Majkl
Bol som sa včera pozrieť na ten nový CP L35 - zastávka Skubín, Jednota. Vyzerá to smiešne, ale snáď to predstavuje prvý krôčik k nastoleniu bežných trendov...
A čo som Ti spomínal, že na Novom Kališti sú vzájomne vymenené CP L6 pre opačné smery, bol som pozrieť, či sa to zmenilo a čuduj me sa, ale UŽ (relatívne veľmi rýchlo) to je vymenené i keď sa opäť zmenil font na Times New Roman.
A cez tú " " adresu som sa nikde nedostal - Error - Acces denied.
Bol som sa včera pozrieť na ten nový CP L35 - zastávka Skubín, Jednota. Vyzerá to smiešne, ale snáď to predstavuje prvý krôčik k nastoleniu bežných trendov...
A čo som Ti spomínal, že na Novom Kališti sú vzájomne vymenené CP L6 pre opačné smery, bol som pozrieť, či sa to zmenilo a čuduj me sa, ale UŽ (relatívne veľmi rýchlo) to je vymenené i keď sa opäť zmenil font na Times New Roman.
A cez tú " " adresu som sa nikde nedostal - Error - Acces denied.
Papyr
tak prave zacinam pisat slubovanu obsirnu spravu z navstevy Banskej Bystrice. Stravil som tam tri dni, z toho jeden (vcerajsi) vozenim sa MHD.
A. Objektivny nalez
1. Vozidla su vacsinou kvalitne, casto sa daju stretnut Karosy radu 930 i 950, trolejbusy su zas pekne zgeneralkovane. Komfort pre cestujuceho je teda porovnatelny s Presovom a je na vyssej urovni ako v Bratislave alebo v Kosiciach.
2. Vozidla jazdili obsadene v priemere zhruba na 1/3 a menej. Malokedy sa stalo, ze by niekto musel stat, pravdu povediac, stojacich ludi som zazil iba v solo voze na linke 2 v popoludnajsej spicke z Kremnicky.
3. Zastavky v BB sa skoro vylucne delia na tie, kde sa len nastupuje a na tie, kde sa len vystupuje. Ludia totiz pouzivaju MHD len vtedy, ak sa potrebuju dostat z jednej casti mesta do uplne inej casti mesta. Zvyk previezt sa MHD v ramci tej istej casti mesta (niekolko zastavok po tom istom sidlisku alebo po centre), ako to dobre pozname napr. z Presova, v Bystrici skoro neexistuje.
4. Nastup jedneho cestujuceho trva v priemere 4,5-5 sekund. To znamena, ak nastupuje 15 cestujucich, stanicenie vozidla v zastavke trva neuveritelnych 75 sekund, pricom jazda na dalsiu zastavku trva casto okolo 1 minuty. Je leto a je malo cestujucich, ale zaujimalo by ma, ako pri tom zdrzani dodrzuju cestovny poriadok v spicke pocas skolskeho roka. Pre porovnanie - pri nastupe 15 cestujucich do klboveho trolejbusu v Presove trva stanicenie okolo 17-20 sekund.
5. Velka variabilita v oznaceni ciela. Spoje k Rooseveltovej nemocnici mali ciel na tabulkach oznaceny ako "Nova nemocnica" (stara tabulka Karosackeho formatu na Ikaruse na L1), "Nemocnica FDR" (nova tabulka trolejbusoveho formatu na L1), "KUNZ" (stara tabulka trolejbusoveho formatu na L3), "Rooseveltova nemocnica" (displej Emtest na Karose 961 na L25) a "Roosevelt.nem." (displej Emtest na Karose 732 na L3).
6. Vodici nemaju problem jazdit s otvorenymi prednymi dverami (v Presove je za to strhnutie premii), rovnako ako nemaju problem otvarat dvere este pred zastavenim vozidla.
7. Vodici nemaju problem nezastavit na zastavke, ak sa im zda, ze na nej nikto nie je. V Presove toto funguje na nocnych spojoch, alebo na zastavkach, ktore su "na konci sveta", ale vzdy sa aspon pribrzdi skoro na nulu, zajde sa do zalivu a az potom sa prida. V Banskej Bystrici sa to deje bezne na celkom podstatnych zastavkach, pricom brzdit sa zacina az vtedy, ked si vodic vsimne, ze v pristresku niekto je. Linka 22 zo Sasovej takto zabrzdila asi 30 m za oznacnikom zastavky a dve pasazierky stredneho a starsieho veku si museli precvicit svoju schopnost bezat. Zdalo sa, ze im to nevadi, naopak vodicovi PODAKOVALI, asi ze sa vobec unuval im zastavit, ked bol tak pekne rozbehnuty. Podotykam, ze v BB nie su zastavky na znamenie.
8. Ciel zobrazeny na displeji nemusi zodpovedat skutocnemu cielu. Cestou linkou 22 zo Sasovej na nam. Slobody sme mali na BUSE nahodeny ciel "22 PIENINSKA CESTA", aj ked z Pieninskej ten spoj vyrazal.
9. Displeje Emtest su zle citatelne. Problemy mi robili najma cislice vypisane vo fonte Impact, v ktorom je problem rozlisit 6, 8, 9 a 0.
10. Na sidlisku Sasova, ako aj po trase L25 od nemocnice je vidiet mnoho stlpov, ktore boli evidentne planovane ako nosne stlpy trolejbusoveho vedenia. Na Sasovej v oblasti Rudohorskej a Starohorskej su instalovane dokonca nove osemhranne stlpy! Preto si dovolim tvrdit, ze pripadna vystavba novych tr trati na Sasovu by bola este lacnejsia, ako som povodne myslel.
11. Neexistuje ziadne pravidlo, podla ktoreho by boli na trolejbusove linky nasadzovane 14Tr alebo 15Tr. Na vsetkych troch premavajucich linkach, 2, 6 a 7, som videl na striedacku oba typy vozidiel.
12. Na zastavkach su cestovne poriadky umiestnene za plexisklom, ale maju velmi neprehladne, SADisticke oznacovanie spojov. Intervaly vacsinou neexistovali, niekedy ano, ale potom neboli delitelom 60. Uceleny interval, ktory by bol delitelom 60, je vzacnostou.
13. Prednymi dverami nesmiete vystupovat, vynimku tvoria vodicovi znami.
14. Technika jazdy trolejbusov je na velmi dobrej urovni. V Bystrici sa jazdi dost rychlo a pred vyhybkami a krizmi sa spravidla nebrzdi. Pred bystrickymi vodicmi trolejbusov ako Presovcan skladam klobuk dolu.
15. Aj bezplatna linka do Tesca vyzaduje nastup len prednymi dverami.
16. Vozidla nehlasia zastavky. U vozidiel vybavenych vnutornym displejom tento displej celkom slusne tuto informaciu supluje - vdaka prazdnote vozidla je nanho dobre vidiet i zozadu.
17. Vozidla bez displejov nie su zozadu oznacene cislom.
18. Existuju znacne rozdiely medzi vypravou trolejbusov v spicke a v sedle.
19. Revizori neexistuju, vodicovi znami sa vozia zadarmo.
20. Akekolvek casove listky, teda ani 24h listok neexistuju.