Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: brefos #37217:
U normálnych sú hrdí, v BB sa urobí všetko preto, aby to nefungovalo, resp. aby sa vyrobili dôvody na to, aby to tak bolo.
Ekologickou trolejbusovou dopravou sa v SR hrdí päť miest
http://busportal.sk/modules.php?name=article&sid=5880
nebol som tu dlhšie, ale viete mi povedať či sú už B961,B941 z BA v Bystrici ? myslim tych 13 ks ? dakujem
Reakcia na: Petik #37213:
tu (v BBSK) po prechode kompetencií v regionálnej železničnej osobnej doprave na kraje, vlaky zrušia - čiže o problém menej ...
Reakcia na: PIT #37210:
Suhlasim s tym co pises. Ale v jednej veci ma pravdu ja 810zssk. Integracia tak ako ju robilo BBDS bol vrchol toho, co sa da v danom systeme dosiahnut - teda v podstate zosuladit cestovny poriadok primestskych liniek s MHD - co sa dosiahlo ich vclenenim do MHD - co bolo zaroven vhodne pre orientaciu cestujucich v meste, pretoze dnes v BB primestske linky nemaju cisla.
Ale hlavny prinos pre cestujucich je zjednotenie tarifu v spojeni s mesacnymi kuponmi. Napriklad v tom, ze cestujuci pride zo Sasovej, na stanici BB mesto prestupi na vlak, pricom nebude cakat viac nez 10 minut (CP budu zosuladene) a vo Zvolene prestupi na MHD, kde opat bude pripoj hned. A na vsetko bude mat jeden mesacnik alebo jeden jednorazovy listok, ktory si oznaci len v Sasovej.
Ked existuje len neprestupny listok - ako dnes, tak mi je ako cestujucemu uplne jedno, ci nastupim do primestskej linky alebo medzimestskej.
Este jeden detail - v Prahe sa aj na medzimestskych linkach na uzemi Prahy v smere do centra nastupuje rovnako ako do MHD - t.j. vsetkymi dvermi (pre Bystricanov: vsetkymi = vsetkymi prvymi dvomi a tiez tretimi a pripadne stvrtymi).

A ked uz som spomenul vlak, zaujimalo by ma, kedy sa medzi BB a ZV konecne zavedie taktova doprava. To ze tam je jednokolajka je vyhovorka. Porovnajte si to s tratou Praha-Kladno. Takisto jednokolajka: www.ropid.cz/files/PDF_ruzne/2008-9_cd_karticka_120.pdf
Tiez je pre mna zahada, preco vsetky osobaky koncia v ZV a nepokracuju smer Levice-Nove Zamky.
Reakcia na: PIT #37154:
Tak čo to bolo ? Som to na vlastné oči videla v čase, keď som po AS strhávala nepovolenú reklamu ? O mne asi platí, že čert nespí ?
Reakcia na: PIT #37210:
Zefektivnenie ano. Ale neviem ci to riesi prave tuto vec. Totiz, mozes mat IDS a vsetky linky tahat na stanicu a konkurovat MHD. Tym padom ti IDS nic neriesi. Ale mozes do casti ako Rakytovce a Kremnicka (po vozovnu) uplne zrusit MHD a nahradit PAL. Trebars ze by linky PAL iduce od Rakytoviec boli ukoncene na Kremnicke a tam hromadny prestup na MHD (trolejbus). Vtedy ti uz IDS pomoze.

Nie je to len IDS. Zavedenie IDS samo o sebe nic riesit nemusi.
Reakcia na: 810zssk #37205:
Tak keď napíšeš toto, tak nemôžeš súčasne trvdiť, že to chápeš. Jedna z vecí, ktorú dosiahneš zavedením IDS je aj zefektívnenie systému, čo musí priniesť sprehľadnenie financovania a šetrenie verejných zdrojov.

Re #37207 810zssk:
"Ako si predstavujes zosuladenie? Ukoncit linku na kraji mesta (nepriechodne), zmenit dotovanie (tazko priechodne), alebo?"
- tak samozrejme, že ukončenie linky na kraji mesta je blbosť, keď hlavne súbežne dotujem na rovnakej alebo skoro totožnej trase, aj PAL. Sám píšeš, že je to nepriechodné, ale predstav si, že v BB je to od príchodu SAD ZV v roku 2006 rovno aj realita - L21, 22, 42, v podstate aj 43.

Zvrhlosť v praxi vyzerá asi tak, že dnes som po pol piatej stretol pri vjazde do Kremničky v priebehu 5 minút spoj L90, ktorým sa zo Sásovej až tam viezol jediný cestujúci (a to bol jediný cestujúci na celom spoji vôbec), o pár minút išla PAL do Badína a chvíľu za ním spoj L21 s jedným cestujúcim v kĺbovom vozidle. Obdobne zhruba v rovnakom čase išiel v opačnom smere kĺbák na L22 s dvoma cestujúcimi a o dvadsať minút za ním nasledujúci spoj L21, opäť kĺbák s jedným cestujúcim. Lenže Kremnička a Rakytovce sú "najdôležitejšie" časti mesta a preto tam musia chodiť často a hlavne hneď aj kĺbové vozidlá a súbežne PAL a SAD ZV sa tak zaplatí dva razy strata. A na to, aby takto zbytočne chýbajúce vozidlá na ramene do Sásovej boli nahradené a ľudia sa do Sásovej dostali, tak sa tam v zúfalstve doplnila hurá systémom ďalšia L23, teraz sa doprava ešte posilnila aj doplnením L28, ktorá však opäť nezmyselne posilňuje obsluhu Partizánskej cesty (kde by úplne postačovala L26 v súčasnom rozsahu) a L28 by mohla ísť po Rudlovskej ako náhrada za L23, ktorá by sa tak zrušila v plnom rozsahu a pre Tatranskú by sa tak po rokoch spestrilo spojenie. Ale to už je trocha mimo IDS, keďže toto je o tej neschopnosti interácie SAD ZV samej so sebou ani len v rámci MHD a nieto ešte s vlastnou PAL, či oboma dráhovými dopravnými systémami.


§ 15 zákona o cestnej doprave:

(5) Samosprávny kraj alebo obec pri uzatváraní zmluvy o výkone vo verejnom záujme podporuje vznik integrovaného dopravného systému. Integrovaný dopravný systém sa uskutočňuje koordináciou záujmov jednotlivých obstarávateľov výkonov verejnej osobnej dopravy, uplatnením výhod jednotnej tarify, prepravných podmienok a spoločného cestovného dokladu, koordináciou ponuky prepravných výkonov dopravcov, priamou ekonomickou zodpovednosťou a závislosťou dopravcu od prepravných výkonov umožňujúcich skvalitňovanie ponuky, zabezpečením požiadaviek na verejnú osobnú dopravu. Samosprávny kraj alebo obec môže uzatvoriť zmluvu o výkone vo verejnom záujme aj s obchodnou spoločnosťou, 20a) ktorá bola dopravcami a prípadne aj obstarávateľmi výkonov verejnej osobnej dopravy založená na účel vzniku integrovaného dopravného systému.

§ 30 zákona o dráhach:

(10) Pri uzatváraní zmluvy o prevádzkovaní dopravy orgány štátnej správy a samosprávny kraj alebo obec primerane použijú finančné prostriedky určené na výkony vo verejnom záujme na integrovaný dopravný systém jednotlivých dopravcov rôznych druhov dopravy uplatnením jednotnej tarify, prepravných podmienok a spoločného cestovného dokladu na účel optimálneho využitia kapacít dopravcov v danom území.
Reakcia na: JJ #37208:
Ver mi ze ja sa na ten bordel sice nepozeram kazdy den, ale o to horsie su tie pohlady. Tu jednoducho ide o to ze IDS to nevyriesi, problem je v ludoch na BBSK a meste. To je cela jednoducha vec ktoru sa tu snazim povedat. Vobec to nesuvisi s tym odkial to pisem.
Reakcia na: 810zssk #37203:
vieš, ber to tak, že tebe sa z BA ľahko vysvetľuje to, ako to v BB funguje, najmä keď ja a ďalší sa na ten bordel musím každý deň pozerať.
Reakcia na: JJ #37206:
Ako si predstavujes zosuladenie? Ukoncit linku na kraji mesta (nepriechodne), zmenit dotovanie (tazko priechodne), alebo?

Ja velmi dobre chapem co je problem. Len si myslim ze samotne IDS to nevyriesi. Tam treba skor vymenit BBSK a mesto..
Reakcia na: 810zssk #37203:
Pozri sa - stále nechceš pochopiť jednu vec - v podmienkach BB jednoducho prímestská linka škodí verejnej doprave z hľadiska tržieb. Pokým sa tieto dva systémy nezosúladia, vždy budem musieť dotovať 2x hlúposť, miesto toho, aby som dotoval nejaký zmysluplný systém.
Reakcia na: JJ #37204:
Ale to nema nic s IDS. Pretoze IDS neriesi chore financovanie. Ja ten problem chapem, len to velmi nesuvisi s IDS 🙂
Reakcia na: 810zssk #37201:
no je v tom zásadný rozdiel. V takej BA sa rozsah prímestskej dopravy vzhľadom na MHD stratí - jej podiel je zanedbateľný. Ale v BB sa jej rozsah výrazne viac podieľa na celkových dotovaných výkonoch na území mesta. Pri takomto uvažovaní by mohla teoreticky celú dopravu v BB vykonávať prímestská doprava aj so svojimi špecifikami.

A teraz si vezmi, že zbytočne dotujem dva paralelné systémy - MHD z mestského rozpočtu a prímestskú linku z rozpočtu BBSK. Viď. príklad L42 a L601452. Máš dve linky, ktoré majú v podstate totožnú trasu, len tá prímestská ide zopár zastávok ďalej, za hranicu mesta. Predtým som mal jednu linku, kde sa to aspoň tvárilo v územnom obvode BB, že je to MHD.
Reakcia na: JJ #37202:
Tu sa trosku dostavame do problemu co je MHD a PAL. Lebo ak to chceme riesit z dopravneho hladiska tak sa nemozme riadit tym aku licenciu to ma.

Trosku zacitujem z bid.sk o stave po zavedeni BID (IDS v BSK):
"Potom už nebudeme hovoriť o MHD, ktorá bude jazdiť mimo územia mesta, ale o verejnej doprave v rámci celého regiónu."
Reakcia na: 810zssk #37199:
no samozrejme že nie. Do roku 2005 vykonávala IDS práve MHD, ktorá zachádzala do údolných koncových dolín, kde už linka prímestskej dopravy tým pádom nejazdila, lebo už nebolo treba.
Reakcia na: PIT #37200:
Viem. Dnes to jazdi na licenciu PAL. Aky je v tom rozdiel (okrem tarify pri ceste z/do/mimo mesta) v suvislosti s tymto problemom? Pretoze to ci je to MHD von z mesta, alebo PAL je len formalita.
Reakcia na: 810zssk #37196:
Do konca roku 2005 to bolo postavené opačne - MHD zachádzala aj mimo mesto - linky 5X.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.