Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: irizar #40679:

To co popisuješ, ale umožňuje i trolejbus SOR, který stojí dvě třetiny toho, co Trollino. Já jen reagoval na 810zssk, že nejideálnější by bylo Trollino. Nic proti Trollinu, ale je drahý.
Dnes rano som bol sokovany!
V autobuse o 10:00 zo Sasovej, linka 24 normalne hlasilo zastavky! Ze wow
Posledne, ked som cestoval trolejbusom do Rooseveltky (pred par tyzdnami), to bolo nieco! Skoro kazde hlasenie bolo zdegenerovane. Ako v cirkuse 🙂
Ceresnickou na torte bolo hlasenie okolo plazoveho kupaliska, kde som normalne z reproduktoru pocul REHOT!
?
Ozaj, a nema linka 24 stat aj na Nam. S.H.Vajanskeho a zaroven pred ESC?
A este ked som minule nacal mozne zmeny v MHD, nemalo by vyznam, aby spoje linky 25 cez vikend zachadzali cez ESC (teda kolecko ako niekdajsie kyvadla DPMBB spred roka iduce do Podlavic)?
Tyka sa to vikendu, v oboch smeroch. Vsak to je hruza, aby odtial isiel bus 1x za h alebo 1x za 1,5h. Cez vikend chodi najviac ludi prave tam. Myslim, ze tie 4 minuty naviac by nikoho nezabili...
Reakcia na: S499.1023 #40677:
Možno by ale bolo na mieste zamyslieť sa, či chceme mať socku na prevoz substrátu čo nemá na autá alebo systém MHD, ktorá je reálnou alternatívou k IAD? S vozidlami, v ktorých sa cestujúci cíti skutočne tak dobre a pohodlne, že nepočíta dni, kedy si konečne bude môcť dovoliť auto a vydrbať sa na celú mestskú? S klímou, účinným kúrením, pohodlnými sedadlami a tak? Tým skôr keď je možnosť získať 95% prostriedkov na tieto vozidlá z fondov EU, čo je jedinečná príležitosť ktorá sa už asi viackrát nenaskytne.
Chápem že tento štýl uvažovania je v našich končinách zatiaľ trochu nekonvenčný a samosprávy berú MHD ako nutné zlo a vysávač prostriedkov z rozpočtu, ktoré by sa dali rozkrad... pardon, využiť niekde inde. Ale ak nechceme byť o desať rokov tam kde je teraz západ, kde vyhadzujú obrovské peniaze na to, aby dostali ľudí z áut do verejnej dopravy, možno by nebolo od veci začať uvažovať aj týmto smerom...
Reakcia na: S499.1023 #40677:
Kolko by stal bez full klimatizacie? Mozno by bolo zaujimave porovnat ceny ostravskych 18 AC a 27 Tr. a napr. brnenskych 25 tr.
Reakcia na: m@rtin #40674:
Čistě pro Zlošukovu informaci: Jeden Solaris Trollino 18 AC s plnou klimatizací pro Eberswalde stojí 830 tisíc €.
Reakcia na: Majo #40668:
Evidentne si pletieš rozjazdový stupeň s jazdným a čo je to hospodárny stupeň, to už vobec netušíš 🙂. Ktoré vozidlo skor dosiahne cieľovú rýchlosť?
http://citybus.cz/fotodatabaze/upload/Praha/sad-prievidza_sad-bb-BB606B.jpg Len tak som brúzdal a našiel ex. BB-606BE. Neviem ako sa páči vám, ale podľa mňa je na zožratie ?
Reakcia na: 810zssk #40651:

Myslíš nejlepší volbou pro vysátí městské pokladny?
Pekná fotogaléria T-SORu.Z obrázkov nevyzerá vôbec zle.A čo testovacie parametre? Snáď sa nájdu odborníci na objektívne zhodnotenie...
Reakcia na: 810zssk #40634:
Ehm... ? Rok som si akosi nepozrel... Tak nič potom! ? Som sa tešil že naše busy sú späť v BB a nič... ☺ Možno nás ale prekvapia a konečne prídu! ? Fajn fotky z troleja... ?
Reakcia na: Kubko24 #40652:
Kedže v NR máme skoro všetky kreácie od SORu + aktuálne aj testovaciu NB12 (ale aj Solaris). No NB18 sú na tom subjektívne lepšie ako BNky čo sa spracovania týka, ale to je fakt. Nie sú dokonalé, ale tak zasa vyložene strašné tiež nie. Tak a boli to prvé sériovky, určité detské choroby si tu určite odtrpeli. Tak po roku je to celkom dobré. ?

Re #40670 810zssk: A vlastne budú mať u vás v BB aj nejaké využitie? Či namiesto tých pozbieraných B741? ?
Reakcia na: neoBB #40665:
No v B(ratis!)lave uz nejazdia, tak snad hej 🙂
Reakcia na: Majo #40668:
Vsak prave - jeden, to je na Bratislavu celkom dobre cislo ? Aj to je otazne ci horel naozaj...
Reakcia na: S499.1023 #40585:

1) Vozidlo s lepšou akceleráciou sa dostane skôr na hospodárny stupeň??? Keď mám dve rovnako ťažké a obsadené vozidlá a jedno má výkon trakčákov trebárs 100 KW a druhé 200 KW, tak na ktorom zaradím skôr maximálny rozjazdový stupeň (ak nechcem, aby mi cestujúci popadali)? Hádam na tom menej výkonnom, nie?
2) Zaujímavé, že vo väčšine miest sa jazdí s PCC-čkami dosť neplynulo. Najväčší extrém v tomto smere je asi Brusel, kde má stojaci cestujúci naozaj čo robiť, aby nelietal. Plynulo s tým jazdí v každom meste zopár ľudí, ktorých tá práca baví a zvyšným je to jedno. Duewag je v tomto smere dosť "blbuvzdorný" a extrémne prudké rozjazdy neumožňuje. Nakoniec, aj na pražských 14T už máte namontované softvérové obmedzenie rozjazdového výkonu, lebo mnoho vodičov veľmi rado zneužívalo ich trakčné vlastnosti a dôchodcovia pri rozjazde padali (mal som tú česť vidieť to na vlastné oči).
3) Myslím, že na viedenskú placku sú trakčné vlastnosti E-čka úplne postačujúce. A taká kačica nie je v tomto o nič lepšia.

Re #40586 S499.1023: Dielom českých rúk je na T3 všetko, akurát české ruky pracovali podľa americkej dokumentácie. Ale laminátové čelá a pod. nápad Američanov rozhodne nebol.

Re #40587 S499.1023: Napadá má napr. ovládanie pomocou ručného radiča, aj keď to niekto môže považovať aj za nevýhodu (napr. pán Tibor N.). I keď v Štajerskom Hradci majú na svojich električkách duewagovskej koncepcie ovládanie pedálmi (a nielen na nich, dokonca aj na Cityrunneroch)... PCC s ručným radičom (pokiaľ nerátam modernizované PCC s tyristorovou alebo tranzistorovou elektrovýzbrojou, prípadne T5, ktorá však zrýchľovač nemá, takže ju za "klasické" PCC považovať nemožno) som ešte nevidel.

Re #40588 kallokallo1: Nikto Ťa nenúti si to čítať. Toto fórum je určené pre debaty PREDOVŠETKÝM o banskobystrickej doprave, ale to neznamená "výhradne". To znamená, že keď sa od bystrickej témy náhodou prejde k nebystrickej, nič sa nestane. Iné by bolo, keby sme tu debatovali o futbale alebo mikrochirurgii oka.

Re #40594 810zssk: ...a preto jeden z nich horel. ?

Re #40600 brefos: Tej pochybnej stránke by som neveril, robia to zhruba dvanásťťročné deti, ktorým evidentne nič nehovorí autorský zákon. Našiel som tam už viac odslova-doslova prepísaných (či skôr skopírovaných) mojich textov, pri ktorých bol uvedený ako autor textu niekto z pochybných autorov tej stránky. A podobný problém s touto stránkou malo viacero ľudí, pričom sa jednalo aj o fotky, mapky, náčrty a pod. Keďže napriek upozorneniam nie sú ochotní to odstrániť, budeme musieť asi pristúpiť k žalobe na nich.

Re #40603 Solider: Čo má URŽD s trolejbusmi??? Mestské dráhy nie sú v jeho kompetencii...

Re #40606 mirkobb: Je táto informácia overená? Lebo na Busportáli bolo písané, že len do 1. 4.

Re #40622 irizar: Alebo už aj pár mesiacov, keďže kríza je na ústupe...

Re #40627 vladis888: Zmluvu a platnú legislatívu porušili už X-krát a zatiaľ sa nič nedialo.

Re #40635 BZUCO: Nepovažuje, akurát si prehodil poradie písmen "ejb" a vyšiel z toho vulgarizmus. Aj keď k danej fotke sa to slovo hodilo. ?

Re #40656 810zssk: Dráhovú úrad už pár rokov neexistuje, takže tam mu asi neporadia...

Re #40662 roman85: Bratislava rozhodne nenahrádza článkové trolejbusy krátkymi, ale skôr naopak.

Re #40665 neoBB: Včera večer stáli všetky bystrické Karosy vo vozovni Petržalka zoradené vedľa seba a už bez bratislavského tarifného systému. Takže myslím, že ich môžete v dohľadnej dobe očakávať.
Tak ten interiér TBN12 stále nie je žiadna výhra, ale už je to marginálne lepšie ako v buse NB12, hlavne v zadnej časti. A konečne niekoho v SORe napadlo vyhradiť priestor IBA pre kočíky, aj keď taký miniatúrny, a nepchať tam sklopky.
Reakcia na: neoBB #40665:
to sa načakáme, už mali dojsť vraj minulý rok... ?
prídu domov tie karosy z blavy?
Reakcia na: mirkobb #40660:
18m verziu uz testuju v Ostrave
Reakcia na: roman85 #40662:
Ešte sa nič nekúpilo. A Bratislava nenahrádza kĺbové trolejbusy za sólo, neviem, odkiaľ máš takú info.
Reakcia na: mirkobb #40660:
naco klby ?? vedenie urcite uvazuje nahradit kus za kus teda klb za solo , ved 19 trolejbusov sme nakupili a jazdia ,. si nespokojny ??? vsade sa to tak robi ,.... hlavne v BA a BB

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.