Veľká vďaka za všetky informácie, ktoré tu odzneli. Je toho veľmi veľa. Pokúsim sa to zosumarizovať, nejako to dať dokopy a napísať jednu kapitolku o podobných zaujímavostiach. Preto pokiaľ máte ešte nejakú zaujímavosť, s ktorou sa chcete podeliť, budem rád, ak ju tu spomeniete, resp. na môj mail: schuhu@zoznam.sk
medzi Strieborným nám a Huštákom nebola vôbec žiadna zastávka. Po ul.Vansovej jazdili všetky linky, ktoré končili na Huštáku (24, 44) a dokonca aj 36 (Hušták - Skubín) - z parku išla akoby na Strieborné nám. a potom odbočila na Vansovej ul. Bolo to z dôvodu, že na Huštáku sa už začala stavať dnešná sporiteľňa a nedalo sa tam veľmi otáčať.
Re #29694 Schuhu: ako PIT písal, na L54 bolo viacero zaujímavých spojov.
Pôvodne z Harmanca chodili ráno spoje 5:45x na Mládežnícku, ale iba od 1.12.1999 do 1.6.2000 - vtedy ho robil Ikarus z 24/3 (BB-006AG) ktorý potom začínal ako L24 na Mládežníckej 6:19 - preto aj išiel na Mládežnícku. Od 1.6.2000 tam začal premávať nočák, ktorý potom robil spoj 6:30 z THK ako L33, preto krátku dobu premával z Harmanca na THK. Ale iba krátko, lebo potom ho skrátili iba po Hušták. BB-006AG z 24/3 od 1.6.2000 začala jazdiť na spoji 52/5:20 z Uhliska po Vlkanovú a z Vlkanovej išla 5:55 rovnako priamo na Mládežnícku. Odtiaľ začínala naďalej ako L24/6:19.
Tebou zmieňovaný spoj 6:03xES z Harmanca bol expresný spoj na Starohorskú,otoč. Robil ho bus z 24/2 (vtedy BB-839AK), ktorý začínal na Starohorskej ako L24 o 6:28.
Re #29699 wizard112: výluka na Karlove bola v júni 1996. Podobná bola napríklad aj v roku 2005 pri výmene asfaltu na Severnej.
Re #29700 Danny: ten Ikarus na Magurskej som vtedy stretol aj ja. Ak si dobre pamätám, bola to BC 57-61. Išiel som na bicykli dole Magurskou a zrazu sa spoza zákruty na mna vyrútil Ikarus...
Večer som si ešte spomenul na Ikarus BCA 03-82, ktorý na jar 1995 pravidelne premával cez obed a večer na linke 33 v úseku THK - Sídlisko.
Vyluky v Karlove, vtedy to este nebola Ul. na Karlove, boli podla toho, co si ja pamatam preto, lebo tam pravidelne, v strede Karlova (ako su zastavky) roztrhavalo potrubie (asi vodovodne). A tieto vyluky boli na moj vkus nezriedkavo (teda niekolkokrat).
Videl by si, ako sme nadavali, ked sme zistili, ze ideme do kelu, ked popri Kelničkovi autobus zabocil doprava (popod ZSR podjazd)! Nie vzdy bolo varovanie o vyluke.
Pisem to v mene studentov z Kacice, ktori vyuzivali zastavku Komenskeho, archiv.
Nejaká linka na Štiavničky, plaváreň bola L22 Pieninská - Nám. slobody - Plaváreň. Cca v roku 1993 mala odchody spojov z Nám. slobody v smere Pieninská: 6:36a, 7:36a, 8:46a, 10:20a, 11:16a, 12:16a, 14:20a, 15:16a, 16:06x 16a, 17:06x, 18:16a, 19:16x 18a, 20:06x 18a, 21:21x 48a, 22:29a. Pozerám, že Kami môže zrušiť hádam aj poznámku v histórii, že premávala len v "a" ?
V tom čase premávala medzi Tulskou a Pieninskou cez námestie aj priama posilová L44 (predtým to bola L39) (odchody z Kyjevského nám. v smere Pieninská: 5:54x, 7:59x, 12:29x, 14:29x, 15:29x, 16:29x, 17:29xN).
Potvrdzujem, že do Malachova jazdili Ikarusy - tuším L15. Počas nejakej výluky jazdila dokonca cez Kyjevské nám a potom späť na pravidelnú trasu cez Okružnú.
Re #29694 Schuhu: Na L54 premávali z Harmanca viaceré zaujímavé spoje:
- z Harmanca VPT o 5:45x išiel spoj, ktorý z Huštáku pokračoval na Mládežnícku,
- spoje navážajúce ľudí len v rámci Harmanca na/z rannú a popoludňajšiu zmenu do/z papierní,
- expresný spoj z Harmanca VPT o 6:03xES so zastávkami papiereň, Nový Svet 2, Jakub-kostol, Kostiviarska, rázc. (potom sa ďalšia jeho jazda do Sásovej už v knižnom CP nájsť nedala),
- expresný spoj z Harmanca VPT o 14:07xE so zastávkou v papierni a potom od Medeného Hámra-lanovky už všetky zsatávky až po konečnú na Uhlisku.
Re #29699 wizard112: Tak sa mi zdá, že tá výluka, ktorú spomínaš, bola vtedy, keď na Karlove likvidovali lanovku do cementárne. Neskôr na to bola obdobná výluka aj na Rudlovskej ceste.
Tak maďarský turisti určite na Ikaruse zavítali aj na Králiky ?
Som rád, že sa ti páči zlúčenie minibusových liniek. Ono takto to bolo vymyslené už v máji 2006, avšak z mne zatiaľ stále neznámych príčin sa 10.11.2006 zjavilo v uliciach nepochopiteľne niečo iné a to nejdem komentovať Graniar alebo v súčasnosti Pod Rybou... Súčasnou zmenou si ľudia musia zvyknúť, že zo zastávky Kapitulská už nie je možné cestovať v smere na Skubín, Fončordu, Radvaň, ale treba využiť zastávku Národná na nábreží (alebo sa previezť už od Nám. Š. Moysesa). Na druhej strane sa výrazne zvýšila využiteľnosť týchto liniek (napr. sa človek dostane priamo na Štiavničky), keďže je možné teraz cestovať priamo východnou a západnou časťou mesta a po prvý raz v histórii má Uhlisko zabezpečenú na svoje pomery vynikajúcu dopravnú obsluhu. Samozrejme dĺžka trasy prináša riziko časových strát oproti CP, avšak minibusy sú účelové linky zamerané na tých, pre ktorých je podstatné sa niekam viezť priamo, nie rýchlo. Z praktického hľadiska sa odstránili aj problémy s označovaním vozidiel v podstate na každom spoji pri prejazdoch medzi L103 a 104.
neviem co bolo v 93-94 vtedy som mal priamy spoj, ale potom jazdil ako studentsky spoj Ikarus (asi #72) cca 7:30 zo ZST a casto nezastavoval ani na Nam. slobody. Bol to voz z linky 22, jednalo sa o vymenu 2 vozov medzi linkami 34 (2 Karosy) a 22.
Nenasiel som ziadne poznamky s tym, takze len podla pamati bola jedna z tych Karos #95 - BCA 1303.
No kto by to povedal... Len vidieť niečo také znamená byť na správnom mieste v správnom čase, čiže pravdepodobnosť je veľmi nízka, ale predsa...
Snáď sa DPM na mňa nenahnevá, že to tu predčasne prezradím, ale keďže je teraz takáto téma, tak to spomeniem. Povráva sa, že počas výluky na Komenského budú citybusy jazdiť Ul. prof. Sáru, čo je podľa mňa asi najlogickejšie riešenie. Takže pripraviť foťáky! Píšem to ale s rezervou (keďže to nie je oficiálne), nerád by som totiž zavádzal.
Ja si zase spominam na zaujimavy pohlad, ked isiel Ikarus krizom Magurskou ulicou (teda Sasova). Bolo to pred cca 8.-mimi rokmi, ked vymienali asfalt na starej sasovskej magistrale na Karpatskej ulici (od svetelneho semaforu pod Salve po polikliniku).
Islo zjavne o vodica fanatika, dobrodinca, kedze v ten den mali mat autobusy L 24, 25, 90 konecnu na Karpatskej. No tento ci uz nevediac alebo dobromyselne isiel pozdlz celej Magurskej- do kopcva popri Salve a MS a ZS Magurska a ZS a MS Pieninska-vyustujuc popred REMU :)))))
K tým mimoriadnym obchádzkam, či plánovaným výlukám pridám zopár aj ja. Pre nejakú opravu kanalizácie v druhej polovici 90-tych rokov na Karlove (v krátkom úseku bola neprejazdná Ulica na Karlove), museli linky využívajúce už spomínanú ulicu jazdiť po obcházkovej trase. Z mesta do Sásovej sa jazdilo tak, že autobusy neodbočili z Lazovnej na Severnú, ale išli rovno cez Medený Hámor, až prišli na dnešnú úrovňovú križovatku v Kostiviarskej, kde odbočili doprava (na Kostiviarsku cestu) a potom odbočili na križovatke na Karlove doľava a pripojili sa na svoju trasu. Opačne sa zrejme jazdilo rovnako, ale to si nepamätám. Perličkou bolo, keď sa vodič pomýlil a z Lazovnej odbočil na Severnú, pokračoval až na Ul. na Karlove, kde bola cesta uzavretá a tak sa musel otočiť na miestnych uličkách a vrátiť sa na výlukovú trasu.
Kľučkovanie v parku nie je nič mimoriadnym, viem aj ja aspoň o dvoch prípadoch, kedy vodiči hľadali "alternatívne" trasy ulicami Hurbanova a Hattalova, v jednom prípade bola príčina dopravná nehoda a tak L25 neodbočila zo Strieborného nám. vpravo, ale išla ako L24 a cez Hurbanovu a Hattalovu sa vrátila na L25. Bolo to v ranných hodinách.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
draxter