Autobus ma ovela nizsie naklady, preto sa ho oplati prevadzkovat aj pri rovnakom pocet ludi pre ktory sa vlak neoplati. Druha vec je ze stat moze nieco povazovat za zbytocne, VUCka nie. To je chyba systemu kde je vela objednavatelov dopravy.
ja viem kde je rozdiel, nemusíš zo seba robiť studnicu múdrosti zas ... vlak objednáva štát, autobusy kraj. Neviem ale teda prečo je štát taký skur*ený a likviduje vlakovú dopravu ? tam kde nemá vlak zmysel to chápem, no oni rušia vlaky aj tam kde je dobrá dostupnosť vlakovej stanice (napr. taký Makov) alebo kde je vlak najrýchlejšie a často jediné dobré spojenie (trate 154 a 174). Snáď sa dožijeme vzostupu železníc aj.
Aj som ti chcel odpisat, ale kedze si hned dalsim prispevkom dokazal ze ti absolutne unika rozdiel medzi objednanim autobusu a vlaku tak to nebudem riesit..
ja chcem ísť na trať 165 sa previezť, keďže táto sprostá vláda ide rušiť spoje a potom si aj tak budú kraje obejdnávať autobusové spoje cca v tých istých polohách ako šli vlaky ? kazisveti na druhú toto, v 2003 Prokopovič, v 2011 Figeľ ☠
Ďalšie nové spoje vznikajú aj na linke č. 607401. V úseku Poltár - Kokava nad Rimavicou - Utekáč - Havrilovo - Sihla - Čierny Balog - Brezno sa od 1. mája 2011 zavádza pár dopoludňajších spojov, premávajúcich len v nedeľu.
Od 1. mája 2011 na na prímestskej linke č. 601471 zriaďuje nový pár dopoludňajších autobusových spojov v úseku Brezno - Tisovec, ako náhrada za zrušené vlaky.
celkovo vedenie ZVHD ide na to zle. Sedliacky rozum hovori, pokial sa mi oplati ist autom, preco by som mal chodit ZVHD autobusmi, kde vsetky linky mi odidu v priebehu 10min a potom pol hodiny cakam. Nech sa trochu zamyslia preco ludia nejazdia ZVHD a potom nech robia opatrenia.
No však ja by som prišiel. Len ide o to, že 30.4 plánujem železničný výlet (asi do Salgotarjánu) z dôvodu zastavenia osobnej dopravy od 1.5 a na druhý deň sa mi potom už asi nebude nikam chcieť ísť
Takže musím sa rozhodnúť, čomu dám prednosť...
c 744: Aj ja by som bol celkom zvedavý, aký osud postihol našu prvú lastovičku BB-775AB po odstavení z premávky v MHD Nitra. Pamätám si doteraz na tie spomienky keď tento autobus začal v lete 1997 premávať na linke 22 a konečne tu jazdilo aj niečo iné ako Ikarusy (a 3 ks B741 + TAM). No stalo sa to, že tejto B941 nebolo umožnené dôstojne doslúžiť tu v BB.
Zaujalo ma na tom toto:
11:00 - slávnostný odchod prvého vlaku ČHŽ smer Dobroč - prezentácia projektu.
Ale predpokladám, že trať na Dobroč ešte nie je hotová, keď (údajne) sa začalo pracovať až v 04/2011. Preto neviem ako toto mysleli - či to bude iba prezentácia projektu, alebo aj jazda, ale to asi ešte nie..
Mimoriadna zmena cestovného poriadku od 1. mája 2011
20.04.2011
BRATISLAVA (20. apríla 2011) - Od 1. mája 2011 sa mimoriadne mení cestovný poriadok osobnej železničnej dopravy. Zmenu si vynútila revitalizácia Železničnej spoločnosti Slovensko, a. s. (ZSSK) a s ňou súvisiaca redukcia dopravných výkonov.
Dôvod redukcie je finančný, nakoľko ZSSK dostala zo štátneho rozpočtu menej peňazí na dopravné výkony vo verejnom záujme ako vlani a tomu musí prispôsobiť rozsah dopravy. Redukcia bola prerokovaná aj na úrovni samosprávnych krajov, miest a obcí, väčšinou s negatívnym ohlasom. Hlavným kritériom pre zaradenie tratí do redukcie bolo ich slabé využívanie a nízka ekonomická efektívnosť ich prevádzkovania.
Na piatich tratiach sa doprava zastavuje úplne, z toho na štyroch v prihraničných oblastiach. Väčšina spojov sa redukuje v regiónoch, v diaľkovej doprave sa týka šiestich vlakov. Celkovo sa redukcia dotkne 339 vlakov, ktoré prejazdili ročne viac ako 1,1 milióna kilometrov. http://www.zssk.sk/sk/aktuality/mimoriadna-zmena-cestovneho-poriadku-od-1-maja-2011
BBSK zrusene vlaky : http://www.zssk.sk/fileadmin/dokumenty/2011_pdf/redukcia_2011_bystrica.pdf
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
no.ev.di.