dnes rano v radiozurnale vraveli o dnesnom spusteni trolejbusov, pricom v ankete sa nejaka dochodkyna vyjadrovala, ze to bude lepsie s trolejbusmi, lebo budu vediet kde aka linia chodi a ze teraz sa casto prevezu niekam inam, lebo nevedia kam to chodi.
Schuhu
Som potešený súčasným vývojom v TD a už sa neviem dočkať, kedy budú spustené do prevádzky. Ja viem, že isté problémy ešte treba zvládnuť, ale verím, že to najťažšie je už za nami...
Diskutovalo sa tu ohľadne prečíslovania L8+9 na 4+5. Tu môžem len skonštatovať, že takéto prečíslovanie by bolo zbytočné. Tie voľné 4+5 môžu ostať naďalej neobsadené a verím, že niekedy v budúcnosti (pri rozširovaní trolejbusovej siete - som optimista) sa tieto čísla obsadia novými linkami. A potom je k dispozícii ešte rada 10-19. Ale každopádne zastávam názor, aby bolo ponechané pôvodné číslovanie.
Bol by som nerád, keby sa tu zase rozpútala taká "húževnatá" diskusia, tak radšej to už nechám tak a uvidíme (čoskoro) v praxi a dúfam, že budeme príjemne prekvapení.
Petik: Číslovanie Citybusov: Všetko je to vec názoru. V podstate môžem s tebou súhlasiť, ale na druhej strane si myslím, že súčasné číslovanie je v poriadku. Tu nejde o to, aby boli obsadené všetky číselné rady nižšie ako 100, ale skôr ide o historické zaužívanie, banskobystričania si už pamätajú, že rada 10x je prideľovaná citybusovými linkami (je tomu už od septembra 1994) a tohto sa držal aj "druhý zrod" citybusov v novembri 2006. Podobne ako v prípade TD, tak aj tu by som to nemenil, ale ako hovorím, všetko je to o pohľade na vec.
S tou L80 s tebou súhlasím. Podľa mňa nie je potrebné pre linky s nízkopodlažným vozidlom vyčleňovať špeciálnu číselnú radu, pretože v budúcnosti budú NP vozy štandardnými vozidlami pre MHD (toto hovorím vo všeobecnosti), napr. Karosa (teraz Irisbus Iveco) taktiež prestala vyrábať klasické B952/B961, ale vyrábajú sa hlavne Citelisy, príp. Crossway LE s polovičnou nízkopodlažnosťou. Takže asi toľko.