v súvislosti, prečo sa v BB musia báť vodiči MHD o to, že spôsobia straty podniku, ktoré musia uhrádzať. Je to o chorom systéme, že vodič musí mať pri sebe peniaze (nemyslím vlastné)...
Plat v BB neviem, ale v BA je to aj s jedným nadčasom a jedným sviatkom okolo 18 000 v čistom. Plus-mínus pár tisíc výkyv na osobnom ohodnotení alebvo vyššej mzde pre služobne starších vodičov. Len pre porovnanie, kontraktný robotník vo Volkswagene zoberie za osemhodinové smeny a pár nadčasov približne 20 000 a nemusí si platiť ubytovanie. V BB je to asi ešte biednejšie...
Habibi: Nehovorím, že cestujúci DPMBB sú dobrí a cestujúci ktorí cestujú so SADZV sú všetci zlí a kradnú. Je to všetko v mentalite ¾udí. Ale pamätám sa na èasy prevádzky trolejbusov, keï bolo obdobie keï ich na ŽS vykrádali a to za bieleho dòa. Boli to hlavne vozidlá parkujúce na nástupišti è.3 a pri stredovom ostrovèeku, kde ešte vtedy boli okrasné kríky. Vodiè odstavil trolejbus alebo autobus na pár minút, pozatváral pozamykal a odbehol si kde bolo treba. Keï sa vrátil tak boèné okienko bolo vytlaèené a peniaze boli fuè. Všetku stratu musel firme nahradiť, lebo pod¾a predpisu nesmieš nechávať peniaze v odstavenom vozidle. a takéto prípady boli aj na AS, keï vodiè upratoval autobus, potom ho zamkol a išiel sa umyť, len mal smolu, že autobus bol odstavený zadným oknom k betónovému múriku. keï sa vrátil tak okno bolo vykopnuté a a autobus vybielený. No a potom je tu zaèarovaný kruh ? peniaze nesmieš nechať vo vozidle, ale skús si predstaviť, keï vodièovi vychádza 5minútová pauza a príroda zavolá ako všetko balí, berie zo sebou a ide si odskoèiť "a to v lepšom prípade ak má kde a nemusí to robiť pod koleso" potom prísť a zase všetko vybaliť a pokraèovať v práci. Alebo skús potrebu vykonávať s vrecom peòazi n WC na ŽS a potom si vonku môžeš rátať hrèe na hlave a premýšlať ako firme splatíš stratu.
To FAKT za plného vozidla cestujúcich normálne vymení tabule ?? A nevykradnú ho ?? ..lebo tutok MIK 24 tvrdí, že cestujúci sú veľmi zlí, kradnú a preto sa počas prepravy nedá ani páska v strojčeku vymeniť..sa mi vidí, že dpmbb má oveľa vychovanejších cestujúcich..inak ma hneď napadlo, že si pôjdem niečo ukradnúť aj na diaľkovú dopravu trebars /sa nebudem párať s minciami/..počkám pokiaľ pôjde vodič vydať batožinu a je TO !! Zároveň očakávam milá cestujúca verejnosť, že sa budete robiť , že nič nevidíte....moja TY sprostota..
He he )) a vieš , že práve na Tvoj názor som tu trpezlivo čakala ??..takže BBSAD-ka vari fakt a ozaj má také čítačky ?? ? ..áno podobné som toť dosť dávno videla na železnici na potuľkách Tatrami, ale žeby v BB jooooooj... a aj oj.. ☺
ano, je to tak - mercedes, ktory hradi jedno iveco stratos, nejazdi oznaceny v sulade so zakonom o cestnej doprave. Je to ale z prozaickeho dovodu. Linky cislo 103 a 104 su specificke tym, ze u nich existuje nieco ako priebezna konecna, pricom prave na nej sa meni aj cislo linky, ale cestujuci si nemusia zakupit dalsie cestovne. Vodic preto na tejto priebeznej konecnej vymeni tabulku vpredu a na boku a to vsetko za plneho vozidla cestujucich. Ak by mal vymenit cislo este v zadnej casti vozidla, musi z autobusu vystupit, obist cele vozidlo, nastupit do vozdila v jeho zadnej casti, vymenit tabulku, znovu vystupit, znovu obist cele vozidlo a znovu nastupit. Nakolko sa v zmysle § 13 ods. 1) z. c. 168/1996 "pravidelná autobusová doprava vykonáva podľa cestovného poriadku" je to kompromis medzi dvoma mlynskymi kamenmi - bud DPMBB nevykona spoj podla cestovneho poriadku (t. j. bude meskat) alebo neoznaci uplne vozidlo. Pri kazdej variante vznikne nedostatok, ktory je na jednej strane opravnene kritizovany, ale nie je v silach vodica dosiahnut oboje. Preto sa ospravedlnujeme, ale taketo neuplne oznacenie nie je vinou vodica.
muhehe... zaujímavosťou je, že prevedenie tých čítačiek teraz prebral poľský výrobca (sú k videniu v Žiline), EMtrest používa PDA (rovnaké používa aj železnica)... ?
Takže čítačka vyrobená v ZSSR veľkosti kalkulačky ??? ? jednoducho také malé EC 10-30 do vrecka vybavené dvomi mašinistami tak toto sme tu ozaj ešte nemali hľa čo narobila jedna návšteva Alexandrovcov v BB ?
btw. čo na to revizóri? Stalo sa mi raz, že som nastúpil zadnými dverami, lebo pri prvých dvoch bola tlačenia a ľudia sa nemali ako podať. Zaujímalo by ma, či by akcpetovali skutočnosť, že som si nemal ako kúpiť lístok a potrebujem sa odviezť, pravdepodobne nie, preto vivat časové predplatné lístky...
Habibi: Mrzí ma že si mala smolu a nenatrafila si na revízorov keď kontrolovali CL s prenosnými čítačkami ČK. Boli to čítačky asi veľkosti kalkulačky vyrobenej v ZSSR. Samozrejme, že s ňou nekontrolovali všetky Čk ale len cestujúcich ktorí nastúpili zadnými dverami a tvrdili, že si kartu priložili a lístok im nevyšiel. Jasné, že vtedy vodiči sledovali zakúpenie CL. Takže to nie je sci-fi ale skôr ta technická sranda. ? A či má vodič počas jazdy skontrolovať pokladňu pri dverách číslo dva? To je sci-fi. Veď kto by za ten čas šoféroval, keď autobus nemá autopilota? Ale vážne. Ty by si sa nebála ísť kontrolovať počas spoja, myslím na niektorej zástavke strojček pri druhých dverách, keď máš vo vozidle cestujúcich? Neviem, či by si v dnešnej dobe pri návrate za volant našla v kabínke ešte nejakú tržbu, asi by to tam bolo všetko vybielené a všetci by sa tvárili, že nikto nič nevidel a nechcel vidieť. Skús hádať a: ukradnuté peniaze by firma odpísala. ? b: vodič by ich musel nahradiť ? Tak je jasné, že také kontroly by som robil až na konečnej aj keby to bola moja povinnosť! ?
Nuž ak mám byť teda celkom zrozumiteľná tak v tejto dobe by bolo vcelku fajn keby sedel primátor na VÚC-ke možno by tie licencie boli dávno doma, aby mohol hladko volebnie sľuby splniť..takže aj pán žumpný majú svoje masielko na hlávke ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ali B.