Reakcia na: mirkobb #25162:
Trvalo 15 rokov, kým sa začal budovať (dokončievať) obchvat z Brezna na Ružomberok. Medzi časom trasu preložili, lebo si Lupták opravil strechu a bolo by drahé od neho odkúpiť ten z panelov postavený domček. ? ..
Teším sa na "tunel". Ešte že nebývam v Sásovej ?.
.
Hoďte ešte dáky vtip. Napríklad tunel bude stavať firma "VAV".
? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?
Bosa Noha
(sekretariat@dpmbb.eu, info@dpmbb.eu, jan.marcinek@banskabystrica.sk, monika.pastuchova@banskabystrica.sk):
----------------------
Vazeny pan riaditel DPMBB, vazena kancelaria primatora BB,
mam navrh na technicke riesenie jedneho zasadneho problemu trolejbusovej dopravy v Banskej Bystrici.
Je snad zrejme, ze trolejbusova doprava v BB nebude dostatocne efektivna a zrejme ani ekonomicky vyhodna, pokial nespoji mesto (a aj Radvan, Foncordu) so Sasovou.
Po cely cas ale pocuvam tvrdenia, ze jeden z hlavnych problemov je tunel pod zeleznicnym nasypom na Rudlovskej ceste pri Aurise. Je prilis nizky na bezpecne umiestnenie bezneho trolejoveho vedenia. Okrem toho je prilis uzky, aby cezen mohli bezpecne sucasne prejst protiiduce trolejbusy.
Kym ale bude mozne vyriesit problem tohoto podjazdu uplnou prestavbou, tak by bolo mozne sprevadzkovat trolejbusovu dopravu cez Rudlovsku cestu aspon provizorne za takychto podmienok:
1.
Kedze je tunel uzky, aj dnes musi jeden z protiiducich autobusov pockat, kym prejde druhy. Cize tak by mohli prechadzat aj trolejbusy
2.
Predpokladam, ze v najvyssej casti v strede klenby tunela je dostatocna vyska, kde by uz mohlo byt trolejove vedenie umiestnene. Ale pri beznych rozstupoch jednotlivych vodicov drahy by sa tam zrejme zmestil len jeden smer (priamo pod stred klenby). Lenze ak by sa pod celou klenbou (a kusok pred a za nou) pouzili ako vodice nie draty, ale pevne vodice, ake su na trolejovej trati na krizovatkach, vyhybkach alebo niektorych zakrutach, uchytene vo vhodnej tuhej konstrukcii, tak by mohol byt rozstup medzi vodicmi znacne mensi (nehrozil by nahodny dotyk vodicov a skrat). Zberace ("palice") na trolejbusoch su dostatocne uzke, aby to umoznili. Navyse, rozostup medzi lavymi (z pohladu jazdy) vodicmi oboch smerov by mohol byt este mensi, kedze maju rovnaku polaritu (alebo fazu - neviem, ci je napajanie jednosmerne, alebo striedave). A ak by existovala nejaka obava, tak by mohli byt este medzi vodice zvisle upevnene izolacne pevne dosky, takze by vznikli zlaby, ktorymi by zberace bezpecne presli aj tymto zuzenym miestom na trati.
Viem, ze dalsim problemom su peniaze, ale s tym uz poradit neviem (ale snad by po technickom vyrieseni problemu boli nejake mozne aj z eurofondov?)
S uctou
RNDr. Vladimir Kubanka
uz 16 rokov mierne nastvany obcan Banskej Bystrice ...