OTAZKY
- Tusi niekto preco je nova linka ocislovana 13? Viem si predstavit ze to ludi bude dost miast kedze 13ka bola donedavna vlastne 3ka (bordel)
- Tusi niekto aka bude ta osobitna tarifa na nocaku (kedze niekto ma zas na zaklade nejakej pochybnej logiky pocit ze by to malo byt inak spoplatnene)?
Zmeny od 1.7.2011:
- nové trolejbusy
- (vo väčšine) lepší cestovný poriadok
- časový lístok
Myslím si, že toto sú dosť silné dôvody na to, aby sa podarilo aspoň čiastočne vrátiť ľudí späť do MHD. Dúfam, že konečne niekto pochopil, prečo sú dôležité intervalové CP, časové lístky a iné a verím, že to takto pôjde ďalej.
Dosť ľudí, najmä mladšie ročníky iba vytiahnu peňaženku, priložia a potom vložia do vrecka. Takže kartu nevyťahujú a ani nevracajú do peňaženky. O dva úkony menej. ?
Nevidel som zatiaľ CP, takže je predčasné sa relevantne vyjadrovať. Avšak z toho, čo tu je napísané, mám celkom dobrý pocit. Kvitujem predovšetkým intervalové CP, odstránenie víkendových dier, posilnenie L34, preklady 34+35+36 a nočný spoj. Konečne sa urobí poriadok s linkami 21 a 22, kde niektoré spoje L21 boli skrátené po Krematórium, naopak niektoré spoje L22 išli až do Rakytoviec, výsledkom bol bordel a som rád, že tomuto bude koniec.
Lenže vyzerá to tak, že chudáci na Pršianskej terase budú mať cez víkendy k dispozícii iba dva spoje L63 na Horné Pršany.
PIT: Teraz som už pochopil, prečo pojem "normálna linka" bol použitý nevhodne ?
Sorry, ale k tomu mávaniu rukou si ešte zabudol pripočítať ťahanie peňaženky z vrecka, karty z peňaženky, vracanie karty do peňaženky a peňaženky do vrecka. Proste nie. Ja chápem, že lepší mesačník s pípaním ako žiadny ale užívateľsky priateľské to rozhodne nie je.
A nešlo by to bez výdaja cestovného lístka? Teda len "pípnutie" z dôvodu evidencie?
Re #44262 810zssk: Mne sú úplne jasné výhody fungovania systému tak, ako ho navrhuješ, len akceptuj, že toto dnes nie je zásadnou prekážkou potenciálneho zvýšenia počtu prepravených osôb systéme MHD.
Inak zajtra dopravcom končí lehota na zverejnenie informácie o zmenách od 1. júla 2011 v zmysle osobitnej povinnosti dopravcu podľa § 8 ods. 1 písm. j) zákona NR SR č. 168/1996 Z. z. o cestnej doprave:
"informovať vhodným spôsobom verejnosť o zrušení autobusovej linky alebo o zmene jej trasy, o zmene cestovného poriadku a tarify, prípadne o iných zmenách na autobusovej linke, ktoré sú dôležité vo verejnom záujme, a to najmenej 15 dní vopred, ak ide o pripravované alebo vopred známe zmeny; inak informuje neodkladne, len čo sa o nich dozvie"
takže zajtra (pri neporušení zákona, by mali všetci skoro všetko vedieť).
Este raz, nejde o pipanie, ale o to ze to pipanie zdrzuje. Ja zavedenie PCL vitam, len tvrdim, ze je robeny cudne.
System s presnou evidenciou nastupu cestujucich mozu mat hocikde na svete, ale je dobry dovod preco v mnohych mestach nie je. Nehovoriac o tom ze vediet kde niekto nastupil bez toho aby sme vedeli kde vystupil, to je take polozbytocne.
"ale prikladanie cipovej karty je buzeracia a moze naozaj v konecnom dosledku skoncit ubytkom cestujucich"
Re #44250 810zssk: "Druha vec je ze dlhodobo je to buzerujuci kocurkovsky system a ludia co maju na auto nemaju dovod v nom zostavat."
Nedá mi nereagovať na tvoje tvrdenia. Podľa mňa úbytok z tohto pohľadu bude úplne zanedbateľný, čím nespochybňujem istú "buzeráciu" pravidelných cestujúcich. Na druhej strane, keď už máš zavedený systém, ktorý umožňuje presnú evidenciu aspoň lokalizácie nástupu cestujúcich, nevidím dôvod, prečo to nevyužiť. Rozhodne dnes a ani v najbližších rokoch nebudeme v situácií, kedy by práve proces zaevidovania cestujúceho s PCL pri nástupe bol hlavným dôvodom úbytku cestujúcich, resp. podstatnou prekážkou návratu ľudí k verejnej doprave, keď systém ako taký nespĺňa úplne základné a štandardné požiadavky kladené na MHD.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
PIT
"informovať vhodným spôsobom verejnosť o zrušení autobusovej linky alebo o zmene jej trasy, o zmene cestovného poriadku a tarify, prípadne o iných zmenách na autobusovej linke, ktoré sú dôležité vo verejnom záujme, a to najmenej 15 dní vopred, ak ide o pripravované alebo vopred známe zmeny; inak informuje neodkladne, len čo sa o nich dozvie"
takže zajtra (pri neporušení zákona, by mali všetci skoro všetko vedieť).