na tejto fotke http://www.imhd.sk/bb/index.php?w=2b2f3a2132222fef252932252c2127ef1f&id=72705&idt= si skúste domyslieť ľudí ako tam budú stáť a ako sa bude "fajn" vystupovať, keď medzi tými podestami budú stáť ľudia a budú sa musieť jeden druhému jak somári vyhýbať lebo SOR musel nakydať všetky sedačky na podesty a vo dvoch do radu, aby bolo ešte menej miesta ? fakt krásny úpadok trolejbusovej dopravy v BB
Vie niekto mi povedať, prečo ešte aj v trolejbusoch, ktoré došli do BB od SORu sú všade podesty a okrem sklopných sedadiel nie je žiadne nízkopodlažné? ? na toto už treba silnú dávku sprostosti aby ešte aj trolejbus dakto takto sprznil a sedadlá vzadu pekne vyvýšené ?
mas pravdu kasselak je aj na zastavke Cesta k nemocnici. Hoci tam straca vyznam, kedze autobusy aj tak stoja meter od obrubnika.
Re #43618 158VB: tak pekne zaradom
ad 1: rad 700 su tie stare hranate, od roku 1996 nastupil zaobleny rad 900 a od 2001 rad 950. Najdi si v galerii.
Mestske su oznacene pismenom B a maju 3 dvere. B 731 (automat) a B 732 (mechanicka prevodovka) sa odlisuju len prevodovkou, inak su identicke.
Primestske maju pismeno C, uzke dvere vpredu a jedny dvere v strede. Plati to pre C 734, C 735, C 934, C 935, C 954, C 955. C 734/934 od C 735/935 rozoznas podla vysky batozinoveho priestoru. C 734 ma batozinovy priestor len pre potreby vodica a je nizsi ako horny okraj kolies. C 735 ma normalny batozinovy priestor a je rovnako vysoky ako kolesa. C 954 a C 955 sa nelisia vobec, zalezi len od vybavy.
Dialkove maju pismena LC, druhe dvere sa nachadzaju vzadu. V mnohych pripadoch su len nudzove. Plati pre LC 735, LC 736, LC 936 a LC 956. Sem sa da zaradit aj Axer (C 956), ten vsak ma druhe dvere v strede a je kompromisom medzi linkovym a zajazdovym autobusom. LC 735 sa od 736 da rozlisit podla vetrakov v zadnej casti strechy, ale dnes po roznych generalkach je to uz jedno. Novsie LC 736 mali klimatizaciu a lepene skla (hranate, nie zaoblene v gumovom tesneni).
ad 2: pri vode je kontrolka len na teplotu vody. Ak by aj nemal zapnute kurenie, tak chladic je vpredu a motor a nadrzou na vodu vzadu. Zrejme ta hadica praskla akurat nad taskou tvojho syna. Voda nema ziadny vplyv na brzdy.
Zase ak klesne tlak vzduchu, tak nejde tocit volantom, stlacit spojku, ani brzdu. Zvysok vysvetlil wizard v #43634.
ad 4: norma Euro 3 je emisna norma a plati pre vsetky automobily v EU. V roku 1992 zacala platit Euro 1, v roku 1996 Euro 2, v roku 2000 Euro 3, v roku 2005 Euro 4, v roku 2009 Euro 5, ... pricom vzdy je nejake obdobie kym musia normu splnat vsetky vyrobene vozidla. Konkretne autobusy Euro 3 predstavuju u nas napr. Karosy radu 950. Normu Euro 3 dokaze splnit aj starsi autobus prerobeny na pohon CNG, ale taky zrejme ziadny futbalovy klub nema. Pre cestujucich je teda norma Euro 3 zarukou vyssej bezpecnosti a prijatelneho veku vozidla.
Pretlaková vzduchotlaká brzdová sústava je riešená tak, že aj v prípade poruchy dodávky tlakového vzduchu je vo vzduchojemoch dostatok vzduchu na zastavenie (dokonca musia mať dostatok vzduchu aspoň na núdzové zabrzdenie aj po 8 stlačení brzdového pedála). Ďalej pre prevádzkovú brzdu máš dva nezávislé okruhy s vlastnými vzduchojemami, takže keby aj z jedného okruhu vzduch ušiel, druhým okruhom môžeš zastaviť (samozrejme so zhoršeným účinkom, ale zastavíš). Potom je ešte možnosť použiť parkovaciu brzdu, čo je ale krajná možnosť. Treba si ale uvedomiť fakt, že najviac namáhaná časť bŕzd sú trecie časti, v prípade starších autobusov (teda aj C 734) bubny a čeľuste, kedy pri dlhodobom brzdení dochádza vplyvom zvýšenej teploty k "roztiahnutiu" bubna (niekedy nazývaná kužeľovitosť) a tým aj k zníženiu prítlačnej sily čeľuste k bubnu, čo podstatne znižuje brzdový účinok a navyše so stúpaním teploty sa znižuje koeficient trenia medzi bubnom a obložením. Preto by som viac obával zlyhania práve z tohto dôvodu ako z úniku vzduchu, kde je to zabezpečené hneď niekoľko násobne.
Zlyhanie bŕzd má ale príčinu väčšinou v technike jazdy, resp. v kombinácií so zlým technickým stavom. Ale aj tak sa to väčšinou hodnotí ako vina vodiča.
A ešte k tým pneumatikám - vzhľadom na legislatívne podmienky musia mať autobusy v určitom časovom období, resp. pri určitých podmienkach tzv. zimné pneumatiky s označením M+S aspoň na jednej hnacej náprave. V skutočnosti sa používajú celoročné pneumatiky so symbolom M+S, ktoré tejto podmienke vyhovujú, takže on má tie "zimné pneumatiky" vlastne stále. Je to taký kompromis medzi bezpečnosťou a ekonomikou, ale postačujú (predsa len sa u nás väčšinu zimy jazdí po mokrých cestách). Samozrejme vzhľadom na charakter linky alebo prevádzky je možné používať aj "skutočné" zimné pneumatiky, ale tie sú určené na jazdu po snehu a využívajú sa hlavne v Škandinávií, pretože na suchej ceste by si ich rýchlo zničil.
Este prebieha vyluka na Hornej ul. (zastavka Mestsky urad), ale svojim rozsahom nesposobuje vyraznejsie obmedzenia. Tato vyluka by taktiez mala skoncit v kratkom case.
K minibusom. Bud dat oznam na zastavky o tom, ze ich obsluha nie je garantovana. Alebo radsej zrusit zachadzku cez Kapitulsku a presmerovat po nabrezi obojsmerne.
"začali zdierať ŽSR za poplatky za trať" - ty si úžasný, kompletný, vymastený de.bi.ll, ktoerý nie je schopný pozrieť si ani verejne prístupný cenník dopravnej cesty na webe ŽSR.
Hehe, zase niekto chce diskutovať o niečom, o čom hnedíé vie, že? ÖBB - máš na mysli toho najstratovejšieho a najzadĺženejšieho dopravcu v osobnej doprave v stredoeurópskom regióne? Myslíš, že 2016, 1116, 1216, Talenty, Desirá sa množia delením a netreba za ne platiť?
Pretoze slovensky statny dopravca vie o efektivite asi tolko ako ja o jadrovej fyzike... Ak by si chcel niekto objednat vykony u DB, alebo OBB, to by bolo o inom ?
Ad. BA-Komarno: Co je podla teba lepsie? 750/812-ky, alebo Desiro? Ja hlasujem za druhe a tesim sa na den ked sa stane realitou a prvy krat v historii sa zbavime ZSSK
Aktualne informacie o vylukach v MHD BB najdete tu: www.mhdbb.sk
Od 30.3.2011 dochadza k presmerovaniu liniek cez novy podjazd na Rudlovskej ceste, a tym padom k prelozeniu zastavky Rudlovska cesta, AURIS (zatial sa nepise nic o tom, ako to bude v smere do centra)
Od 31.3.2011 konci vyluka na Karlove, a od tohto dna sa linky 24, 25, 27, 43, 80, 90, 101 a 102 vracaju na povodne trasy. Nahradne zastavky budu zrusene.
ale kde som povedal, že to tak chcem všade? povedal som, že súkromný dopravca (u ktorého by objednával kraj) alebo priamo by to videl kraj a koordinoval by si sám vlaky a autobusy... už by bolo načase. Nie je podstatné kto bude dopravca, podstatné bude to či to bude fungovať a nech konečne začnú IDS na Slovensku.
mimoriadny vlak na trati Zv-Šahy-Zv pri príležitostí bojov o Dobrú Nivu, ako sprievodný program GP 2010.
Re #43623 no.ev.di.: Prečo všade chceš súkromníka? Prečo nemôže osloviť kraj aj štátneho dopravcu. Na trati Ba - Komárno jazdia podľa služobného cestovného poriadku 750/812 - ky.
to je nad Slnko jasné každému, hoc aj zarytému fanatikovi vlakov, že táto "úsporná" vláda nebude k Os vlakovej doprave štedrá, okrem spojov pre východňáre aby sa dostali do BA ? kraj by mohol teda v prípade záujmu osloviť súkromného dopravcu, len či by to ten nezabalil keby ho začali zdierať ŽSR za poplatky za trať, lebo oni sú parchanti veru, takže som zvedavý, že čo všetko znesie nádejný dopravca na trati 131 ? idem tú trať mrknúť na Google, že kde sú ako položené stanice. Nevieš čo tam jazdilo posledných 10 rokov, či bola 810+prívešáky alebo aj Okuliarnik s vozňami?
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Kami
Re #43618 158VB: tak pekne zaradom
ad 1: rad 700 su tie stare hranate, od roku 1996 nastupil zaobleny rad 900 a od 2001 rad 950. Najdi si v galerii.
Mestske su oznacene pismenom B a maju 3 dvere. B 731 (automat) a B 732 (mechanicka prevodovka) sa odlisuju len prevodovkou, inak su identicke.
Primestske maju pismeno C, uzke dvere vpredu a jedny dvere v strede. Plati to pre C 734, C 735, C 934, C 935, C 954, C 955. C 734/934 od C 735/935 rozoznas podla vysky batozinoveho priestoru. C 734 ma batozinovy priestor len pre potreby vodica a je nizsi ako horny okraj kolies. C 735 ma normalny batozinovy priestor a je rovnako vysoky ako kolesa. C 954 a C 955 sa nelisia vobec, zalezi len od vybavy.
Dialkove maju pismena LC, druhe dvere sa nachadzaju vzadu. V mnohych pripadoch su len nudzove. Plati pre LC 735, LC 736, LC 936 a LC 956. Sem sa da zaradit aj Axer (C 956), ten vsak ma druhe dvere v strede a je kompromisom medzi linkovym a zajazdovym autobusom. LC 735 sa od 736 da rozlisit podla vetrakov v zadnej casti strechy, ale dnes po roznych generalkach je to uz jedno. Novsie LC 736 mali klimatizaciu a lepene skla (hranate, nie zaoblene v gumovom tesneni).
ad 2: pri vode je kontrolka len na teplotu vody. Ak by aj nemal zapnute kurenie, tak chladic je vpredu a motor a nadrzou na vodu vzadu. Zrejme ta hadica praskla akurat nad taskou tvojho syna. Voda nema ziadny vplyv na brzdy.
Zase ak klesne tlak vzduchu, tak nejde tocit volantom, stlacit spojku, ani brzdu. Zvysok vysvetlil wizard v #43634.
ad 4: norma Euro 3 je emisna norma a plati pre vsetky automobily v EU. V roku 1992 zacala platit Euro 1, v roku 1996 Euro 2, v roku 2000 Euro 3, v roku 2005 Euro 4, v roku 2009 Euro 5, ... pricom vzdy je nejake obdobie kym musia normu splnat vsetky vyrobene vozidla. Konkretne autobusy Euro 3 predstavuju u nas napr. Karosy radu 950. Normu Euro 3 dokaze splnit aj starsi autobus prerobeny na pohon CNG, ale taky zrejme ziadny futbalovy klub nema. Pre cestujucich je teda norma Euro 3 zarukou vyssej bezpecnosti a prijatelneho veku vozidla.