Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: BB-Schuhu #44238:
čakáme na bližšie info. Ale zatiaľ to má logiku. Nedostatok minibusov, z ktorých 1-2 sú takmer vždy neschopné - možno zrušenie jednej minibusovej linky (101) a možno na Pršiansku terasu začne jazdiť normálna linka (žeby 13..?).
Reakcia na: brefos #44237:
Rovnako zaujímavé je, že sa tam spomína linka č. 13, ale linka č. 101 nie. Tak na toto som ozaj že zvedavý.
Reakcia na: BB-Schuhu #44236:
a tá linka č.97 bude kam jazdiť? Možno na Pršiansku terasu. ?
Zmeny cestovných poriadkov MHD BB od 1.7.2011 (zatiaľ len strohé informácie):

Na základe rozhodnutia mesta Banská Bystrica sa dňom 1.7.2011 menia cestovné poriadky v MHD Banská Bystrica:

SAD Zvolen: Linky č. 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 32, 33, 34, 35, 36, 41, 42, 43, 80, 90, 97

DPM BB: Linky č. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 13, 102
Reakcia na: Danny #44233:
Asi tak. Nevídím žiadny racionálny dôvod, aby nutnosť priložiť mesačný lístok nahraný na čipovej karte ku čítačke bola dôvodom pre sabotovanie služieb MHD. A to, že doteraz tu (plnohodnotný = nemyslím MAXI jazdy) mesačník neexistoval vôbec, to doteraz nevadilo..???
Reakcia na: S499.1023 #44232:
PO je špička (klesajúca, ale predsa), to máš recht. Na druhú stranu nočáky v BA sú predsa len iným elementom, ktorý má dopad aj na €, kdežto nejaké priloženie ťa nič nestojí, akurát meisto uchytenia tyče pri nástupe ešte rukou mávneš popri čítačke (ktorá ti pri nástupe druhými dvermi len vydá zvuk a šetrí aj papier), a tým je to vybavené. Ak ale len kvôli tomu rpestaneš MHD používať, tak (okrem BA, KE, PO) asi inde MHD ani len nepoužívaš, takže je o tom zbytočné hovoriť. Buzerovaním by som rozumel povinný nástup prednými dverami, píchačky, alebo uchovávanie nejakého dokladu či povinnsoť zo sebou mať účtenku a pod. Samotný úkon je tak podľa mňa plne s touto dobou.
Ako primátora sa ťa opýtam, koľko ľudí MHD prepravila - bez evidenčného cestovného nemôžeš vedieť. A teda ani v zásade objednať potrebnú skladbu vozového parku či výkonov.

Re #44233 Danny: asi tak, veď ani ja nevravím, že keby si môžem vybrať, že budem pípať a evidenčné lístky ťahať pre nič za nič (keby to bol väčší papier, snáď ? ).
Reakcia na: S499.1023 #44232:
Na tvojom argumente o "pipani sa" pri mesacniku a z toho dovodu jeho "sabotovania" som sa teda poriadne zasmial.

Zabudas vsak na 1 moment, na zaklade ktoreho v BB to "pipanie sa" nezrusia. A to, ze takto su pod "dohladom" vsetci cestujuci. Kazdy hned vidi, kto ide nacierno. Teda vsetci cestujuc su "moralnymi kontrolormi" -a tak to vytvara tlak na "nepodvadzanie".
Ale samozrejme, ze rozumiem, ze by bolo neporovnatelne lepsie, keby nemuseli byt "pipanim sa" cestujuci "buzerovani".
Reakcia na: kvorka #44229:
Niektoré mestá pracujú pre prospech svojich občanov, tie evidenčné cestovné lístky nepotrebujú. Iné pracujú na systematickej buzerácii svojich občanov, tie evidenčné lístky potrebujú.
Nemá to nič spoločného s veľkosťou. V takom Londýne bez evidencie nespravíš v MHD ani krok. Ale ja predsa len uprednostňujem bezbuzeračný model.
Potreba prikladania časového predplatného lístka by konkrétne u mňa znamenala jednu reakciu - okamžité ukončenie používania MHD. Tak isto, ako som v Bratislave po zavedení nočného príplatky prestal používať nočné spoje.
Ak uvádzaš medzi porovnateľnými MHD Prešov, ktorý je aj napriek úpadku v posledných rokoch stále v porovnaní s ostatnými zmieňovanými z inej galaxie, tak prečo tam evidenčné cestovné lístky nepotrebujú?
Reakcia na: 810zssk #44226:
Tiež mi to tak dodatočne prišlo, ale editovať sa nedá.
Reakcia na: 810zssk #44228:
normálny CP má stanoviť mesto, SAD ZV ho len preberá formou prílohy ku Zmluve (ako všade inde). Áno, aj dopravca na tom môže participovať, ale ten len odjazdí, čo vymyslí mesto - tam hľadaj prvotnú neschopnosť. Ak si mesto objedná počet km a dá debilný CP, potom to je tak, ako je. ?
Reakcia na: S499.1023 #44225:
v Laugariciu ak nastúpiš u vodiča, tak áno - lístok dostaneš. Ak ideš druhými dverami, tak ho nedostanes, ale eviduje ťa to - a to je najlepšie riešenie. Rozumný kompromis, ako vedieť presné údaje.

Neporovnávajme neporovnateľné, MHD Brno je úplne, ale úplne niekde inde ako ktorákoľvek MHD SK. BB sa môže porovnávať s porovnateľnými - ZA,TN,PB,NR,PO,MT.

Re #44227 810zssk: ale nielen najlepších, ale aj najväčších. To znamená, že napr. v BA ti nezrušia spoj linky 8 o 19:32 pre nízku vyťaženosť, lebo by rozbili interval. Ale v BB ho zrušia jedna radosť. Tam je najväčším vkladom stiahnutie čo najväčšej sumy peňazí v obehu vopred. Ale tam, kde každý jeden spoj je predmetom hádok a šetrenia, je to úplne super riešenie. Veď ma vôbc nezabije, ak si pípnem evidenčný lístok, resp. si ho zoberiem u vodiča (TN systém).

#44223 Robo: áno, ale kto ho bude robiť? A ako poznám systém prieskumov, bude od 07:00 do 17:00 a na zvyšok sa vykašlú.

Najelpšie je samozrejme "bez", ale v porovnaní s tým čo bolo a čo sa v BB vždy môže stať, mi to príde ešte celkom legitímne a racionálne.
Dalsia vec je na co je dobre SAD ZV poznat vytazenost spojov ked aj tak nie su schopni spravit normalne linkove vedenie a CP.
Reakcia na: kvorka #44222:
Zaujimave ze v tych najlepsich MHD systemoch ziadne evidencne srandy nemaju.
Reakcia na: S499.1023 #44224:
Myslim ze to bola ironia 🙂
Reakcia na: kvorka #44222:
Aj v Šalingrade často dostávaš evidenčný lístok?
Reakcia na: Petik #44220:
Často ti v Prahe Mikroelektronika vydá po priložení Openkarty evidenčný lístok?????
Reakcia na: kvorka #44222:
A čo tak na vybraných, údajne nevyužívaných spojoch, urobiť dopravný prieskum? Zasa sa len predĺži doba pobytu autobusu na zastávke.
Reakcia na: Kami #44219:
ja nie som proti evidenčným lístok, veď koniec koncov ako inak dopravca zistí, koľko ľudí daný spoj prepraví? Emtest si to asi nevycucá z palubáku. Aj u nás v TN je tzv. povinnosť evidenčného lístka, a aj pri PCL ho treba priložiť, aby čítačka zaznamenala jazdu osoby. Takto sa môže stať, že napr. spoj linky 10 o 11:00 prepraví 5 ľudí za celé cestovné, 5 za polovičné a zrušiaho, lebo pre 10 ľudí nemá zmysel. Ale to, že prepravil ďalších ľudí, o ktorých sa neexistenciou evidenčného lístka nevie, ho nezachráni. Pritom ak ho využilo 5 ľudí s PCL a 5 ľudí nad 70, už tom máme rozdiel 10 alebo 20 ľudí. ?
Reakcia na: Kami #44219:
To je nic! U nas v Prahe uz 70-rocni musia riadit elektricky. Do dochodku skor nemozu! Zajtra nam proletariat ukaze, ze ak oni budu musiet v 70-tke soferovat elektricku, tak my normalni budeme musiet do prace jazdit na bicykli.
Reakcia na: 810zssk #44215:
Evidencne listky su nutnost! Bez nich to nejde! Nezatahuj nam sem laskavo svoje Blavoidne nazory a maniere! Vdaka evidencnym listkom snad Bryndzalines konecne zisti, ze doprava do Rakytoviec je poddimenzovana. Zial ani anketa na iMHD (http://www.imhd.sk/bb/index.php?w=3825242e29ef3934252b2e21ea) im nepomohla v poznani tohoto problemu. Tak im snad aspon tie evidencne listky otvoria oci...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.