Reakcia na: PIT #2402:
ved riesenie je jednoduche. Zmena intervalu z 30 na 20 minut, z 18-20 na 15 minut. Ku kazdemu vlaku 3 posilovky (Sasova, Podlavice, Foncorda). Nech to stoji, co to stoji ... 
Tu nejde o vymyslanie dovodov preco nie. Kedze mam trochu prehlad o obehu vozidiel, mozem rozmyslat dalej. Nie len kde pridam, ale aj ako to zariadim. Posilovka pomocou zalozaka mimo CP by mala vyhodu prave v operativnosti. Siel by len vtedy ked je to treba, a len po nevyhnutnej trase. Ak by sli 2 spoje spolu, len by si zavadzali.
Uvediem priklad tej linky 26. Spoj 1805 robievala klbova Karosa. Neskor tam dali solo Karosu z 34. Nie vzdy pobral ludi, tak tam pridali posilovku z L100 - ciciaka. Konciaca Karosa spravila cele kolo, ciciak sa vracal z Tatranskej naprazdno. Bolo to nelogicke, tak ich vymenili. Ciciak robil cele kolo, Karosa palila do garaze. Cez prazniny robi ciciaku posilovku zalozak 1. Funguje to tak, ze ked zalozak vidi na zastavke strapec ludi, pristavi. Inak nie. Su dni, ked staci minibus. Inokedy - hlavne v piatok, sa naplnia obaja. Keby sa jeden z nich dokazal naplnit ludmi s jednym cielom cesty (ako je pre studentov intrak), nemusel by vobec stat na medzilahlych zastavkach.
PIT
Neviem, čo si myslel "logickými dôvodmi". Podľa toho, čo mi hovoril Majkl, v Bratislave dá dispečer pokyn pre odchod po naplnení autobusu L131 a ten odíde (ak budú vlaky meškať, počká aj autobus). A ak o tomto probléme všetci vedia a dokonca sa o tom bolo možné dočítať i v novinách, znamená to, že za dlhú dobu sa nikto ani len nepokúsil nájsť riešenie (akurát, že aj L34-6 majú podvečer 40 min. interval - opačné opatrenie). Ja osobne momentálne nemám dôvod, prečo by som išiel celé nedeľňajšie popoludnie a večer stráviť na oboch staniciach a sledovať počty prichádzajúcich osôb a navrhovať za DP, kedy on má poskytovať prepravnú kapacitu. Ale pri mojich priebežných kontrolných návštevách na staniciach často zisťujem rôzne nezmysly dopravcov a aspoň na tomto fóre chcem vyjadriť názor.
Čo sa týka alternatívy L1 pre študentov. Keď mám k dispozícii linku, ktorá ma môže pohodlne odviesť zo zdroja do cieľa, prečo by som si mal vybrať linku, ktorá ma tam nedovezie a ešte jazda trvá dlhšie? Mimochodom spoj L1 odchádza zo žel. st. o 18:36a a spomínané vlaky majú pravidelné príchody 18:40, 42, 43 - takže alternatíva odíde skôr, ako prídu potenciálni cestujúci. Ďalšie spoje sú L6 18:43 (možno stihneš, možno nie - podľa toho, ktorým z týchto vlakov máš prísť a podľa jeho skutočného príchodu), L34 18:51 a nasledujúce spoje L1 19:06, L6 19:13 (na tieto však už čakať vyše 20 min. - v takomto prípade už v lepšom počasí cestujúcich dávno strácajú, lebo idú radšej pešo zadarmo až na Internátnu) a L35 19:21! To si fakt myslíš, že nejakí cestujúci budú čakať na ďalší spoj idúci o 30 min., aby neprepĺňali predchádzajúci spoj a umožnili aj cestujúcim, ktorí chcú nastúpiť o 7 zastávok, aby sa im to podarilo? Najjednoduchšie riešenie je niečo v zmysle spomínaného záložáku, ktorý by na spôsob L131 z Bratislavy odchádzal napr. už z AS o18:45, ďalej cez žel. st. (ak by meškali oba vlaky, tak by tam počkal, ak by meškal len jeden, odišiel by hneď, zvyšok by zobrala 34 alebo 1 a potom priamo po Stavebnej ulici, mimo NS a po nábreží smerom na Tajovského (zastavovanie na zastávkach by som odporúčal - hlavne zastávka Národná). Inak odporúčam si prezrieť poznámky k CP L131 http://imhd.sk/ba/index.php?w=3023ef2f302523ea&l=131&x=95244 (pozn. okolo xx:20 prichádzajú R)
Opakujem predchádzajúci záver: kým sa bude hľadať, ako sa niečo nedá urobiť, nikdy sa nič pozitívne ani nemôže stať.