Pozri si tabulku vekoveho priemeru trolejbusov v BB, plany nakupu trolejbusov pre BB na najblizsie roky, pozri sa na zivotnost trolejbusu typu 14/15 Tr a povedz mi, bez konspiracnych teorii, ci trolejbusova prevadzka MHD v BB vyzera na to, ze by sa nejako vyrazne pocitalo s jej zachovanim.
Drobna poznamka: Klbak odvezie 1,5-nasobok sola. Preto porovnavajme intervaly, ktore maju vzajomne priblizne pomer 3:2, ak chceme zachovat kapacitu. Teda solo kazdych 20 minut alebo klbak kazdych 30 minut, resp. napr. solo kazdych 7,5 minut, klbak kazdych 12 minut a podobne.
bude sranda ked plynac ostane pod kopcom.V ZA sa testoval Solaris 12M plynac, isiel plny a takmer nevysiel na Velky diel Zilinska Univerzita...ty co boli v ziline vedia ,ze tam nieje az taky brutalny kopec vysiel ale mlel z posledneho ,teda tam kde je kopec, treba dat T-bus. T-BUS v ZA tam vide uplne plny bez straty akceleracie a ide peke aj 50 km/h do kopca....
Ja ti zasa môžem povedať, že mne sa to z vodičom DPMBB nikdy nestalo žeby išiel ako z hnojom zato SAD ZV som neraz hodil skoro papuľu od toho ako prudko brzdí najmä ked niekto chce vystúpiť a on je rozbehnutý cez zástavku. A k tým autobusom je to dobrá blbosť vymeniť ich za treleje. CHcel by som vidieť ako by išel bus pomaličky popri plážovom hore. Trolejbus má max krut moment pri 0 otáčkach. Koľko má autobus ... ? Vidno to napr. na sásovskej ceste aké má problémy bus keď sa pohina. tý čo chodia do Sásovej vedia o čom hovorím.
tam ide o naklady na udrzbu vedenia a nechapem ako CNG klbak chce dosiahnut rovnaku akceleraciu do kopca a pri rozjazde to proste CNG nedokaze min. Nie Citelisovy
Tak to aby sa nahradili trolejbusy je úplná blbosť ja nechápem kde to žijeme, lebo všetky MHD-čky čo prevádzkujú trolejbusy ich dalej zvelebuju rozširovaním tratí a podobne. A ešte ako by to vyzeralo keby boli dróty natahané a trolejbusy nikde. Alebo by začali postupne trolej. trať rušiť nechápem čo chce Saktor. Trolejbusy treba nechať ajtak sú ekologickejšie ako CNG.
Čo vravíte na to žeby plynače nahradili trolejbusy???Má sa chápať náhrada trolejbusov, že sa uvažuje nový tender na plynové klbaky??? Myslite ,že ak bude Citelis plnší ,že vystúpi z kabiny vodič a vyklopí plošinu??? Už je známa pointa toho jedného 10.5metrového autobusu??? Ďakujem za odpovede
Asi som to trošku nepresne napísal. Mne nevadí že sa bavíte o nových busoch na prímeste. Mne len prekáža to, že cca 1/2 príspevkov za posledný mesiac na dispečeráku by sa hodilo skôr sem na DF.
Kami: Mohol by si s d3ko-m upraviť dole hlavičku: "Stránky imhd.sk nie sú stránkami SAD Banská Bystrica, a. s."
Re #38467 Bystrican.: Ešte ťa doplním. Že dovolili, tolerujú a financujú súbežnú autobusovú dopravu so železnicou.
Re #38476 JJ: Môžem len súhlasiť
Re #38479 DADORIUS: Ako sa u nás hovorí, "čo mi naložili, to veziem"
Re #38481 DADORIUS: Asi ťa sklamem, ale zopár ľudí to robí/lo v doprave.
Re #38483 DADORIUS: Radšej no coment.
Re #38483 LUK: pripájam sa
Sú tam viaceré zaujímavé veci. Nechám sa prekvapiť, čo z toho bude skutočnosťou.
PIT: Aj mne to pripadá také čudné. Bez ohľadu na charakter liniek 21 a 22 ako takých. L21 išla vždy do Rakytoviec a L22 po Krematórium. Potom vybrané spoje L22 predĺžili do Rakytoviec. Zrejme pochopili, že už to bolo prehnané, tak každý druhý spoj L21 recipročne skrátili po Krematórium. Toto mi pripadá ako zbytočné komplikovanie situácie.
Nie som si z toho celkom istý, ale uvažoval si aj nad nárastom mzdových prostriedkov na vodičov tých sól naviac, čo je dosť zaujímavá položka?
Nie sú kĺbáky aj určité kompromisné riešenie z toho pohľadu?
Druhá vec je, keď sa tu nájde nejaký ehm, ktorý vymyslí linky s absolútne neporovnateľnými prepravnými nárokmi v okrajových častiach linky a potom tam jazdia klbáky a vo všeobecnosti aj počet spojov, ktoré sú na jednom konci nadbytočné a na druhom je to zase málo...
A nájsť zmysel v tom, že spoje rakytovskej linky 21 skracuje po krematórium a L22 predlžuje od krematória do Rakytoviec, tak už je len ehm.
Ale aj táto debata bude čo nevidieť bezpredmetná, pretože pri bystrickom SADZVistickom ponímaní MHD postupne budú dostatočné aj tie sóla.
Isto? A nenapadla ta rovnica "lepsia obsluznost = viac pax v MHD = vacsie prijmy" a moznost dlhodobejsieho udrzania cestovneho?
Ano, viac pax v MHD bude znamenat potrebu lepsich intervalov, ale fixne naklady budu zhruba rovnake. Navyse by prinieslo mensie naklady na infrastrukturu pre IAD = viac penazi v pokladni mesta = moznost ich investovat spat do MHD a dlhodobejsie udrzat ceny cestovneho...
V Bratislave sa chysta (samozrejme pred volbami) na 1 mesiac pokus prevadzkovat MHD zadarmo, tak vysledky budu moct byt vyuzite po celom Slovensko.. Pri tej tragickej urovni vsak podla mna vela novych cestujucich do MHD nedostanu...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
N/A
takýchto príspevkov tu bolo už plno...ale tu sú aj fotky ?
Banská Bystrica má 15 nových autobusov
http://www.bystricoviny.sk/uncategorized/banska-bystrica-ma-15-novych-autobusov