Reakcia na: PIT #2975:
Dajme tomu, ze zachovame sucasne chronometraze, to jest linka 6 ma dlzku jazdy 14+24 = 38 min., linka 2 18+18 = 36 min., linka 1 18+18 = 36 min. A ty sa bojis, ze ked dajme tomu to stihnu tam a naspat za 40 minut a 10 minut im dame na oddych, ze bude musiet byt interval 50 minut? Ked sa vsetky tieto linky stretavaju pri stanici?
Prejazdy nie su take zlozite, ako sa zdaju. Ked to vodici zvladaju v Presove, musi to ist i v BB.
ale preto, aby sa dali kontrolovat vodici, pretoze jazdia tak po janosikovsky - od buka do buka.
Papyr
Podla priority:
(0. OKamzite zriadit Dopravny podnik BB ako akciovu spolocnost v 100% vlastnictve mesta ako mestskeho prepravcu. BBDS nie je schopna zabezpecovat kvalitnu MHD a ani to nie je v jej zaujme. Sucasny paskvil, kedy BBDS jazdi po meste s vozidlami, ktore jej nepatria, je nestandardny, nefunkcny a nijak neriaditelny a nekontrolovatelny paskvil.)
1-2. Zaviest casove listky - mesacnik, stvrtrocnik. Tym sa eliminuje nechut Bystricanov k cestam na kratsie vzdialenosti a k prestupom. V Presove tvoria cestujuci na kratke vzdialenosti asi 1/4 a cestujuci planujuci prestup na inu linku asi 1/3 az 1/2 pasazierov. O vsetkych tychto cestujucich BBDS vlastnou vinou prichadza.
1-2. Zrusit nastup prednymi dverami. Toto opatrenie umozni vyrazne skratit jazdne doby (vid bod A-4), cim sa dosiahne jednak lepsie dodrziavanie cestovneho poriadku, jednak skratenie jazdnej doby. Oba tieto faktory opat pozdvihnu uroven MHD v ociach verejnosti a prispeju k jej vacsiemu pouzivaniu. Okrem toho skratenie jazdnej doby znamena, ze na linke moze pri zachovanom intervale jazdit menej vozidiel, pretoze sa stihnu rychlejsie tocit. Takto usetrene pracovne sily mozno rekvalifikovat do funkcie revizorov.
3. Dobudovat trolejbusy na Sasovu napriklad podla mojho navrhu v #2823. Tym vzniknu radialne trolejbusove linky z jedneho konca mesta na druhy, ktore budu natolko vytazene, ze budu moct mat nizky interval a bystricke trolejbysu, ktore dnes stoja zbytocne vo vozovni, najdu konecne svoje uplatnenie. Je moznost zaziadat si o peniaze z fondov EU, ale len pri splneni bodu C-0.
4. Cestovny poriadok trolejbusov navrhnut tak, aby jazdili cely den priblizne v rovnakom intervale. Zvysene naroky v spicke pokryt autobusovymi spickovymi linkami, ktore zaroven vytvoria nove prestupne vztahy.
5. Zaviest pravidelne intervaly, ktore budu delitelom cisla 60 a po cely den zostanu rovnake.
6. Navrhnut casove kratkodobe cestovne listky.
7. Sprisnit kontrolu vodicov MHD (dodrziavanie CP, A-6, A-7, A-13, A-17, A-19).
8. Zaviest palubne pocitace s dnes beznymi funkciami monitoringu vozidla.
9. Vyhladovo sa snazit o zavedenie integrovanej dopravy spolocne s mestom Zvolen a ZSR.
Skratka a dobre - snazit sa do MHD nalakat co najviac ludi. Vela ludi = velky zisk. Dnes BBDS ludi od pouzivania MHD vylozene odpudzuje. Malo ludi = velka strata. Malo by to byt nielen v zaujme obcanov mesta, ale aj v zaujme mestskeho uradu - ani limuziny totiz primatorovi a jeho zastupcom nepomozu, ak s nimi budu stat v zapchach, lebo luza sa rozhodla, ze namiesto do trolejbusu sa napcha do svojich starych i novych aut.