Reakcia na: kvorka #19483:
No fakt neviem, čo za presné informácie máš, ale samotná skutočnosť mať informáciu ešte nemusí znamenať, že informáciu správne použiješ, resp. z nej urobíš správny záver.Ja mám pocit, že SAD BBDS platili licencie práve do 31.12.2005 a preto sa mesto podujalo na tú frašku, čo si niektorí dokonca dovolia nazvať súťažou.
Na druhej strane ti evidentne nie je zrejmé, že dopravná licencia a zmluva o výkonoch o verejnom záujme sú dve úplne odlišné veci. Samotná dopravná licencia ti vôbec nezakladá nejaké právo robiť výkony vo verejnom záujme - je len nutnou podmienkou na to, aby si v prípade, že si od teba niekto tieto výkony prostredníctvom zmluvy o výkone vo verejnom záujme objedná, mohla v zmysle zákona NR SR č. 168/1996 Z. z. o cestnej doprave realizovať. Dopravná licencia predstavuje skrátka len doklad o tom, že spĺňaš zákonom stanovené podmienky pre výkon príslušného druhu cestnej doprave na konkrétnej linke - je to vlastne povolenie na reálny výkon podnikania a prevádzkovania činnosti v danej oblasti. Napr. pre prevádzkovanie MHD v BB by Kĺudne mohlo byť vydaných i viacero dopravných licencií, to však neznamená, že správny orgán - Mesto Banská Bystrica - by s každým z dopravcov, ktorý by mal licenciu uzavrel zmluvu, ktorou by si objednal výkony vo verejnom záujme, kedy si objednáva výkony, ktoré by dopravca z dôvodu ekonomickej nevýhodnosti nevykonával vôbec alebo nie v požadovanom rozsahu. Rozdiel však potom musí dopravcovi doplatiť - to je vlastne tá "dotácia" - úhrada strát z týchto výkonov. Napr. na začiatku roka 2005 vznikol chaos len kvôli tomu, že mesto si od BBDS NEOBJEDNALO žiadne výkony a teda dopravca nemal dôvod, aby vykonával takúto neefektívnu dopravu. On však i napriek tomu niekoľko mesiacov bez zmluvy dopravu vykonával i keď predsalen niektoré linky zrušiť musel, čo však bol len dôsledok toho, že mesto ich nechcelo...
Takže tak sa veci majú. S týžm, že za bordel nezodpovedá SAD ZV nesúhlasím, pretože dobrý dopravca by mal dopravu vykonávať kvalitnú dopravu aj bez toho, aby mu správny orgán udeľoval pokuty ako na bežiacom páse, čo súčasnému dopravcovi aj mal robiť. Lenže tu zase prídeme k tomu, že mesto si svoje povinnosti neplní, lebo ich riadne nepozná a kašle na to a myslí si, že samotná akákoľvek hrozná zmena dopravcu sama od seba niečo prinesie. TO sa podarilo, akurát čo však priniesla ešte väčšiu nekvalitu a vydieračského amatérskeho dopravcu, ktorý je schopný akurát tak dobre mediálne masírovať mozgy ľuďom...
Patriot
1, v den najväčšieho počtu cestujúcich (pondelok) spraviť kontrolu (väčšinu liniek, po celý deň, možno aj celý týždeň)
- zistené nedostatky by sa spracovali a zatiaľ ich necháme tak.
2, v sobotu toho týždňa obnoviť trolejbusovú dopravu a odňať linky 1,2,3,6,7,9,21,22,26,97 SADZV
3,na základe zistených nedostatkov v bode 1 (meškanie, používanie prímestských vozidiel atď.... vypovedať zmluvu o prenájme 35 mestských autobusov.
4,L.1,2,3,6,7,9,97 budú trolejbusové, budú obnovené pôvodné linky 22 a 26 (tak ako boli pred 20.8.06) a tieto 2 linky začne prevádzkovať DPMBB. Teraz sú ale 2 možnosti:
a) ak SADZV bude držať naschvál tých 35 busov (výpovedná lehota 1mesiac) tak požičať od BBDS 4klbové karosy B741 (ak ich nemajú viac) na L.22 a Nejaké sola. To by mohlo stačiť na tie 2 linky.
b) ak SADZV nebude držať busy tak DPMBB nemusí nič požičiavať a bude mať dostatok vozidiel. Bude tiež možné zriadiť linku do Rakytoviec.
- pri tejto možnosti bude mať SADZV možno málo vozidiel na tie zvyšné linky a tak by niektoré po dalsej kontrole mohol prevziat DPMBB.
Záver: určite nevyjde nazmar investícia SADZV, budeme mať t-busy a DPMBB .