Reakcia na: Majkl #2555:
no to je predsa jasne. 
Malo to ist po Fakultu (ako kedysi). Lenze tam sa nema ako otocit (resp. nie vzdy sa ma kde). Tak to ukoncili uz pri SOUS ako hovori poznamka. Lenze otaca pri nemocnici tak tam berie ludi, o com svedci tabulka vo voze.
Jasne ako facka
PIT
Takže mi bolo pripomenuté, že príprava a spracovanie CP je dlhodobý a obtiažny proces trvajúci až 14 mesiacov a je podmienený rokovaním a dohodou so zúčastnenými železnicami, požiadavkami MDPaT, územných celkov a samospráv, ako aj jednotlivcov. Rozsah dopravy je stanovený Zmluvou o výkonoch vo verejnom záujme, v ktorej je podľa jednotlivých kategórií vlakov stanovený rozsah výkonov a výška dotácie. Peňazí je málo a tak napriek
úsiliu o optimalizáciu sú nútení znižovať výkony. Taktiež absentuje štátna dopravná politika, ktorá by usmerňovala podiel železničnej a autobusovej dopravy na obslužnosti určitých území a regiónov.... to bola všeobecne známa teória. Čo ma však nepotešilo bolo konštatovanie, že k presmerovaniu zaužívaných trás jednotlivých vlakov musí byť vážny dôvod. Zmeny sa uskutočňujú len v odôvodnených prípadoch na základe požiadavky regiónu, alebo pri veľkom poklese cestujúcich v konkrétnom vlaku. Pri príprave nového CP sa organizujú traťové porady za účasti orgánov štátnej správy a samosprávy, kde sa rozoberú pripomienky k jednotlivým vlakom a stanovia sa aj zmeny, ktoré sa do nového CP zapracujú. Úlohou týchto porád je aj zabránenie prípadným súbežným jazdám autobusov aj vlakov tým, že orgány štátnej správy a samosprávy majú v predstihu nový CP ŽSR, a pri príprave CP autobusovej dopravy ho môžu použiť.... toto konštatovanie môže priviesť len k zúfalstvu, pretože som napísal viacero návrhov + odôvodnenia, prečo by kedy ktorý vlak na akej trase mal jazdiť, resp. nemal a potom príde niečo takéto. Ale je z neho úplne zjavné, že samosprávne kraje vznikli absolútne zbytočne, pretože za celý čas ich existencie nedošlo ani k žiadnemu výraznému zlepšeniu vo vedení železničnej dopravy a takisto k deľbe dopravnej práce medzi dopravnými systémami. A kým rovnaké návrhy, ako som ZSSK napísal ja alebo ktokoľvek iný, neprídu s pečiatkou na hlavičkovom papieri MsÚ alebo BBSK, je to zbytočné.
Ďalej som dostal odpovede na ďalšie moje otázky, ktoré tu nebudem rozpisovať; jediné okamžité riešenie bolo zabezpečené v oprave niektorých chybných údajov, ktoré boli uvádzané na fixných tabuliach príchodov a odchodov vlakov v budove žel. st. BB (ale samozrejme, že sa im pritom podarilo urobiť aj novú, ale...).
Z praktických vecí o vedení vlakov v GVD 2004/2005 som sa dozvedel, že bude zrušený ranný Os 7300 BB-Diviaky a že zo ZV bude okolo 10:00 premávať nový Os s príchodom do Plešivca okolo 13:50 a z Plešivca o 8:00 s príchodom do ZV okolo 11:50. Žiadne ďalšie info, čo sa týkalo návrhov pre vedenie diaľkových vnútroštátnych a medzinárodných vlakov, či priamych vozňov, intervalovej dopravy BB-BA, BB-ZA, BB-KE, či nevhodnosti jednotiek 840 na diľkových trasách a pod., už neuviedli.
Takže v zásade môžem len skonštatovať, že je od nich opäť pekné, že slušne odpísali, niečo aj vyriešili, ale v zásade som žiaľ znova nenašiel snahu alebo aspoň snahu o čiastočné prísľuby konštruktívnych riešení. Ponuka osobnej konzultácie v Košiciach je síce pekné gesto a prejav určitej ústretovosti, ale na druhej strane snáď nečakajú, že si dám ešte námahu, aby som míňal peniaze na cestu do Košíc v mojom pracovnom čase, pričom po dvoch listoch od ZSSK veľmi nepredpokladám, že by som zožal uspokojivý výsledok
Možno ak by som mal ešte niekedy chuť, skúsim to listom cez BBSK, ktorý je podľa ZSSK oprávnený klásť požiadavky, ale v súčasnosti je zdravý rozum asi v nejakej inej dimenzii...