Hlásenie o odrieknutí vlaku.
Štiavnica pre pracovné dôvody bude odrieknutá bez náhrady.
Koniec hlásenia.
HABIBI: Dúfam, že už začínate pripravovať autobus a šoférov na NAD. (možno apríl, možno máj)
Niečo na tých 25-kách bude, čítal som aj ja z viacerých zdrojov, že do kopcovitého terénu nie sú moc vhodné. V BB je takých miest neúrekom, napr. ktovie ako by sa plne obsadená "trápila" hore Cestou k nemocnici, alebo od Severnej na Karlovo, aj keď tie úseky sú ešte len "na papieri", treba myslieť perspektívne dopredu, veď taký trolejbus má životnosť viac ako 15 rokov, a to dúfam dovtedy už tie trasy aj budú zadrátované.. ?
Aj ja si myslím ohladom P+ R, že je to pre mesto ako je BB totalne scestné , naše centrum je jedna ulica, by sa dolo povedat. Miesto toho radšiej at ludia z mestských častí nahaju doma auto a idu do mesta MHD ale to ešte vela vody pretečie Hronom ?
Wizard112, 810zssk: moj nazor je ten, ze v Bystrici ani v Presove nema system P+R opodstatnenie. Nejde tu ani tak o to, ze BB ma MHD tragicku a PO luxusnu, tu ide skor o to, ze obe mesta maju priblizne 100 000 obyvatelov a zaroven ani v jednom z nich nejestvuje segregovana komunikacia urcena len pre MHD (presovsku Hlavnu ulicu neberiem do uvahy, pretoze nevedie z okraja mesta do centra). Teda v oboch mestach, ako aj v dalsich mestach tejto velkosti, nebude odstavenie auta na P+R a dalsia jazda MHD dostatocne atraktivna pred jazdou autom az do ciela. Na P+R sme jednoducho prilis mali a prilis jednoducho prejazdni.
K+S si dešifroval správne, keď už spomínaš skratky, existuje aj P+G (Park+Go). ?
Ešte k systému P+R v BB. Nešlo mi o to, aby sa tu strhla diskusia, či to význam má alebo nie. Mne ide skôr o to, že tu niekto povie, že je potrebné budovať systém P+R, ale nevidí (nevie, nechce vidieť?), že momentálne tu je MHD na mizernej úrovni. P+R nie je však jediné, našlo by sa toho viac. Ale ide mi o tú logiku myslenia. Uvažujeme tu o P+R, ale to, že nie je splnená nutná podmienka, v tomto prípade MHD na vysokej úrovni, nikoho netrápi. Tak načo na tom zabíjajú kompetentní čas? Keby sme tu mali perfektný systém MHD, napr. ako Prešov a niekto by nadhodil tému P+R, nemám nič proti. Druhá vec by bola, či to má význam, aj ja sa zastávam skôr názoru, že v BB nie, ale keby sme už nevedeli, čo od radosti a hlavne s peniazmi, tak prosím. Nešlo mi teda o podstatu P+R v BB, ale o to, že tu stále riešime len čerešničky a jadro problému sa prehliada.
P+R v BB nema zmysel. Suhlasim s Papyrom. Aka ma byt motivacia ludi aby to vyuzivali? V Prahe je dovodom ucpane centrum a nemoznost zaparkovat v centre. Z toho dovodu je vyhodne odstavit auto na stanici metra a pokracovat dalej MHD. V BB ani jedno z toho neplati.
BTW este existuje K+R – miesta na kratkodobe zastavenie (5 minut). Je to napriklad na predlzenom zalive zastavky MHD pri buducej stanici “Prosek”. Skratku som desifroval ako Kiss+Ride.
Tak hovoriť o systéme P+R dnes a v BB naozaj nemá zmysel, to by tá MHD musela vyzerať úplne inak... A básni o tom náš hlavný architekt, ktorý je zrejme absolútne neznalý pomerov, ktoré tu panujú. Dnes treba bojovať o samotnú existenciu MHD v BB!
Nuz neviem. Ohladne 25Tr som pocul strasne zvesti z Usti nad Labem, kde vraj mala 25Tr problem vytiahnut do kopcov, ked nasnezilo. Lenze v Presove sme zatial tento problem nepozorovali. Je sice pravda, ze zatrolejovany kopec mame len jeden (Pod Salgovikom) a ze posledne dve zimy boli velmi mierne, ale poviem to takto:
Kde vyjde Karosa B 741/941/961 s jedinou hnanou napravou (tretou), vyjde bez problemov aj 25Tr s jedinou hnanou napravou (tretou).
Jediny nizkopodlazny klbovy trolejbus s dvoma hnanymi napravami je Solaris (na zelanie zakaznika). Zatial si ho myslim v tejto verzii objednalo len Svajciarsko.
Realizacia P+R ma zmysel len v omnoho vacsich mestach. Podla mna su napriklad Kosice (237 000 obyvatelov) tak zhruba najmensim sidlom, ktore by mohlo zaviest fungujuce P+R. Ako tu uz pisali predo mnou, P+R je nezaujimave pri neexistencii celodenneho listka, ja len doplnim, ze P+R je nezaujimave pri intervaloch nosnych liniek viac ako cca 3-4 minuty v spicke. P+R je dalej totalne nezaujimave tam, kde MHD stoji v tych istych zapchach ako IAD.
Alebo si myslite, ze niekto pride autom do BB (planuje ist do centra), to auto odstavi na kraji mesta, pocka si 20-30 minut na autobus, s nim pojde dalsich 15-20 minut do toho centra, ked tam s autom bude rychlejsie a lacnejsie aj za predpokladu, ze chyti vsetky mozne zapchy? V ktorych nota bene bude stat aj v tom autobuse?
Prestante snivat o P+R v Bystrici. To by malo zmysel len vtedy, ak by MHD bola zadarmo a vjazd IAD do mesta by bol celkom zakazany.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Papyr
Alebo si myslite, ze niekto pride autom do BB (planuje ist do centra), to auto odstavi na kraji mesta, pocka si 20-30 minut na autobus, s nim pojde dalsich 15-20 minut do toho centra, ked tam s autom bude rychlejsie a lacnejsie aj za predpokladu, ze chyti vsetky mozne zapchy? V ktorych nota bene bude stat aj v tom autobuse?
Prestante snivat o P+R v Bystrici. To by malo zmysel len vtedy, ak by MHD bola zadarmo a vjazd IAD do mesta by bol celkom zakazany.