Presne si to trafil - lenže na toto už Kami upozorňoval ZVSK dávno, obdobne som to hovoril obom zástupcom zo ZVSK vrátane, keď ešte robili na ZVSK (tesne po skončení diskusie o trolejbusoch v roku apríli 2006 jeden z nich aspoň uznal, že o tom vie, ale vyššie záujmy...). Lenže ZVSK ako orgán cenovej regulácie skrátka nechce vidieť akýkoľvek prehrešok svojho milovaného doprvcu SAD ZV a tak radšej zatiaľ pri každom vydanom rozhodnutí, ktoré sa nejakým spôsobom mohlo týkať tohto dopravcu, radšekj hrubo porušil zákon a oblbuje všetkých tým, ako je to v poriadku!!! Ja akurát nechápem, ako tie chobotiny môže Murgaš vôbec podpisovať. Však už by si tiež mohol uvedomiť, že zatiaľ v každom z troch odvolaní o ktorých viem voči rozhodnutiu ZVSK došlo k zrušeniu týchto rozhodnutí zo strany MDPaT SR s konštatovaním, že došlo k porušeniu zákona.
Ak je to však teraz prímestská linka, Mesto BB nemá predpokladám asi priamo kompetenciu zasahovať do vecí, ktoré má na starosti ZVSK - môže asi akurát dať podnet svojmu "kolegovi - orgánu cenovej regulácie", aby zasiahol.
DOHODA? ?
Keď chceli bryndziari prevádzkovať trolejbusy a chceli si ich prenajať, tak im (niekto nenapaný) naprášil takú cenu za nájom, že si mohli ísť kúpiť nové na leasing.
DOHODA? To asi budú skôr fúriky pršať! ?
Klasika, trucpodnik.
Áno, ale bystrická súčasnosť je trochu o inom. To ako keby SAD Prešov si zriadila od 1.11. "prímestskú linku" č. x38 na trase Sibírska - Sídlisko III a zaviedla by na nej prímestskú tarifu.
Čiže tri minúty pred trolejbusom 38 zo Sídliska III by prišiel autobus x38, ktorý by Ťa na Gottwaldku vzal nie za 14 Sk, ale podľa prímestskej pásmovej tarify za napr. 8 Sk.
---
MALÝ POSTREH: Inak tá SAD ZV uplatňuje tarify podľa akého kľúča?
Na prímestskej linke BB, Parkovisko Mičinská - Hronsek, žel. st. uplatňuje na území mesta v rozpore s cenovým výmerom VÚC ceny pre mestskú dopravu. Na mestskej linke BB, Rooseveltova nemocnica - BB, Hypermarket Tesco uplatňuje v rozpore s cenovým výmerom MsÚ ceny pre prímestskú dopravu.
Toto by už ani nemala byť tak starosť DP ako by si na to malo "posvietiť" MESTO BANSKÁ BYSTRICA.
to vsetko je v pohode....ale myslim ze sme sa nepochopili toto je trosku ina situacia a preto som to tak povedal lebo oni vlastne prevadzkuju rovnake linky na tej istej trase s podobnym cestovnym poriadkom ako trol***usy cize v tomto je ten nonsens nie v tom ze maju primestske linky...vsak aj zvolensky bus co ide zo sasovej do ZV stoji na mhd
Vies, kde to kedy tak kto videl, aby primestske linky chodili do mesta a zastavovali na vsetkych alebo skoro vsetkych zastavkach?
Napriklad ja. V Prahe. Dneska.
Co je na tom divne, ze primestska linka prevadzkovana CSAD zastavi aj v meste na zastavkach MHD? Okrajovym castiam sa tym len pomoze. Dokonca v Prahe su na okraji mesta aj take zastavky, kam chodia LEN medzimestske linky. (Namatkou - "Na Hurce", linky 336 a 347. Alebo "U studanky", linky 332, 334, 335, 337, 339.) Tomu sa hovori integrovana doprava. Samozrejme v ramci mesta na nej plati aj cestovne Dopravneho podniku.
Aj to by slo. A dokonca by to slo velmi efektivne. Akurat by sa SAD Zvolen musel vzdat boja o TOTALNY monopol na bystricku MHD za kazdu cenu. Mal by sa dohodnut s DPMBB na clearingu platieb, rozdeleni dotacii, ako aj ziskov z cestovnych listkov najlepsie podla poctu odjazdenych vzkm, vzajomnom uznavani listkov resp. ich spolocnom vydavani, a v neposlednom rade, urcit si linky, kde bude jazdit ktory tak, aby to zodpovedalo ich schopnosti tie vykony pokryt zodpovedajucim typom busu.
Keby sa tak dohodli, tak ziskaju:
- na zakaznikoch, pretoze jednotne cestovne zakaznikov nebude nutit premyslat, ktoreho dopravcu dnes potrebuju zrovna pouzit,
- na prijmoch, bo viac zakaznikov viac plati,
- na kvalite vozoveho parku, pretoze DOKOPY maju UZ DNES tieto dve spolocnosti dost vozidiel na to, aby ta MHD vyzerala znesitelne. Odpadla by totiz potreba pokryvat tolko liniek,
- istotu o tom, ze nejaky podiel na trhu, ktory maju, budu mat i nadalej, zatialco dnes ide o cely kolac a neistotu typu "dnes mozno vsetko a zajtra mozno uz nic".
Aj v post.kom krajinach to ide. Po Prahe vas moze odviezt (s jednym listkom) vozidlo jedneho z JEDENASTICH dopravcov Prazskej integrovanej dopravy. V Szegede si bez problemov kupite mesacnik alebo stvrtrocnik v papierovej forme, a pritom v ich meste prevadzkuje trolejbusy a elektricky Dopravny podnik Szeged a autobusy, ako aj primestsku dopravu TiszaVolan (nieco ako SAD). A ani elektronicke karty im k tomu netreba, papierove kuponiky im v Prahe i v Szegede stacia.
Ako to robia? Ako to, ze sa dokazu dohodnut na tom, kolko kto dostane z kolaca a nesnazia sa ho zozrat sami cely?
navrhujem, aby bolo zapracované mestom do ďalšej licencie obmedzenie nasledujúceho rozsahu: viď bod 4 licencie BBSK /bez zmeny ministerstva, keďže tvrdia, že žiadny zákon neporušili/.
otázka ostáva, že ak boli takéto CP schválené už vopred, a SAD Zvolen pýtal na MHD dotáciu a na prímestskú linku nie, či nedochádza z jeho strany k naplneniu skutkových okolností obmedzovania hospodárskej súťaže a nekalé praktiky voči mestu.
Týmto činom totiž mestu vznikne strata, ktorá vznikne takto:
- prímestská linka vezme cestujúcich linke MHD.
PS: pokiaľ BBSK reagoval v prípade prímestskej dopravy pána XY z Králikov tak, že mu licenciu nedá aby sa neprehlbovala strata druhého dopravcu, tentoraz akosi na sovju "múdrosť" mrgašovci pozabudli. Nehovoriac o tom, že takéto konanie SAD ZV, keď uplatňuje "dumpingové" ceny /čo je zrejmé z cien MHD a PAL na danej linke/ je zrelé na podanie na protimonopolný úrad /v čechách taká vec už bola, čakám či sa aj u nás dačo pohne/. Pán Modranský si iste neuvedomuje, že príde na psa mráz...
Z tejto situácie môže ťažiť len a len mesto. Keďže SAD ZV jasne ukazuje, že sa jazdiť dá (neviem síce ako) aj bez dotácie. Mesto sa môže dohodnúť so SAD ZV, že na budúci rok budú jazdiť bez dotácie za cenu 11 (8) korún, ako teraz všetky linky MHD.
Ten kto je z foncordy si tu cipovku kupi lebo sa to skratka oplati aj tak to prejazdi tak preco nie...lenze pokial tu bude sadka robit za 11sk dopravu tak asi sotva...
A este k tomu majitelom karty je ten clovek co si ju kupil a nie podnik ten ma len prachy za ten kredit preto sa vynara otazka ako je mozne jej cele zablokovanie kedze urcite tam je minimalne jeden slot volny na ktory si mozu ludia dobit aj kredit na ineho dopravcu.
Takze toto ma dost prekvapilo cize sadzv sa vopred poistila voci zavedeniu trolejov??? ? Som sklamany z tejto situacii....to sa s tym uz naozaj neda nic robit?? hadam existuje nejake riesenie vsak takto obchadzat zakon je uz nemyslitelne to kde kto kedy videl aby primestsky spoj jazdil na mestskych linkach a zastavoval na kazdej zastavke...no v BB je asi vsetko mozne....
Dufam ze zv.sadku to vyjde poriadne draho a dostane sa do pekne velkych minusovych cisel lebo takto sa jazdit vecne neda len kebyze mam za sebou velmi bohateho mecenasa ktory ma dotuje....
Neviem naco sa tu bryndziary hraju, ale kazdy podnik chce mat zisk tak rozmyslaju vsetci majitelia a o tom je trhova ekonomika.
Ale zo srdca im prajem nech sa sami dostanu na kolena postupom casu.... a su to nase peniaze takze opovazia sa pytat si nejaku dotaciu od vucky.
Este otazka na mesto je tu nejaka moznost ich odstavit od toho aby prestali zastavat na zastavkach mhd???
V prvom rade vdaka Tebe, lebo Ty si sa z nas vsetkych asi na tom narobil najviac. Som rad, ze taki ludia existuju. ?
Inak, to vyzera skoro ako zaverecne titulky filmu Len tam na konci chyba titulok "KONIEC PRVEJ CASTI", kedze mam taky nedobry dojem, ze ista traktoristicka lobby z tohto filmu nam este urobi serial...
Inak chodim aj na mestke forum citat. A musim povedat ze sa mi vidi ze ludia chodai po meste s klapkami na ociach. Aspon podla niektorych vyjadreni. Trebars taky
FiXťO: "Tak a teraz k samotným trolejbusom... Krásne, nové, pohodlné, vykúrené autobysu SAD ZV... vymenia niektorí obyvatelia mesta za staré, rozhegané, hlučné, nevkusné - doslova zvnútra škaredé, no hlavne studené trolejbusy... ÁNO TO STE CHCELI... tí čo ste to chceli..."
Mna by len zaujimalo ktorou dopraou chodi tento clovek chodi. jaksi som nevidel tie " Krásne, nové, pohodlné, vykúrené autobysu SAD ZV"
Videl ich niekto v BB???
V kontexte toho, co sa tu v poslednych dnoch popisalo mi neda, aby som nereagoval na urcity "neduh", ktory sa tu rozmohol. Mozno je to iba tym, ze poniektori ludia v atmosfere vseobecnej euforie so spustenia trolejbusov akosi pozabudli na akesi elementarne zasady pri posudzovani a hodnoteni urcitych zalezitosti, mozno len z nevedomosti (povrchnosti, nevsimavosti) sa necitlivo dotkli jedneho z nas. Ba nasla sa aj taka, ktora aj po konkretnom upozorneni od jedneho zucastneneho, si mozno z nedostatku taktu, alebo absencie niecoho dôlezitejsieho(ako v tom ceskom prislovi: "Komu není shùry dáno, v apatyce nekoupí..") aj tak nadalej "húdla" len to, ze ona o tom vie svoje.. ? Nech je kazdemu ku cti, kto pochopil o com pisem, na ospravedlnenie a napravu nikdy nie je neskoro. ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Danny
Teste sa na X2, X4, X1, XHorný výplach ?
http://www.sme.sk/c/3581797/B-Bystrica-Povedla-trolejbusov-jazdia-autobusy-SAD-Zvolen.html