ad1) "...Ale keď to nezdvojkoľajnili teraz, mohli s tým perspektívne ešte uvažovať a tie trakčné stĺpy umiestniť na iných miestach..."
lenze to by sa potom nemohla pouzit ziadna vyhovorka, preco nezdvojkolajnit trat do zvolena. Teraz je to jasne - nemozeme zdvojkolajnovat, lebo trat je elektrifikovana a trakcne stlpy su v ose druhej kolaje a kedze je elektrika v BB len kratko, nikto to predsa nemoze prerobit...
ad2) "...a zriadenie "až" jedného priameho vlaku z BA... To hovorí samo za všetko..."
tragedia toho vsetkeho je, ze naozaj formalne pribudol len jeden priamy vlak z BA, ale nikto ani len netusi z obycajnych cestujucich, ze niekolko R vozenych, resp. z Kosic/Presova do BA cez ZV a spat ma aj priame vozne do BB (R 802/803 Gemeran, R 804/805 Sitno, R 1530 Žitava ma dokonca vsetky vozne radene uz z Berzna na Os 7357). To je ta najvacsia tragedia, ze ked uz ZSSK aj nieco "vytvorili", tak to ani nedokazu predat, lebo nikto o tom ani len nevie - obdobne priamy vozen na R 810/811 Horehronec do Chebu...
aj keď nádej s tými priamymi vlakmi ešte je: vraj od nového GVD má byť spojenie BA - BB lepšie, a nie len 2 priame vlaky /Hron a Horehronec/. Ale to je zbytočné sa čudovať, štát so všetkým väčšinou hospodíri ako za 5 korún...súkromný vlastník by sa choval inak, najmä ak na to boli lówa z EÚ
Železnice zase premrhali príležitosť, kedy mohli zabiť dve muchy jednou ranou. Ale keď to nezdvojkoľajnili teraz, mohli s tým perspektívne ešte uvažovať a tie trakčné stĺpy umiestniť na iných miestach, ako môže byť druhá koľaj. Ale nejakú budúcnosť osobnej vlakovej dopravy v našom regióne nevidím. Veď po elektrifikácii chodí naďalej viac motorových rušňov ako elektrických a zriadenie "až" jedného priameho vlaku z BA... To hovorí samo za všetko.
Pri tomto projekte mohli rozmýšľať aj o zvýšení traťovej rýchlosti, ale keď rozmýšľanie bolí. ? Železnice si pília konár sami pod sebou a čoskoro na to doplatia.
O.K. O tom sa tu uz popisalo a "pitvalo z kazdej strany" hodne, mozno som mal presnejsie vyjadrit a napisat: ...Zeleznicniciari prepasli moznost zdvojkolajnit aspon cast medzi Vlkanovou a Sliacom pocas elektrifikacie useku...
Urcite by tak jazdna doba okolo 22 minut(aj so vsetkymi zastavkami na danom useku) vzhladom aj na vyhodnu polohu niektorych zastavok pre ludi bola atraktivna!
žiaľ, plán zdvojkoľajnenie z polovice minulého storočia vzal za svoje...v súčasnosti s ničím takým neráta, čomu nasvedčuje aj umiestnenie stĺpov trakčného vedenia v pozícii druhej koľaje medzi BB-Radvaň a BB-mesto - BB stanica.
Síce by to bolo možno fajn vypravovať 2 pantorgafy, jeden z BB a druhý zo ZV v intervale 30min, a možno by potom ľudia na ten vlak ozaj prešli...
Neviem ako je to inde, ale keby mali zeleznicni prepravcovia rozum a zdvojkolajnili by aspon cast useku medzi BB a ZV, mohli viac nez len konkurovat autobusovym prepravcom minimalne v relacii BB-ZV, tento usek by urcite "nemohol" byt nerentabilny!!
"Človek mieni, premiér mení," uviedol v pondelok minister dopravy Ľubomír Vážny.
Vážny v pondelok krátko popoludní informoval, že na priamy zásah premiéra sa škrtanie vlakov plánované na marec okamžite zastavuje. Premiér odkázal železničiarom, že keď im prisľúbil od štátu toľko, koľko žiadali na konci roka, teda 5,4 miliardy korún, nemajú robiť nepríjemné rozhodnutia.
O pláne rušiť vlaky Pravda prvý raz informovala na konci novembra 2006. Po niekoľkých dňoch premiér Robert Fico prvý raz zasiahol a škrty zakázal. Rovnaký scenár sa zopakoval teraz, keď minulý týždeň Pravda o novom pláne železníc informovala a predseda vlády opäť plány železníc prekazil.
Prakticky tak 22 vlakov, ktoré mali prestať jazdiť, a ďalšia stovka skrátených spojov alebo víkendových zrušených vlakov bude jazdiť aj naďalej. Šetriť sa bude na železnici vraj inak.
"Budú sa hľadať vnútorné rezervy a spôsoby, ako v budúcnosti komunikovať nepríjemné ekonomické fakty," uviedol Vážny. Napríklad, že nemá zmysel financovať prázdne vlakové spojenia. Podľa šéfa Železničnej spoločnosti Slovensko Milana Chúpeka prázdne vlaky "nakoniec bude treba zrušiť".
V praxi to znamená, že sa vlaky nebudú ani pridávať na tratiach, kde je cestujúcich veľa a jazdia preplnené vlaky. V rámci zmien totiž malo niekoľko vlakov pribudnúť tam, kde si to žiadala situácia.
"Na konci roka sa vláda pridala na našu stranu a pridala peniaze na železničnému dopravu. Grafikon mal však hluché miesta a hľadali sme úspory. Preto sme chcel presunúť výkony na trate, kde je viac cestujúcich. Išlo len o 0,7 percenta výkonov, čo je odchýlka povolená v zmluve o výkonoch o verejnom záujme so štátom," vysvetľoval Milan Chúpek.
Železničiari uvádzali ako dôvod rušenia fakt, že sa nerieši súbeh s autobusovou dopravou a potom jazdia vlaky len s niekoľkými cestujúcimi. Minister Vážny sľúbil, že do konca roka nájde model, ako riešiť súbeh autobusovej a vlakovej dopravy. Župy však nechcú regulovať počet autobusov, preto niektoré vlaky jazdia prázdne.
"Harmonizácia je kľúčom ku všetkému, veľa ráz preháňame vlaky aj autobusy jedným smerom, aj keď nie sú vyťažené. Model sa snažíme vytvoriť a do konca roku 2007 ho nájdeme," uviedol minister Vážny. Podľa neho je problém najmä v tom, že autobusy v regiónoch riešia samosprávne kraje a vlaky zostali na bedrách štátu. Prakticky tak navzájom niekto nerieši prepojenia či súbeh oboch systémov.
Regionálnu železničnú dopravu chcela na samosprávne kraje presunúť aj predošlá vláda, a to už od začiatku tohto roka. Po zmene vlády sa problém odložil o rok. Zatiaľ nie je jasné, v akom termíne a v akom rozsahu chce Ficova vláda financovanie aj regulovanie regionálnej železničnej dopravy presunúť na osem VÚC.
"Zatiaľ nemám jasno v otázke, či tieto regionálne vlaky vôbec chceme. Popálili sme sa, keď nám štát odovzdával autobusovú dopravu, a druhý raz nebudeme tolerovať, že na nás niekto chce dať zodpovednosť bez adekvátneho balíka peňazí, " uviedol nedávno pre Pravdu bratislavský župan a šéf županskej osmičky Vladimír Bajan.
Ani ja nehádžem všetkých vodičov SAD ZV do jedného vreca, to je len paranoia lietajúceho inžiniera.
Minulú nedeľu som si na ASMN v BA fotil, ako pekne stojí vedľa seba nejaká LC 9xx SAD a Illiade ČSAD SAD BBDS a vodič SAD ZV prišiel za mnou, načo mi bude taká fotka a celkom pekne sme pokecali.
Aby sme nekrivdili vodičom SAD ZV, a.s., tak minulý týždeň som išiel jedným, ktorý šiel presne načas /tzn. príchod minútku pred odchodom podľa CP, počkal na čas odchodu a vyrazil/, dokonca išiel s tou harmonikou tak ako treba 50-60kmph, a nie nejakých 30-40,ako väčšinou sa vozia...nezdržoval dopravu, prispôsoboval jazdu stavu a povahe vozovky, nerobil meškanie a cestujúcich viezol, nie ako s hnojom!
Nebýva to síce často takto, ale niektorí to ozaj vedia. Iným dačo z toho chýba, a poniektorí stále telefónujú a majú nás na háku...
Môžem s tebou len súhlasiť. Niektorým vodičom nič nehovorí uniforma, ďalší asi nepočuli ešte o dodržiavaní CP (cez víkend linky 21 a 22 z Nám. slobody a ešte nejaké ďalšie), iní nevedia, kde má ich linka zastávku (napr. dnes na L26 vodič smerujúci na Tulskú zastal na ŽST na zastávke pre linky 33-36), podaktorí zatvárajú ľudí pri nastupovaní a vystupovaní (písal som o tom na dispečeráku) a mohol by som pokračovať. Ale nájdu sa aj seriózni vodiči. Na porovnanie, vodiči na linkách 101 - 105 sú v uniforme vždy, keď som šiel, s dodržiavaním CP problémy nie sú a mne pripadajú o čosi priateľskejší ako vodiči SAD ZV.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
mirkobb