v suvislosti s historicakom. Silne pochybujem ze by sa na dvore povaloval nejaky D10. Keby aj tak uz je davno v nejakom perpektivnejsom voze.
Ja nemam nic proti jazykovemu okienku. Mne tiez kolu oci zbytocne bohemizmy. Bezne chyby chapem, sam ich robim dost.
no hej, ale to bolo v rokoch 97-98. Myslíš, že z tých Ikarusov si "poodkladali" motory, prevodovky a iné ND?
Každopádne, ak by do 006AG dosadili motor Rába D10, tak to by bola výhra (tie boli vymenené v poslednej sérii Ikarusov 280 pre BA). To sú veľmi dobré motory spĺňajúce normu Euro I.
V poslednej nie, ale keď sa ešte robili GO, tak v kúte smrti stálo plno cudzích Ik. Len sa ťažko dali identifikovať. Ktorýsi z vás vravel, že ND na Ik je ešte dosť.
práve som sa vrátil z Tatier, mám aj foto, naozaj je to tam katastrofálne ?
Re #4564 XYZ: to by ma zaujímalo, z akého "blaváckeho" vozu dostala 006AG motor...
Re #4569 LUK: už som nad tým uvažoval, že odkedy si sa zapojil do diskusie, tak by sa aj nám zišiel dispečer. ?
Pre všetkých Ikarusofilov (asi som tu jediný):
Liptovský Mikuláš:
Posledný Ikarus 280 č. LM-671AD už je vyradený a odstavený vo vozovni.
Ikarus 435 č. LM-940AH stále (už asi rok) nejazdí, lebo má problémy s motorom.
Podnik okrem toho vlastní ešte 2 kĺbáky:
Karosa B 741 č. LM-337AC a Karosa C 744 č. LM-087AG
Poprad:
Prímestské Ikarusy 280.10: PP-188AU už von nevyjde, PP-175AV má dlhodobú poruchu a asi bude vyradený, PP-691AD je tiež nepojazdný a zrejme do konca roka do premávky nezasiahne.
Spišská Nová Ves:
Včera jazdil na L4 Ikarus 280 č. SN-497AN, okrem toho na 4ke pravidelne jazdí aj kĺbový Citybus
2. spišskonovoveský Ikarus - SN-499AN má tiež poruchu motora a už ho asi opravovať nebudú.
Nechýba veľa a pod Tatrami už nebude burácať ani jedna čabajka ?
Pán bol na školení u toho opitého primátora, čo ani sám poriadne slovensky nevie (do tankoCH)? Pán je jazykový inšpektor?
Ja sa Ti na takú POVINNOSŤ vyxxxiem a budzem hovoryt, jak mi huba narostla:-P!
Dusan beriem ale toto je dopravne forum a nie forum Jazykovedneho ustavu.Myslim ze az take prehresky voci pravopisu nepachame a Mongolsky tiez nepiseme.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
LUK
ad 006-a prečo by nemohla? Veď oni skupovali vozy, ktoré išli už len do šrotu.