Och, a ešte by som sa rád vyjadril k vete: "Ja tiež nedostanem k platu nič zadarmo." Si si tým úplne istý? Pretože väčšina ľudí, ktorých poznám má nejaké tie benefity, len si to neuvedomujú, lebo ich berú ako normálnu súčasť mzdy. Napríklad:
- ex-spolužiak robí v Delli v BA. Nový stolný počítač aj notebook pre seba a aj pre rodinných príslušníkov si kúpil s výraznou zľavou, dokonca pod náklady.
- ďalšia kamoška robí v lekárni. Zamestnávateľ jej dáva možnosť kupovať si lieky s 20% zľavou (do istého mesačného limitu).
- Kia, Peugeot, Volkswagen - všade majú zamestnanci možnosť kúpiť si sutá za zvýhodnenú cenu. Plus majú dotovanú dopravu, obedy, posilovne a ja neviem čo všetko ešte.
- poznám neviemkoĺko ľudí, čo majú firemné autá aj na súkromné použitie.
- a zlatý klinec, sprepitné pre čašníkov, ktoré môže byť vyššie než samotná mzda a z ktorého neuvidí daňový úrad ani cent.
Vysvetli mi prosím prečo sú režimky pre autobusárov prežitkom a tieto benefity - reálne náklady ktorých sú často niekoľkonásobne vyššie než tie na režimky - prežitkom nie sú. Ďakujem.
Ja teda s tým že je to prežitok nesúhlasím, ale to je jedno. Mne išlo o argumentáciu typu "oni majú a ja nie." Každá práca má svoje výhody a nevýhody a ak napríklad Papyrovi trhá žily, že autobusári majú výhody a on nie, pokojne môže zmeniť profesiu a robiť vodiča, zo všetkými pozitívami aj negatívami tej práce. Takisto mne nikto nebránil ísť externe na výšku a vzdelávať sa v iných smeroch, aby som nestvrdol za volantom do konca života. Chcieť aby sme všetci mali rovnaké platy a rovnaké výhody alebo skôr absenciu výhod a tak ďalej ako to predvádza väčšina diskutujúcich na túto tému je podľa mňa čistá ľavičiarina...
Za seba môžem povedať jedno - o päť mesiacov sa vraciam domov, ak teda voľby nedopadnú vyložene katastroficky. A pri súčasnej úrovni miezd a pracovných podmienkach v SADkách je pre mňa existencia alebo neexistencia režimky hlavným kritériom pri výbere či ísť pracovať do niektorej tej SADky. Keďže som šotouš jak hovado ? s tou režimkou by mi to za to stálo. Bez nej veru nie. Ale to som ja...
Papyr ma pravdu a ja sa k nemu pridavam. Je to prezitok socializmu.
Ak sa bude postupovat tymto sposobom, skoncime jak v Grecku. Ja tiez k platu nic zadarmo nedostanem.
A tvrdenie, ze nezarabaju bohvieako neobstoji. Nikto ich nenutil ist robit prave tuto pracu. Bola to ich slobodna volba.
Pri všetkej úcte, zo všetkých výhrad proti režimkám by som argument sociálnej rovnosti po slovensky alias " keď ja mám hovno všetci ostatní sú tiež povinní mať hovno" by som čakal skôr od občanov mdlejšieho rozumu a voličov nášho neohrozeného červeného vodcu. Nečakal som že ho uvidím na tomto fóre a už dupľom nie od teba...
Od dnes (21.5.2010) sa premáva po mostnom provizóriu na Partizánskej ceste pri SAD-ke. Uvidíme ako sa situácia stabilizuje, dnes to bolo za prítomnosti policajtov a tvoriacich sa dopravných kolón.
Zároveň uplynul presne 1 rok, čo sa na portáli mestskadoprava.net objavila info o nových Crosswayoch pre SAD Zvolen (myslím tú prvú dodávku v počte 26 ks, ktoré začali jazdiť v júni 2009).
možno ich naučia, ako sa majú utierať sedadlá, ako majú byť príjemní na cestujúcich - svojich chlebodarcov, ako majú jazdiť podľa CP, že nemôžu odmietať platbu, ak je v eurách, že s náskokom sa jazdiť nesmie...
Samozrejme, že ich nenaučia nič. To, čo by vedieť potrebovali, sa im predsa dá povedať aj stručne a zadarmo.
podporujem štrajk autobusárov, ale len pod jednou podmienkou. Že mne ako lekárovi bude odpustené platenie zdravotného poistenia a doplatkov na lieky, ideálne aj členom mojej rodiny. S mojím platom okolo 700 € netto si nemôžem dovoliť veľmi vyskakovať a taká úspora by sa mi celkom hodila.
Nwm, videl som ju z dialky a z tej strany na ktorej nie su dvere, takze to mohla byt aj C744 a aj B741 a okrem toho videl som ju tam niekedy v januari este, takze to este kludne asi mohla byt C744. Btw tie C744 su uz rozpalene teda?
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Papyr