Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: JJ #37202:
Tu sa trosku dostavame do problemu co je MHD a PAL. Lebo ak to chceme riesit z dopravneho hladiska tak sa nemozme riadit tym aku licenciu to ma.

Trosku zacitujem z bid.sk o stave po zavedeni BID (IDS v BSK):
"Potom už nebudeme hovoriť o MHD, ktorá bude jazdiť mimo územia mesta, ale o verejnej doprave v rámci celého regiónu."
Reakcia na: 810zssk #37199:
no samozrejme že nie. Do roku 2005 vykonávala IDS práve MHD, ktorá zachádzala do údolných koncových dolín, kde už linka prímestskej dopravy tým pádom nejazdila, lebo už nebolo treba.
Reakcia na: PIT #37200:
Viem. Dnes to jazdi na licenciu PAL. Aky je v tom rozdiel (okrem tarify pri ceste z/do/mimo mesta) v suvislosti s tymto problemom? Pretoze to ci je to MHD von z mesta, alebo PAL je len formalita.
Reakcia na: 810zssk #37196:
Do konca roku 2005 to bolo postavené opačne - MHD zachádzala aj mimo mesto - linky 5X.
Reakcia na: JJ #37198:
A keby boli v IDSku tak by to uz ludi z MHD nepreberalo? Skor naopak. Samozrejme, je moznost ze by niektore linky koncili na kraji mesta, ale aj tak...
Reakcia na: 810zssk #37196:
ten technologický problém je ale v tom, že prímestkých liniek povznikalo neskutočne veľa a ako povedal PIT, kmitajú pomaly častejšie ako MHD.
Ale ako som už povedal, prvoradý problém je ten, že pokým nie sú prímestské linky zahrnuté v systéme IDS a zároveň sa nimi umožňuje preprava aj v rámci mesta, MHD to jednoducho tlačí do kolien.
Na druhej strane, keby IDS bol, tak by to nastupovanie bolo rychlejsie. Ale opat to nie je mozne kym nebudu PCL.
Reakcia na: JJ #37195:
Ale to potom nie je len o IDS. Ved sucastou IDS je aj to ze primestske linky v niektorych pripadoch sluzia aj na presun v ramci mesta.
Reakcia na: 810zssk #37194:
nie je to úplne tak jedno. Dnes sa v podstate popri sebe likvidujú navzájom dva systémy, resp. hlavne systém prímestskej autobusovej dopravy likviduje systém mestskej hromadnej dopravy. V stave, keď ľudia v BB využívajú na presuny v rámci BB prímestskú dopravu, nemôže sa mestská hromadná doprava naplno rozbehnúť (i keď silne pochybujem, či by sa vôbec rozbehla), nakoľko ukradnutí cestujúci vykonávajúci svoju prepravu v meste, jednoducho chýbajú MHD a to aj prostredníctvom tržieb. Druhým, technickým problémom prímestskej dopravy takéhoto charakteru (vymetanie každej jednej zastávky), ktorý si možno cestujúci nevšímajú, je zahlcovanie zastávok MHD vozidlami prímestskej dopravy. A v prípade, keď sa na takejto zastávke stretne viac ako jeden prímestský autobus, už nastáva technologický problém zo strany MHD, nakoľko prímestská doprava, vzhľadom na charakter tarifného vybavenia a samotnej uplatňovanej tarify postáva na zastávkach aj niekoľko minút, čo neuveriteľne zdržuje.
Reakcia na: JJ #37193:
To je pravda, na druhej strane, kym si kupujes jednorazove listky tak je to v podstate aj tak jedno..
Reakcia na: 810zssk #37190:
vtip je ale v tom, že my sme tu už zárodky IDS mali. Samozrejme sme ich v roku 2006 rýchlo zrušili, napriek tomu, že všetci vedeli, že to bolo efektívnejšie.
Reakcia na: Janka1 #37191:
pardon, opravujem ... s tou
Reakcia na: PIT #37189:
výstižné !!! Je to presne tak ako si to napísal, a z tou malomeštiackou prdelou úúúplne súhlasím..... ?
Reakcia na: PIT #37189:
Zasa neprehanaj. Co sa tyka IDS tak Bystrica nie je o nic vacsia prdel ako zvysok SR. IDS nefunguje nikde na Slovensku (parodiu na trati do Rajca a deviaty rok trvajuci experiment BID neratajuc). Jedine mesto kde je mozne ze sa v dohladnom case spusti IDS je Bratislava a aj to je dost otazne...
Reakcia na: Janka1 #37187:
Vieš, u normálnych by v BB už roky fungoval IDS a využívali by sa veci na to, na čo sú určené. Teda napr. pravidelní cestujúci z BB do ZV (a opačne) by mali kúpený predplatný CL pre príslušnú zónu IDS a tak na jeden tarifný doklad by išli koľko chcú bez ohľadu na počet prestupov (lenže vysvetlite tu týpkom ako Adko, Marek a pod., že čo sú predplatné lístky bez obmedzenia počtu jázd). Čas sú peniaze, ale peniaze sú aj efektívnosť poskytovaných služieb jednotlivými dopravnými systémami a vzťah k prostrediu okolo nás. V globále tak je potrebné zabezpečiť, aby mal človek sa možnosť často dostať s prestupom "vždy od všadiaľ všade", teda napr. zo Sásovej často do centra a po prestupe často "kamkoľvek" (+ samozrejme "občas" aj priamo doplnkovými účelovými linkami aj cez celé mesto) vrátane možnosti prestupovania na železnicu a autobusy prímestskej a diaľkovej dopravy. Lenže to by sa to tu muselo chcieť, lenže tu sa všetci so všetkými pohádajú, uprednostňujú sa výlučne lobistické záujmy - skrátka obmedzení ľudia urobia všetko preto, aby sa niečo nedalo (okrem pomoci tým "správnym svojim" - však z verejných zdrojov to ich nebolí). A základom všetkého je fenomén SAD ZV, ktorá nie je schopná integrovať sa ani sama so sebou a kvalitne fungovať, podstatné je akurát to, že musí byť. BB je skrátka taká malomeštiacka prdel, kde si ľudia nevidia ďalej ako po špičku nosa.
Bezpecnost je jedna vec, komfort druha. Ja som zeleznicu takmer vysadil a jazdim uz takmer len busmi. Posledne co to mohlo zachranit je koridor BA-KE, ale kedze tam zacali za celkom fajn cenu (a s normalnym komfortom narozdiel od SkyEurope) lietat Danube Wings, tak som vysadil aj to. Nechodim do PP a KE tak casto aby som si obcas nemohol tu letenku kupit (odhliadnuc od toho ze lietadla a veci okolo toho su tak trosku moje hobby). A teda uz fakt nemam dovod vyuzivat ZSSK okrem medzinarodnej dopravy do AT a CZ. Jedine vnutrostatne listky co kupujem su Bratislava-Petrzalka - Kittsee Gr ?
Reakcia na: PIT #37186:
áno, je to tak ako si napísal a tá trať ZV-BB by naozaj mohla byť viac využívaná, niektoré hodiny sú tie vlaky skoro prázdne, ale ľuďom tie busy ZV-BB zrejme vyhovujú, /najmä zo Sásovej/ z finančného ale hlavne časového hľadiska, nie každý má toľko času a nervov na kombináciu MHD - vlak a potom tak isto naspäť, aj keď ja si myslím, že je zaujímavejšie takto cestovať, ale čas sú peniaze, všakáno ? ?
Reakcia na: Janka1 #37185:
Myslel som to tak, že na zvyšných tratiach kvalita železničnej dopravy je úplne niekde na konci. Úroveň jasne horšia, či už kvalitou ponuky vlakov, ale aj "rýchlosť" po tratiach, do ktorých sa investuje len aby sa tade dalo nejako jazdiť a staré rozpadajúce sa vozidlá, či lokomotívy alebo vozne. Kým na tratiach, ktoré sa prerábajú na 160 km/h už rozmýšľajú, ako ich budú znova rekonštruovať na ešte rýchlejšie, inde je úplne jedno, keď sa tam jazdí 40 - 70 km/h (expresbb by vedel aj presne kde koľko). Si vezmi, že dve tretiny Slovenska majú železnicu na veľmi slabej úrovni.
A už to vidím, že keď prejde regionálna doprava na samosaspravujúce tunelovacie kraje, tak napr. v rámci nášho kraja už regionálna doprava nebude vôbec, všetko budú robiť autobusy SAD ZV, prípadne SAD LC. Však ani teraz nikoho nezaujíma, že namiesto využívania vlaku kraj zbytočne vyhadzuje peniaze na busy kmitajúce častejšie ako MHD na trase ZV - BB, pritom je to hádam jedna z najvhodnejších relácií na Slovensku pre obsluhu železnicou. A preto je tomu v praxi presne naopak, ako všetko v BB ?
Reakcia na: PIT #37184:
neviem či som to správne pochopila, to myslíš že na tých menších tratiach, nie hlavných je to horšie tá úroveň cestovania, tak si to myslel?
Reakcia na: Janka1 #37183:
Ešte keby to platilo aj na Slovensku. Pod pojmom "Slovensko" nemám na mysli to isté, čo železničiari, teda trate ako Kúty - BA - Štúrovo a BA - ZA - KE!

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.