nerozumiem
Hovorim ja, sam za seba - ked budem hovorit za DPM, tak to uvediem ... Casove listky su pre BB horucou temou uz 7 rokov a v dnesnych dnoch su znova na pretrase dna. Moje nazory sa tym, ze som v DPM na ich potrebu nezmenili. Naopak, aj podla reakcie DPM na jeho fore, je zrejme, ze CELY - opakujem - CELY dopravny podnik si osvojil potrebu tvorby koncepcnych optreni v ramci MHD. Nic viac, nic menej. Mne je tiez kopu veci luto, ale hadam sa za svoje predstavy a predstavy kolegov z DPM hanbit este nemusim. Kopu veci ma daleko od idealu, ale to prinasa jednoducho aj sucasna situacia. Nie vsetko sa da robit naraz, nieco caka, nieco ma prednost, nieco sa upravuje, pripadne sa hladaju riesenia vzniknutych situacii. Tak to jednoducho je ... a nespravim s tym nateraz nic ani ja ani nikto iny.
Zacinam mat z tohto vsetkeho podivny pocit. Nie moc pozitivny. Asi stracam iluzie. A to, ze SADZV serie na hlavu mestu (donorovi), obyvatelom (klientom), aj samotnemu DPMBB (prenajimatel) je o to tragickejsie-ze nie je ziadna, nieto masivna, odozva. V plnej nahote sa odhalila zaroven neschopnost DPMBB v sucinnosti s mestom. A to, ze podla vsetkeho nebudu mesacniky.
A nie to este, ze "vdaka" nehoraznej opovazlivosti SADZV, s ich Xkovy linkami a nezaujmom o prenajatie vozidiel-zacinam vidiet velmi blede to, ze by DPMBB zacal s vlastnymi vozidlami prevadzkovat celu MHD. Co by som povazovat za totalnu samozrejmost...
Presne dnes sa o tom rozpraval jeden človek na zastávke so šoférom že prečo oni nič také neurobia s tým ‹› a šofér, pardon, kozmonaut len pokrčil plecami. Je pekné že sa starajú hlavne o dopravu a nie o takéto veci ale nemôžu si nechať skákať po hlave. To rovno dajme celú MHD dpmbb a bryndziari budú mať všetky linky v celom meste prímestské.
btw napadli ma nejaké slogany:
"Toto je v‹i›kúrený trolejbus" alebo "Toto je v‹i›čistený trolejbus" alebo "Soféruje v‹i›smiaty vodič"
Hmm, reklamu na McDonald som nevidel, ale busboard by bol asi fajn. Pre textove odkazy by som vsak navrhoval nieco ako je nazov SAD BB na primestskych linkach. Alebo ked ZV busy jazdili s tym putacom, co mal gramaticku chybu.
Inak co sa tyka zatraktivnenia cestovania v t-busoch, tak mozno by sa ujal aj system, ze kazdy x-ti cestujuci zadarmo. Nech je to aj stí, ale ludi to ako tak potesi. A ked su nejake zaujimave sviatky, tak dat dumpingove ceny (polovicne?), napr. cez Vianoce ako darcek
Napadov je vela, len treba volu a odhodlanie. Viem, ze ludia z DPMBB uz placu od vycerpania, bo konecne je tu to o co sa snazili, ale treba sa otriast a ist dalej. Alebo nabrat novu prac. silu, aspon kratkodobo alebo cez dohody.
Inak ja som chcel ist dnes 7ckou , ale nevydalo. Nakoniec sme isli s priatelkou radsej pesi, bo sa nam nechcelo cakat hodinu na dalsi. Ale uz sa tesim, ked sa spusti 2ka a 4ka, bo to uz budem chodit (takmer) iba t-busmi Uz, aby chodili t-busy aj do Sasovej ❤
Tento príspevok bol akože čo ?? Mám to brať oficiálne , alebo jedna pani povedala?? ...mne je tiež každý deň ľúto...a hútam...nemám slov... ? .."ten prístroj" pomooooooooooooooooc !!! tak ako je jasné kto som ja je jasné kto si ty.. ?
Ak dovolíš, pridávam sa k tebe a vytvoríme tvorivý tím. Ak si dobre spomínam tak zo začiatku roka mali bryndziari vylepené pri dverách "desatoro prečo cestovať s našou spoločnosťou" rovnakú vec by mohli použiť na trolejbusoch, ja osobne by som dal veľkosť približne rovnakú ako je busboard mcdonald na t-busoch vedľa druhých dverí. Tiež neviem prečo nevyužívajú tie tabule na reklamu čo sú dnuka. Je tiež veľké množstvo iných možností, napr. každá 10. jazda zadarmo, vrátenie cestovného v prípade meškania viac ako 5 minút alebo v prípade zimy v trolejbuse. Resp. by mohla byť "rodinná zľava" - ak ide jeden rodič a dve deti, jedno by cestovalo zadarmo. Naozaj sa dá robiť veľa vecí, len treba niečo robiť.
btw dnes som šiel 7ičkou, na zastávke čakala matka s dvomi deťmi a ked išiel t-bus, hovorí "deti zapnite si bundu, ide trolejbus" ked však vošli dnu, ostali takí prekvapení... ☺ A rátalo sa mi ked som spolu s dalsimi cca 10 ľudmi vystúpil na stanici (celou cestou bolo v t-buse cca 25 ľudí), prišla X7 absolútne prázdna, celá špinavá, jedno svetlo svietilo slabšie ako druhé, pišťala ked brzdila, no hrôza.
Inak musím byť kritický voči informovaniu a medializovaniu zo strany DPMBB. Však existuje toľko možností ako informovať svojich cestujúcich, napr. nejaký oznam na označníkoch (hlavných). Veď za tú dobu už musí byť nejaké oficiálne stanovisko k tomu, čo sa tu deje (x-linky). Predstavuje to minimálne náklady, stačí to x-krát vytlačiť a niekoho tým poveriť, že to rozmiestni.
Ďalej tu máme Radničné noviny, ktoré dávajú do takmer každej schránky. Veď čo sa nedohodnete so starostom, nech Vám aspoň jednu stranu pustí a nevyužijete ju na informačnú kampaň? Podľa mňa si väčšina obyvateľov tieto noviny aspoň prelistuje, takže by to malo aj nejaký účinok. Navyše sú to noviny mesta, peniaze na ich vydávanie sú už vyčlenené, takže by to ani nič nestálo. Alebo čo rovno o tom Saktor nenapíše do svojho Úvodníku? Treba na neho tlačiť, že sľúbil svojim voličom trolejbusy, ale teraz to neznamená, keď ich tu máme, že môže poľaviť!
Potom tu máme prístrešky a veľké reklamné plochy v nich. Dohodnem sa s ich prevádzkovateľom, že na mesiac (alebo kratšie obdobie) Vám ich prenájme a informujem. Stačili by tie na Námestí slobody a Štadlerovom nábreží a vy im za to ponúknete reklamu v t-busoch a citybusoch. Hovorí sa tomu výmenná reklama alebo reklamný barter. V najhoršom prípade zorganizujem verejnú zbierku, určite by niektorí ľudia prispeli a z toho ich zaplatím.
A ako tu napísal Papyr (tuším), treba dať aj na T-BUS transparent (napr. Cestujeme ekologicky, Už kúrime a udržujeme čistotu). Ľudí to zaujme a najmä si poopravia mienku o našich T-Busoch. Opäť by stačili len nejaké hlavné linky, napr. 1, 2, 3. Viem peniaze nie sú, tak treba osloviť niekoho, kto tie transparenty vyrába a ponúknuť mu takúto možnosť zviditeľniť sa (napr. na transparentoch bude meno autora).
Ďalej vo všetkých linkách by mohol visieť oznam, kde by boli kľúčové fakty. Možno by som ich dal formou otázky, nech si na ne každý sám odpovie. Aspoň sa nebude cítiť, že mu niekto tlačí kaleráby do hlavy. Občan musí vidieť aktivitu, vidí len Polónyho snahu, tak si myslí, že on je ten správny.
Existuje vôbec v DPMBB nejaké marketingové oddelenie? Ak nie, treba ho vytvoriť, ja Vám to budem robiť i za minimálny plat, ak Vám nebude vadiť, že na to nemám školu (ale skúsenosti s tým mám a bohaté).
Ľudia, teraz tlapnem rovno od brucha, a nemohol by sa dat na ministerstvo alebo na nejaky iny najvyssi reg. urad podnet, ze isty dopravca tu zneuziva svoje monopolne postavenie? Mozno PMU?
Bo podla mna toto je ciste zneuzivanie monopolu v BB kraji. A ked sa podarilo uznat monopol vacsim firmam s vacsim vplyvom (ST a tak dalej), tak pri jednej SADke to musi byt lahsie. Potom im reg. urad urci co musia urobit a toho sa musia drzat, inak im realne hrozi sud a ine pokuty.
Ak mi niekto potvrdi spravnost mojho usudku a povie mi, kde to mam poslat. Ja ten podnet kludne napisem.
planovane boli casove cestovne listky v papierovej podobe, lebo aj ten "pristroj" stoji slusne peniaze - teraz ti nepoviem kolko, ale je to slusna polozka. Aj preto sa planovali CCL v papierovej podobe ... Mne je to osbne luto, ze to nevyslo, ale nieco sa hadam este vyhuta ?
Vyjadrujem plny suhlas, ale zaroven chcem apelovat na mesto Banska Bystrica, Dopravny podnik mesta Banska Bystrica a.s, aby oni zacali konat !!!!!! Nemozu vsetko za nich robit obcania predsa mesto ma aj na to prostriedky atd...treba pisat na ministretsvo a hlavne to dat do medii su to kauzy ktore su urcite niecim zaujimave....vsak Vuc je verejna institucia a predsa taketo preslapy robit nesmie v ziadnom pripade uz je to neunosne.
Ráno otvorím imhd a poviem vám, už dávno som tak nevypenil, ako dnes pri čítaní, čo zas spravili Balkan Melody Boys. Všetci poznáme nespočetné porušenia zákona zo strany SAD Zvolen, ale jazda linky, na ktorú nikdy nebola vydaná licencia a ani pro forma nie je zahrnutá pod CP medzimestskej linky, to už je vrchol, ktorý ani v Slovenskej socialistickej džamahíriji nemá obdoby. A ja sa pýtam:
čo na túto situáciu hovorí primátor Saktor? Nemyslím teraz iba situáciu okolo linky č.7, ale celkovo na nevyberavý konkurenčný boj medzi SAD Zvolen a DP. Veď primátor Saktor je v podstate najvyšším šéfom DP a zároveň najvyšším kompetentným za objednávanie výkonov v MHD. Prečo teda nepotrestá spoločnosť, ktorá škodí "jeho" firme? Zákonných dôvodov na zakročenie je aj tak viac než dosť. Veď dnešné (ne)konanie Mesta pripomína zlú matku, ktorá sa hrá so susedovie dieťaťom a kupuje mu hračky (za peniaze, ktoré boli určené pre jej vlastné dieťa), zatiaľčo o svoje vlastné sa nestará!
Túto otázku by ste mali primátorovi položiť a žiadať odpoveď. Byť občanom Banskej Bystrice, vyžiadal by som si audienciu u primátora ja sám a túto otázku by som mu položil. Lenže ja to za vás urobiť nemôžem. (Nanajvýš mi môžete zaplatiť poplatky spojené s preložením trvalého pobytu do Bystrice a späť a ja to urobím).
Chýba vám trochu kverulantstva. Prečo nikto z vás touto kauzou neobšťastňuje všetky možné strany od masmédií až po ministerstvá? Jediné, čo u vás pozorujem, sú bezzubé protesty (chvalabohu aspoň za ne), nemastná neslaná kampaň DP bez štipky vtipného marketingu (prečo napríklad nenalepíte na trolejbus nápis "šetrím Vaše pľúca" apod.?). Namiesto toho čítam len samé vzdychanie dopravákov o tom, ako je v BB všetko nahovno a vyjadrenia DP, ktoré by mohli súťažiť o titul najúradnejšieho a najnezrozumiteľnejšieho slohu.
Takže: wake up, smell the coffee and ask the mayor! Nikto to za vás neurobí.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Habibi