Ctrl+C a Ctrl+V z kocurkovskej stranky ?
________________
pridané 22.1.2008 13:40:35
Dokedy budú trolejbusy jazdiť?
Dokedy budú trolejbusy takto sproste jazdiť a kopírovať odchody Xliniek?Myslím že keby sa posunuli časy odchodov bol by väčší výber spojov pre obyvateľov.
Môj názor je že DP spravil chybu pri cest.poriadkoch.SAD zv mal určený cest.poriadok takže keby bol DP dal iné časy bola by väčšia oblužnosť územia a lepší výber pre občana.
občan Radvane
________________
pridané 23.1.2008 15:18:27
Re: Dokedy budú...
Cestovný poriadok trolejbusovej dopravy bol spracovaný tak, aby nielenže v plnej miere nahral do vtedy existujúcu ponuku prepravných služieb vykonávaných autobusmi, ale zvýšil ponuku, zlepšil rozloženie spojov čo do rovnomernosti a pravidelnosti a ich vzájomný preklad v súbežných úsekoch relevantných liniek a to do stavu lepšieho, ako bol ešte v roku 2004 s určitým výhľadovým potenciálom kvalitnej ponuky pre cestujúcich, ktorí by tak mali mať ľahšie rozhodovanie vo vzťahu k rozhodovaniu využitia verejnej alebo individuálnej automobilovej dopravy. Cestovný poriadok nepočítal s tým, že v súbehu s linkami na trolejbusovej dráhe budú naďalej premávať autobusy, kedy reálne jednoducho nemožno v súčte tak vysokú ponuku prepravnej kapacity považovať za primeranú, ale je skutočne predimenzovaná, lenže práve o autobusovú dopravu. Avšak každému triezvo uvažujúcemu človeku je úplne jasné, že autobusová doprava nemá miesto v súbehu s dráhovou dopravou, resp. jedine v prípade vykonávania doplnkovej dopravy a to len v nevyhnutnom rozsahu na zabezpečenie príležitostného silného priameho prepravného vzťahu, kedy je potrebné viesť trasu autobusovej linky súbežne s dráhu, lebo nie je možné a účelné to urobiť inou trasou. V každom prípade však opakujem, že je absurdné, aby sa dráha akýmkoľvek spôsobom prispôsobovala autobusovej doprave, pretože je to obdobná hlúposť, ako keby sme vyžadovali, aby medzištátny rýchlik mal cestovný poriadok upravovaný podľa toho, kedy pôjde autobus, čo možno z odborného hľadiska hodnotiť len ako zvrhlosť racionálneho uvažovania. Skutočnosť, že premávajú tzv. X-linky, je čisto trucovanie SAD ZV formou zneužívania dominantného postavenia na trhu nekalou konkurenciou poskytovaním prepravy za neprimerane nízke cestovné nedosahujúce ani tretinu skutočných nákladov (čo zákony považujú za problém) a to s jediným cieľom - zlikvidovať DPMBB, ktorý je náš a slúži výhradne nám, pre zabezpečenie verejnoprospešnej služby občanom, bez potreby realizácie obchodných zámerov súkromných vlastníkov SAD ZV.
DPMBB za posledné obdobie preukázal, že na pomery BB zabezpečuje relatívne najvyššiu kvalitu služieb za posledných 15 rokov v podstate skoro vo všetkých kvalitatívnych ukazovateľoch technológie dopravy. Do reality sa dostal už aj mesačný lístok umožňujúci 30 dní sa prepravovať neobmedzený počet jázd za skutočne dobrú cenu so súčasnou ponukou kvalitnej služby. Je však skutočne tragické, ako sa k činnosti nášho mesta a jeho spoločnosti postavili opäť obyvatelia mesta - radšej si dajú aj prevŕtať koleno preto, aby mohli ísť ako dobytok v preplnenom autobuse na X-linke za 5 Sk, pričom je každému normálnemu človeku jasné, že to je len vysoko účelový ťah, pre odrovnanie mestskej spoločnosti a zmarenie snahy mesta o zabezpečenie kvalitnej MHD, ktorú SAD ZV absolútne nielenže nedokázal za 2 roky pozdvihnúť, ale navyše tým reálne spôsobil ešte väčšie škody na celom systéme mesta. No ja osobne radšej jazdím od pondelka na mesačný lístok s plnou voľnosťou a hlavne Ako človek a navyše podporujem správnu vec i životné prostredie. Lenže ľahostajnosť a totálna pasivita a krátkozrakosť ostatných, ktorí ako keby v živote nevideli a teda ani potom netúžili mať aspoň čosi viac (a aj to sme stále „za opicami“), ako máme, neustále len ničí všetko dobré, čo by mohlo byť – ale nadávať na všetko nakoniec vie aj tak každý z nich! Však si zoberte, že v súčasnej dobe je cestovné 14/13 Sk úplne normálne a na pomery mesta typu BB ešte aj relatívne možno nižšie, ako by malo byť. Je potrebné si uvedomiť, že keď zlikvidujeme DPMBB, už nebude možnosť kroku späť a zostaneme už v područí SAD ZV, ktorá za 2 roky jasne preukázala, že cestujúci a dodržiavanie čo i len základných požiadaviek všeobecne záväzných právnych predpisov sú jej absolútne ukradnuté. Cestujúcich nakŕmených demagogickými vyjadreniami častokrát za hranicami klamstva používajú len ako nástroj na konkurenčný boj s niekým iným.
Tragédiou na záver je, že mesto okrem samostatnej "jednorazovej" formálnej podpory vzniku DPMBB žiaľ ďalšie dva roky pokračovalo v neplnení si povinností správneho orgánu, orgánu odborného dozoru nad cestnou dopravou v meste a objednávateľa výkonov vo verejnom záujme pri zabezpečovaní verejnoprospešnej služby v zmysle zákona o obecnom zriadení, ako ani zakladateľa a jediného akcionára, kedy jednoducho nevie, resp. nekoná tak, aby bol naplnený zákon a boli do reality premietnuté zákonom chránené oprávnené záujmy mesta a DPMBB - navyše vlastnej obchodnej spoločnosti, u ktorej by malo byť eminentných záujmom mesta na zveľaďovaní hospodárnom využívaní majetku vloženého do tejto spoločnosti, resp. prenajatého na zabezpečenie plnenia úloh, ktoré mu z jeho existencie vyplýva - a to v porovnaní s SAD ZV nie je zisk, ale byť konkurenciou IAD a nástrojom dopravnej politiky mesta. Ja sa len stále obávam, že touto nečinnosťou, resp. nedostatočnou činnosťou mesta nedôjde k situácii, že sa nakoniec dá vina na DPMBB, že nedosahuje želané ekonomické výsledky, keďže súčasný stav je vo vzťahu k racionálnemu poskytovaniu verejnej hromadnej dopravy absolútne absurdný a keď si skrátka sám sebe likvidujem vlastnú firmu, tak tá firma sa môže aj na hlavu postaviť a nemôže urobiť reálne vôbec nič. Lenže momentálne skoro každý prípadný neúspech DPMBB je len vlastne odozva toho, že umožňujeme v rozpore so zákonom činnosť X-liniek, resp. celkovo autobusových liniek bezhlavým spôsobom súbežne s dráhou. Nad týmto by sa mali zamyslieť aj všetci poslanci, ktorí obyčajne nemajú ani minimálny problém sa bez akejkoľvek čo i len minimálnej znalosti problematiky - teda dôvodov, stavu a dôsledkov a aspoň základov dopravnej teórie - rozhodnúť v priebehu niekoľko minút trvajúcej "diskusie" (počas ktorej nestihnú ani diskutovať, akurát tak si vypočujú nejakých neznalých kolegov, ktorý si len myslia, že vždy o všetkom všetko vedia a pritom len podporujú pocit spolupatričnosti k niekomu a niečomu), ktorú ukončia skôr, ako si stihnú vypočuť viacero názorov a prečítať si nejaký zcestný materiál, ktorý dostali pri príchode na zasadnutí MsZ a skrátka bezhlavo niečo odhlasujú, čo sa stalo už vzhľadom na závažnosti témy skutočne veľakrát. Pozn. Uvedomte si, že nie je normálne, keď v meste veľkosti BB ktokoľvek vykrikuje, že dotácia na úrovni 30 – 50 mil. Sk, z ktorej dopravca vzápätí vráti 20 – 35 mil. Sk ako nájom za prenajaté dopravné prostriedky, je vysoká – teda keď reálne v BB do dopravy odíde 10 – 15 mil. Sk (alebo v roku 2005 18 mil. Sk a aj to musel dopravca presviedčať mesto, že je nenormálne, aby študenti a dôchodcovia nemali mať zľavnené cestovné, ako si to predstavovalo vtedajšie vedenie mesta, ktoré svoje deštruktívne nápady doviedlo až tak ďaleko, že si neobjednalo žiadne výkony vo verejnom záujme a napokon ešte mediálne zvrhlo celý problém na dopravcu, z ktorého urobil vydierača i keď pravda bola niekde úplne inde, čo však neospravedlňuje kopu chýb vtedajšieho dopravcu, ktoré však neprekročili chyby SAD ZV!!). Pre porovnanie mestá ako Žilina a Prešov dávali už v predchádzajúcich rokoch dotáciu okolo 90 mil. Sk a Prešov na rok 2008 94,5 mil. Sk a navyše na investície ďalších 115,9 mil. Sk + od okolitých obcí 9,5 mil. Sk.
Aby som odpovedal ešte na otázku ohľadom „chyby“ pri cestovných poriadkoch DPMBB – Mesto BB vydalo rozhodnutie, ktorým v zmysle zákona rozhodlo o zmene CP autobusovej dopravy tak, že žiadna doprava, ktorá momentálne premáva na tzv. X-linkách vôbec nemá existovať a súčasne mesto schválilo predložený Cp trolejbusovej dopravy v podobe, ako je aj v praxi vykonávaná doprava. Takže SAD ZV mala určený CP, podľa ktorého nemala na príslušných linkách prevádzkovať žiadne spoje a čo sa týka dopravnej obslužnosti, tak tá je minimálne čo sa týka súčasnej ponuky prepravnej kapacity výrazne prevyšujúca racionálne potreby mesta v dôsledku nerešpektovania rozhodnutia mesta zo strany SAD ZV. Keby mal momentálne občan dostávať toľko, koľko platí na X-linkách, tak by mal premávať na každej linke max. jeden spoj za hodinu...
PIT
________________
PIT dakujeme ? ?
________________
pridané 22.1.2008 13:40:35
Dokedy budú trolejbusy jazdiť?
Dokedy budú trolejbusy takto sproste jazdiť a kopírovať odchody Xliniek?Myslím že keby sa posunuli časy odchodov bol by väčší výber spojov pre obyvateľov.
Môj názor je že DP spravil chybu pri cest.poriadkoch.SAD zv mal určený cest.poriadok takže keby bol DP dal iné časy bola by väčšia oblužnosť územia a lepší výber pre občana.
občan Radvane
________________
pridané 23.1.2008 15:18:27
Re: Dokedy budú...
Cestovný poriadok trolejbusovej dopravy bol spracovaný tak, aby nielenže v plnej miere nahral do vtedy existujúcu ponuku prepravných služieb vykonávaných autobusmi, ale zvýšil ponuku, zlepšil rozloženie spojov čo do rovnomernosti a pravidelnosti a ich vzájomný preklad v súbežných úsekoch relevantných liniek a to do stavu lepšieho, ako bol ešte v roku 2004 s určitým výhľadovým potenciálom kvalitnej ponuky pre cestujúcich, ktorí by tak mali mať ľahšie rozhodovanie vo vzťahu k rozhodovaniu využitia verejnej alebo individuálnej automobilovej dopravy. Cestovný poriadok nepočítal s tým, že v súbehu s linkami na trolejbusovej dráhe budú naďalej premávať autobusy, kedy reálne jednoducho nemožno v súčte tak vysokú ponuku prepravnej kapacity považovať za primeranú, ale je skutočne predimenzovaná, lenže práve o autobusovú dopravu. Avšak každému triezvo uvažujúcemu človeku je úplne jasné, že autobusová doprava nemá miesto v súbehu s dráhovou dopravou, resp. jedine v prípade vykonávania doplnkovej dopravy a to len v nevyhnutnom rozsahu na zabezpečenie príležitostného silného priameho prepravného vzťahu, kedy je potrebné viesť trasu autobusovej linky súbežne s dráhu, lebo nie je možné a účelné to urobiť inou trasou. V každom prípade však opakujem, že je absurdné, aby sa dráha akýmkoľvek spôsobom prispôsobovala autobusovej doprave, pretože je to obdobná hlúposť, ako keby sme vyžadovali, aby medzištátny rýchlik mal cestovný poriadok upravovaný podľa toho, kedy pôjde autobus, čo možno z odborného hľadiska hodnotiť len ako zvrhlosť racionálneho uvažovania. Skutočnosť, že premávajú tzv. X-linky, je čisto trucovanie SAD ZV formou zneužívania dominantného postavenia na trhu nekalou konkurenciou poskytovaním prepravy za neprimerane nízke cestovné nedosahujúce ani tretinu skutočných nákladov (čo zákony považujú za problém) a to s jediným cieľom - zlikvidovať DPMBB, ktorý je náš a slúži výhradne nám, pre zabezpečenie verejnoprospešnej služby občanom, bez potreby realizácie obchodných zámerov súkromných vlastníkov SAD ZV.
DPMBB za posledné obdobie preukázal, že na pomery BB zabezpečuje relatívne najvyššiu kvalitu služieb za posledných 15 rokov v podstate skoro vo všetkých kvalitatívnych ukazovateľoch technológie dopravy. Do reality sa dostal už aj mesačný lístok umožňujúci 30 dní sa prepravovať neobmedzený počet jázd za skutočne dobrú cenu so súčasnou ponukou kvalitnej služby. Je však skutočne tragické, ako sa k činnosti nášho mesta a jeho spoločnosti postavili opäť obyvatelia mesta - radšej si dajú aj prevŕtať koleno preto, aby mohli ísť ako dobytok v preplnenom autobuse na X-linke za 5 Sk, pričom je každému normálnemu človeku jasné, že to je len vysoko účelový ťah, pre odrovnanie mestskej spoločnosti a zmarenie snahy mesta o zabezpečenie kvalitnej MHD, ktorú SAD ZV absolútne nielenže nedokázal za 2 roky pozdvihnúť, ale navyše tým reálne spôsobil ešte väčšie škody na celom systéme mesta. No ja osobne radšej jazdím od pondelka na mesačný lístok s plnou voľnosťou a hlavne Ako človek a navyše podporujem správnu vec i životné prostredie. Lenže ľahostajnosť a totálna pasivita a krátkozrakosť ostatných, ktorí ako keby v živote nevideli a teda ani potom netúžili mať aspoň čosi viac (a aj to sme stále „za opicami“), ako máme, neustále len ničí všetko dobré, čo by mohlo byť – ale nadávať na všetko nakoniec vie aj tak každý z nich! Však si zoberte, že v súčasnej dobe je cestovné 14/13 Sk úplne normálne a na pomery mesta typu BB ešte aj relatívne možno nižšie, ako by malo byť. Je potrebné si uvedomiť, že keď zlikvidujeme DPMBB, už nebude možnosť kroku späť a zostaneme už v područí SAD ZV, ktorá za 2 roky jasne preukázala, že cestujúci a dodržiavanie čo i len základných požiadaviek všeobecne záväzných právnych predpisov sú jej absolútne ukradnuté. Cestujúcich nakŕmených demagogickými vyjadreniami častokrát za hranicami klamstva používajú len ako nástroj na konkurenčný boj s niekým iným.
Tragédiou na záver je, že mesto okrem samostatnej "jednorazovej" formálnej podpory vzniku DPMBB žiaľ ďalšie dva roky pokračovalo v neplnení si povinností správneho orgánu, orgánu odborného dozoru nad cestnou dopravou v meste a objednávateľa výkonov vo verejnom záujme pri zabezpečovaní verejnoprospešnej služby v zmysle zákona o obecnom zriadení, ako ani zakladateľa a jediného akcionára, kedy jednoducho nevie, resp. nekoná tak, aby bol naplnený zákon a boli do reality premietnuté zákonom chránené oprávnené záujmy mesta a DPMBB - navyše vlastnej obchodnej spoločnosti, u ktorej by malo byť eminentných záujmom mesta na zveľaďovaní hospodárnom využívaní majetku vloženého do tejto spoločnosti, resp. prenajatého na zabezpečenie plnenia úloh, ktoré mu z jeho existencie vyplýva - a to v porovnaní s SAD ZV nie je zisk, ale byť konkurenciou IAD a nástrojom dopravnej politiky mesta. Ja sa len stále obávam, že touto nečinnosťou, resp. nedostatočnou činnosťou mesta nedôjde k situácii, že sa nakoniec dá vina na DPMBB, že nedosahuje želané ekonomické výsledky, keďže súčasný stav je vo vzťahu k racionálnemu poskytovaniu verejnej hromadnej dopravy absolútne absurdný a keď si skrátka sám sebe likvidujem vlastnú firmu, tak tá firma sa môže aj na hlavu postaviť a nemôže urobiť reálne vôbec nič. Lenže momentálne skoro každý prípadný neúspech DPMBB je len vlastne odozva toho, že umožňujeme v rozpore so zákonom činnosť X-liniek, resp. celkovo autobusových liniek bezhlavým spôsobom súbežne s dráhou. Nad týmto by sa mali zamyslieť aj všetci poslanci, ktorí obyčajne nemajú ani minimálny problém sa bez akejkoľvek čo i len minimálnej znalosti problematiky - teda dôvodov, stavu a dôsledkov a aspoň základov dopravnej teórie - rozhodnúť v priebehu niekoľko minút trvajúcej "diskusie" (počas ktorej nestihnú ani diskutovať, akurát tak si vypočujú nejakých neznalých kolegov, ktorý si len myslia, že vždy o všetkom všetko vedia a pritom len podporujú pocit spolupatričnosti k niekomu a niečomu), ktorú ukončia skôr, ako si stihnú vypočuť viacero názorov a prečítať si nejaký zcestný materiál, ktorý dostali pri príchode na zasadnutí MsZ a skrátka bezhlavo niečo odhlasujú, čo sa stalo už vzhľadom na závažnosti témy skutočne veľakrát. Pozn. Uvedomte si, že nie je normálne, keď v meste veľkosti BB ktokoľvek vykrikuje, že dotácia na úrovni 30 – 50 mil. Sk, z ktorej dopravca vzápätí vráti 20 – 35 mil. Sk ako nájom za prenajaté dopravné prostriedky, je vysoká – teda keď reálne v BB do dopravy odíde 10 – 15 mil. Sk (alebo v roku 2005 18 mil. Sk a aj to musel dopravca presviedčať mesto, že je nenormálne, aby študenti a dôchodcovia nemali mať zľavnené cestovné, ako si to predstavovalo vtedajšie vedenie mesta, ktoré svoje deštruktívne nápady doviedlo až tak ďaleko, že si neobjednalo žiadne výkony vo verejnom záujme a napokon ešte mediálne zvrhlo celý problém na dopravcu, z ktorého urobil vydierača i keď pravda bola niekde úplne inde, čo však neospravedlňuje kopu chýb vtedajšieho dopravcu, ktoré však neprekročili chyby SAD ZV!!). Pre porovnanie mestá ako Žilina a Prešov dávali už v predchádzajúcich rokoch dotáciu okolo 90 mil. Sk a Prešov na rok 2008 94,5 mil. Sk a navyše na investície ďalších 115,9 mil. Sk + od okolitých obcí 9,5 mil. Sk.
Aby som odpovedal ešte na otázku ohľadom „chyby“ pri cestovných poriadkoch DPMBB – Mesto BB vydalo rozhodnutie, ktorým v zmysle zákona rozhodlo o zmene CP autobusovej dopravy tak, že žiadna doprava, ktorá momentálne premáva na tzv. X-linkách vôbec nemá existovať a súčasne mesto schválilo predložený Cp trolejbusovej dopravy v podobe, ako je aj v praxi vykonávaná doprava. Takže SAD ZV mala určený CP, podľa ktorého nemala na príslušných linkách prevádzkovať žiadne spoje a čo sa týka dopravnej obslužnosti, tak tá je minimálne čo sa týka súčasnej ponuky prepravnej kapacity výrazne prevyšujúca racionálne potreby mesta v dôsledku nerešpektovania rozhodnutia mesta zo strany SAD ZV. Keby mal momentálne občan dostávať toľko, koľko platí na X-linkách, tak by mal premávať na každej linke max. jeden spoj za hodinu...
PIT
________________
PIT dakujeme ? ?
PIT
PIT 14.12.2005 11:09 #10873
Re #10864 Ali B.: Presne aj toto je pre mňa strašne udivujúce, že počas zasadnutia MsZ sa NIKTO nezamýšľal nad praktickým prechodom na nového dopravcu. Teda napr.:
- spôsob tarifného vybavovania cestujúcich a jeho technické zabezpečenie - čo s ČK BBDS - budú platiť ďalej? - títo istí poslanci schválili tento rok cenový výmer, ktorý donútil zakúpiť tisíce ľudí ČK!;
- vydanie licencie; podanie návrhu nového CP spolu s návrhom na udelenie licencie NAJMENEJ 45 DNÍ pred začatím platnosti nového CP podľa § 11 ods. 1 písm. a) a b) vyhlášky MDPaT SR č. 311/1996 Z. z., ktorou sa vykonáca zákon o cestnej doprave
- informovanie verejnosti o zrušení/zriadení liniek, zmenách trás, CP, tarify a iných zmenách, keďže ide o pripravované zmeny najmenej 15 dní vopred podľa § 8 ods. 1 písm. i) zákona NR SR č. 168/1996 Z. z. o cestnej doprave
- zabezpečenie označenie zastávok označníkmi nového dopravcu v zmysle § 8 ods. 1 písm. h) zákona NR SR č. 168/1996 Z. z. o cestnej doprave a vyhotovenie a osadenie všetkých vývesných zastávkových CP pred začiatkom ich platnosti podľa § 13 ods. 6 zákona NR SR č. 168/1996 Z. z. o cestnej doprave a vydanie neperiodickej publikácie CP v zmysle § 11 ods. 6 vyhlášky MDPaT SR č. 311/1996 Z. z., ktorou sa vykonáca zákon o cestnej doprave
- zabezpečenie dostatočného počtu vozidiel vrátane kĺbových vozidiel, ktorých nedostatok v rannej špičke je evidentný už v súčasnosti, na nhradenie trolejbusov
- tí istí poslanci, ktorí minulý rok schválili peniaze na výstavbu trolejbusovej trate do Tesca teraz vystúpili za zánik trolejbusovej dopravy, pričom sa NIKTO z nich nezamyslel, čo s trolejbusovou dráhou ako celkom a osobitne a časťami, ktoré sú majetkom mesta (mesto pritom v posledných rokoch investovalo aj do modernizácie výhybiek. Srátka NIKOMU NEVADÍ, že zakúpený majetok a investície nebudú ďalej vytvárať osoch pre mesto, ale má chátrať a nezarobiť ani na odpisy. Namiesto dostavby dráhy, ktorá doteraz od roku 1988 ešte stále nie je dostavaná, čo by prinieslo možnosť rozumného optimalizovaného linkového vedenia s nosný prepravným systémom trolejbusmi a súčasným znížením nákladov na jednotku výkonu, sa poslanci a evidentne i primátor (ktorý mal rozšírenie tolejbusovej dopravy do Sásovej v programe už pri prvej kandidatúre na post primátora) rozhodli zničiť tento druh dopravy.
Tí, čo sa včera zúčastnili zasadnutia MsZ boli svedkami vyhlásení poslancov o tom, že vôbec nie sú odborne kompetentní pre rozhodovanie o tejto veci, že vo výberovej komisii bolo 9 poslancov a 2 zamestnanci MsÚ, že poslanci nemajú dostatok informácií. Samozrejme zaznelo viacero úsmevných výrokov, ktoré len dokumentovali absolútne odtrhnutie poslancov od reality, ktorí nemajú ani najmeší prehľad o tom, čo je problematika MHD a nikto z nich si zjavne neprečítal ani základné všeobecne záväzné predpisy určujúce podmienky pre vykonávanie cestnej dopravy. S radosťou sa pustili na zástupcov MsÚ, že nepripravili súťaž dostatočne v predstihu a nevhodne zadefinovali podmienky súťaže. Ale znova to boli tí istí poslanci, ktorí v máji 2005 prijali uznesenie, že doporučujú takúto súťaž vykonať a tá bola realizovaná len z tohto dôvodu. Pri tom si však poslanci neuvedomujú, že je nesmierne obtiažne zadefinovať už len samotný predmet súťaže - rozsah dopravy. Však je rozdiel, či trvám na trolejbusoch alebo nie, akú stanovím dopravnú obslužnosť (teda rozhodnutie, ktoré územie má byť obsluhované MHD, resp. v akej miere a rozsahu ponuky dopravy). Zastupiteľstvo však nedalo žiadne podklady, čo vlastne očakáva od MHD a teda nemôže vyniť niekoho iného, že tieto ich NIJAKÉ PREDSTAVY nedokázal zadefinovať tak, aby s tým boli teraz spokojní poslanci.
Samotné zasadnutie bolo účelové, pretože počas 2,5 hodiny prejednávania vlastne vôbec nedošlo ku konkrétnej debate a možnostiach riešenia a okrem jednej otázky poslanca Smäda na zástupcu SAD Zvolen, poslanci nemali žiadne otázky na zástupcov uchádzačov na prevádzkovanie MHD napriek tomu, že dlho nariekali, že nemajú informácie. Po klasickom priebehu "rokovania", kedy si niektorí potrebovali niečo medzi sebou vykričať, MUDr. Bucek došiel opäť s ohromujúcim návrhom diskusiu ukončiť. Aj sa tak stalo a poslanci sa po 25 min prestávke (porade) rozhodli hlasovať napriek tomu, že absolútne NEVEDELI o čom hlasujú a prečo by mal byť dopravca zo Zvolena lepší (v zásade neponúkol nič fantastické, okrem zavedenia nástupu všetkými dverami a zrušenia trolejbusovej dopravy!), pričom pôsobil akurát dosť populisticky. S ničím nebomal problém, ani nasľubovať, že sa môžu dohodnúť s BBDS o AS i trolejbusoch. Pritom však ani raz nemal vyjadrenie práve od BBDS a tá evidentne nebude mať dôvod pre ochotu jednania s niekým, kto im vyfúkne (vďaka nekompetentnosti zástupcov mesta a samozrejme BBDS samotnej) celoživotné opodstatnenie.
Vo mne včerajšie zasadnutie MsZ vyvolalo strašné sklamanie a pobúrenie, že si poslanci dovolili prijať takéto rozhodnutie bez toho, aby vedeli, či bude MHD od 01.01.2006 zabezpečovaná vôbec a minimálne na rovnakej úrovni v súlade s všeobecne záväznými predpismi a požiadavkami obyvateľov na kvalitu služby, pričom s vystúpenia zástupcu SAD Zvolen bol zrejmý skôr opak - sľuboval hory-doly, pritom však sám potvrdil, že od 01.01.2006 bude ťažko niečo z toho reálne!
Asi si dám tú námahu, že v prípade nedodržiavania všetkých zákonných požiadaviek, dám návrh na odobratie licencie.
Čo sa týka BBDS, som veľmi zvedavý, čo ide robiť. Za predpokladu, že má platné licencie na autobusovú, či trolejbusovú dopravu aj po 31.12.2005, nič jej nebráni prevádzkovať súbežne s SAD Zvolen vybrané linky MHD aj naďalej. Jediným rozdielom bude fakt, že nedostane dotáciu a nebuú jej uhrádzané výkony vo verejnom záujme. Teda ak si dokáže nájsť trasy a časy, na ktorých je schopná vykonávať dopravu bez dotácie, môže fungovať (síce v mešom rozsahu) ďalej, pričom sa súčasne zbaví nelukratívnych výkonov vo verejnom záujme. Súbežná prevádzky dvoch dopravcov by v konečnom dôsledku mohla priniesť cestujúcim ešte viac, druhá vec je, či by boli dopravcovia schopní sa uživiť... Takže teraz sa uvidí, aký "schopný" je manažment BBDS, ktorému je na prevádzkovanie trolejbusov potrebný súhlas BBSK (v prípade platnosti licencie ani ten) a stačí, keď BBSK schváli nový CP. V autobusovej doprave BBDS nemožno zakázať pri platnej licencii prevádzkovať MHD i naďalej.
Tak uvidíme...
PIT 14.12.2005 13:21 #10882
Re #10880 Danny: Neviem zrovna, či sa to práve týmito slovami dalo povedať o Smädovi a Novanskom, ale o Tomanovi a niektorých ďalších určite, keďže na vyslovený (až zaslepený) súhlas so SAD ZV im stačili populistické vyjadrenia zástupcu SAD ZV. Som zvedavý, čo z toho bude od 01.01.2006 realita a koľko z toho bude tvrdá lož a ďalšie zníženie kvality MHD.