Niečo na tých 25-kách bude, čítal som aj ja z viacerých zdrojov, že do kopcovitého terénu nie sú moc vhodné. V BB je takých miest neúrekom, napr. ktovie ako by sa plne obsadená "trápila" hore Cestou k nemocnici, alebo od Severnej na Karlovo, aj keď tie úseky sú ešte len "na papieri", treba myslieť perspektívne dopredu, veď taký trolejbus má životnosť viac ako 15 rokov, a to dúfam dovtedy už tie trasy aj budú zadrátované.. ?
Aj ja si myslím ohladom P+ R, že je to pre mesto ako je BB totalne scestné , naše centrum je jedna ulica, by sa dolo povedat. Miesto toho radšiej at ludia z mestských častí nahaju doma auto a idu do mesta MHD ale to ešte vela vody pretečie Hronom ?
Wizard112, 810zssk: moj nazor je ten, ze v Bystrici ani v Presove nema system P+R opodstatnenie. Nejde tu ani tak o to, ze BB ma MHD tragicku a PO luxusnu, tu ide skor o to, ze obe mesta maju priblizne 100 000 obyvatelov a zaroven ani v jednom z nich nejestvuje segregovana komunikacia urcena len pre MHD (presovsku Hlavnu ulicu neberiem do uvahy, pretoze nevedie z okraja mesta do centra). Teda v oboch mestach, ako aj v dalsich mestach tejto velkosti, nebude odstavenie auta na P+R a dalsia jazda MHD dostatocne atraktivna pred jazdou autom az do ciela. Na P+R sme jednoducho prilis mali a prilis jednoducho prejazdni.
K+S si dešifroval správne, keď už spomínaš skratky, existuje aj P+G (Park+Go). ?
Ešte k systému P+R v BB. Nešlo mi o to, aby sa tu strhla diskusia, či to význam má alebo nie. Mne ide skôr o to, že tu niekto povie, že je potrebné budovať systém P+R, ale nevidí (nevie, nechce vidieť?), že momentálne tu je MHD na mizernej úrovni. P+R nie je však jediné, našlo by sa toho viac. Ale ide mi o tú logiku myslenia. Uvažujeme tu o P+R, ale to, že nie je splnená nutná podmienka, v tomto prípade MHD na vysokej úrovni, nikoho netrápi. Tak načo na tom zabíjajú kompetentní čas? Keby sme tu mali perfektný systém MHD, napr. ako Prešov a niekto by nadhodil tému P+R, nemám nič proti. Druhá vec by bola, či to má význam, aj ja sa zastávam skôr názoru, že v BB nie, ale keby sme už nevedeli, čo od radosti a hlavne s peniazmi, tak prosím. Nešlo mi teda o podstatu P+R v BB, ale o to, že tu stále riešime len čerešničky a jadro problému sa prehliada.
P+R v BB nema zmysel. Suhlasim s Papyrom. Aka ma byt motivacia ludi aby to vyuzivali? V Prahe je dovodom ucpane centrum a nemoznost zaparkovat v centre. Z toho dovodu je vyhodne odstavit auto na stanici metra a pokracovat dalej MHD. V BB ani jedno z toho neplati.
BTW este existuje K+R – miesta na kratkodobe zastavenie (5 minut). Je to napriklad na predlzenom zalive zastavky MHD pri buducej stanici “Prosek”. Skratku som desifroval ako Kiss+Ride.
Tak hovoriť o systéme P+R dnes a v BB naozaj nemá zmysel, to by tá MHD musela vyzerať úplne inak... A básni o tom náš hlavný architekt, ktorý je zrejme absolútne neznalý pomerov, ktoré tu panujú. Dnes treba bojovať o samotnú existenciu MHD v BB!
Nuz neviem. Ohladne 25Tr som pocul strasne zvesti z Usti nad Labem, kde vraj mala 25Tr problem vytiahnut do kopcov, ked nasnezilo. Lenze v Presove sme zatial tento problem nepozorovali. Je sice pravda, ze zatrolejovany kopec mame len jeden (Pod Salgovikom) a ze posledne dve zimy boli velmi mierne, ale poviem to takto:
Kde vyjde Karosa B 741/941/961 s jedinou hnanou napravou (tretou), vyjde bez problemov aj 25Tr s jedinou hnanou napravou (tretou).
Jediny nizkopodlazny klbovy trolejbus s dvoma hnanymi napravami je Solaris (na zelanie zakaznika). Zatial si ho myslim v tejto verzii objednalo len Svajciarsko.
Realizacia P+R ma zmysel len v omnoho vacsich mestach. Podla mna su napriklad Kosice (237 000 obyvatelov) tak zhruba najmensim sidlom, ktore by mohlo zaviest fungujuce P+R. Ako tu uz pisali predo mnou, P+R je nezaujimave pri neexistencii celodenneho listka, ja len doplnim, ze P+R je nezaujimave pri intervaloch nosnych liniek viac ako cca 3-4 minuty v spicke. P+R je dalej totalne nezaujimave tam, kde MHD stoji v tych istych zapchach ako IAD.
Alebo si myslite, ze niekto pride autom do BB (planuje ist do centra), to auto odstavi na kraji mesta, pocka si 20-30 minut na autobus, s nim pojde dalsich 15-20 minut do toho centra, ked tam s autom bude rychlejsie a lacnejsie aj za predpokladu, ze chyti vsetky mozne zapchy? V ktorych nota bene bude stat aj v tom autobuse?
Prestante snivat o P+R v Bystrici. To by malo zmysel len vtedy, ak by MHD bola zadarmo a vjazd IAD do mesta by bol celkom zakazany.
Tak ja som veľmi zvedavý, na čom sa (ne)dohodnú... ?
Čo má cestujúci z toho, že SAD ZV má ISO, keď sa na zastávku doplazí stará haraburda, neoznačaná a k tomu dymiaca... Ale hlavne, že majú ISO... ? Áno, ste najlepší, najlepší na Slovensku, v Európe, na Mliečnej dráhe, vo všetkých paralelných vesmíroch a samozrejme všade inde...
Re #29196 mirkobb: Ale veď to je jasné, však som písal, že musíš mať vybudovaný systém, v tom som myslel aj tarifné podmienky. Len pán Keleman asi v živote MHD nešiel, tak je to ospravedlniteľné, čo konštatoval... Nemá o tom ani páru... ?
Presne tak. ISO je o tom, ze mas NAPRIKLAD vypracovany postup, ako sa hlasi porucha na vozidle, tj. na akom papieri a komu. Taky postup mozes mat vypracovany, a mozes mat aj ISO, ale ked vodici tu poruchu nehlasia, tak zmysel celeho ISO... no nic.
ISO ma napriklad aj Connex Praha, a kedze ma menej vodicov, ako poradi liniek, tak kazdy den nieco vynecha (preventivne kazdy den nieco ine). ISO v skutocnosti s kvalitou nema nic spolocne.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.