Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Schuhu, kvorka prepáčte že naruším vašu diskusiu o návrhoch CP, ale mám tu zopár postrehov z dnešného dňa:

Postupne dochádza k obnove CP citybusových liniek, sú už na nábreží, THK, či na zastávke Ďumbierska. Neviem, či sa zmenila technológia upevňovania, snáď vydržia čo najdlhšie.

Trasovanie L33 si veľa cestujúcich nezískalo. Dnešnou 33 s odchodom z THK o 20:40 nešiel nikto. Ale ani cez pracovné dni nechodí táto linka veľmi vyťažená. Kľudne by stačil minibus.

Po 20. hodine došlo k dopravnej nehode na svetelnej križovatke pod estakádami na Huštáku. Treba poznamenať, že svetelná signalizácia bola vypnutá. Neviem, kto a prečo vypol semafory skôr, možno šlo o poruchu, no je zrejmé, že táto križovatka je za takýchto podmienok problematicky prejazdná.

Re #18906 Schuhu: Nie je Javornícka ulica príliš úzka pre autobus? Ale myšlienka OK ?.
kvorka: Spojenie Sásovej s Radvaňou a TESCO-m by ostalo zachované prostredníctvom L21. Myslím, že interval 30 min. v špičke by mohol stačiť, pretože ako táto linka je navrhnutá ako doplnková linka (pre cestujúceho je možnosť cestovať priamo určitý nadštandart, preto sa musí prispôsobiť, ale dôležité je, aby vôbec takáto linka existovala), pričom nosnými linkami pre Radvaň by boli L2+8 a pre Sásovú L22. Zvyšná linka premávajúca Sládkovičovou by nemala opodstatnenie, pretože tam pôjdu troleje, tak preto stačí jedna linka po Zvolenskej ceste.

Interval v špičke na L2+8 som navrhol preto len 15 minút, pretože si myslím, že v úseku Námestie slobody - Sládkovičova, pošta by aj v súbehu s L21 nastala až nadmerná ponúkaná kapacita spojov, ale nebránim sa ani intervalu 12 min. na L2 ?
Približne podobný náčrt liniek napadol aj mňa, a myslím si že po zavedení trolejbusov by bol optimálny. Ja som však počítal s tým, že ak prestupný lístok nebude, veľa ľuďom zo sásovej sa pozdávalo trasovanie liniek 22 do tesca a 21 do radvane, tak som chcel zachovať tieto dlhé linky, ktoré majú nevýhodu, že pol trasy idú pod drátmi a pol nie...ak by sa dobudovali T-busy na Sásovú, bolo by to iste vhodnejšie.

Inak by som dodal len, že by som v rannej a popoludńajšej špičke zvýšil interval do Radvane na 2+8 na 10-12 min. Inak ?
Expresné linky č. 91 a 92 by premávali len v čase rannej prepravnej špičky.
Tak teda aj ja sa pripájam.

NÁVRH LINKOVÉHO VEDENIA

Trolejbusové linky:
L1: ŽST - Námestie slobody - Štadlerovo nábrežie - Úsvit - Rooseveltova nemocnica (12/20/30)
L2: ŽST - Námestie slobody - Štadlerovo nábrežie - Sládkovičova - Kremnička, vozovňa (30/30/60)
L3: Kremnička, vozovňa - Sládkovičova - Kyjevské námestie - Rooseveltova nemocnica (15*/30/30)
L6: ŽST - Námestie slobody - Štadlerovo nábrežie - Úsvit - Tulská a späť (15/20/30)
L7: ŽST - Námestie slobody - Štadlerovo nábrežie - Poľná - Internátna (20/30/60)
L8: ŽST - Námestie slobody - Sládkovičova - TESCO (30/30/60)
L9: TESCO - Sládkovičova - Kyjevské námestie - Rooseveltova nemocnica (60/60/60)

Nočné linky:
L10: Kremnička, vozovňa - Kyjevské námestie - Podlavice - Strieborné námestie - Rudohorská - Rudlovská cesta - ŽST
L11: Kremnička, vozovňa - Úsvit - Námestie slobody - ŽST (spoločný interval 90 min)

Autobusové linky:
L20: Srnková - Park. Mičinská - Viestova - Hviezdoslavova - Štefánikovo nábrežie - Námestie slobody - Rudlovská cesta - Ďumbierska - Rudohorská, stred - Karpatská - Javornícka - Javornícka, stred (napr.) - Rudohorská, stred - Srnková (30/60/60)
L21: Pieninská - Ďumbierska - Námestie slobody - Štadlerovo nábrežie - Zvolenská cesta - Kremnička - Rakytovce (30/60/60)
L22: Pieninská - Ďumbierska - Námestie slobody - ŽST (20/30/30)
L24: Starohorská - Karlovo - Strieborné námestie - Mládežnícka (15/30/30)
L25: Starohorská - Karlovo - Strieborné námestie - Rooseveltova nemocnica (15/30/60)
L26: ŽST - Námestie slobody - Partizánska cesta - Tatranská a späť (20/30/30)
L32: Podlavice - Kyjevské námestie - Zvolenská cesta - Iliaš, pri moste (60/-/-)
L33: THK - Úsvit - Štadlerovo nábrežie - Námestie slobody - Partizámska cesta - Senica (60/90/90)
L34: ŽST - Námestie slobody - Štadlerovo nábrežie - Tajovského, park - Podlavice (20/40/60)
L35: ŽST - Námestie slobody - Jesenský vŕšok - Strieborné námestie - Skubín (40/80/120)
L36: ŽST - Námestie Slobody - Jesenský vŕšok - Strieborné námestie - Mlynská (40/80/120)
L41: Senica - Partizánska cesta - Námestie slobody - Štadlerovo nábrežie - Zvolenská cesta - Iliaš, II. (60/-/-)
L42: Šalková - Partizánska cesta - Námestie slobody - Štadlerovo nábrežie - Poľná - Stupy (60/90/90)
L43: Majer - Námestie slobody - Jesenský vŕšok - Nový svet - Uľanka (30/60/90)

Prímestské linky
všetko po starom, len jedna zmenená trasa
L56: Park. Mičinská - Námestie slobody - Partizánska cesta - Šalková - Môlča (60/90/120)
pozn.: L56=L601456

Linky ZŤP
L80: Viestova - ŽST - Cesta k nemocnici - Ďumbierska - Sásovská cesta - Strieborné námstie - Rooseveltova nemocnica (90/90/-)

EXPRESNÉ LINKY
L90: Pieninská - Karpatská - Strieborné námestie - Námestie Ľudovíta Štúra - Iliaš, pri moste (30/-/-)
L91: Starohorská - Karpatská - Tajovského, SOUS - Rooseveltova nemocnica (20/-/-)
L92: Tatranská - Rudohorská - Ďumbierska - Strieborné námestie - Tajovského, SOUS - Rooseveltova nemocnica (20/-/-)

CITYBUSOVÉ LINKY (bez zmeny)
L101: Kapitulská - Úsvit - Mládežnícka - Pršianska terasa (60/60/60)
L102: Kapitulská - Úsvit - Rooseveltova nemocnica - Skubín (60/60/60)
L103: Hviezdoslavova - ŽST - Námestie Štefana Moysesa - Rudlová - Sásová (60/60/60)
L104: Hviezdoslavova - ŽST - Námestie Štefana Moysesa - Karlovo -Sásová (60/60/60)
L105: Kapitulská - Úsvit - Graniar (4x/deň)
+možno požiadavka vzniku nejakej linky rozsahu L105 (t.j. 4x/deň) na Zelenú ul.

Vysvetlivky: (špička/sedlo/víkend)

pozn. L3*: v rannej špičke interval 10 min a L9 nepremáva, v popoludňajšej špičke interval 15 min prerozdelený nasledovne medzi L3 (3x/hod.) a L9 (1x/hod.)

Možno sa vám nezdá trasovanie L20, ale Javornícka je od leta 2006 jednosmerkou (niečo také ako Tatranská) a preto umožňuje takéto trasovanie. Linka by takto krásne obslúžila Karpatskú a Javornícku ul., s tým, že by sa už viac nemusel riešiť problém s otáčaním na Javorníckej ul. Trasovanie na Uhlisku je odkopírované od bývalých L27 a 28 z konca 90-tych rokov.
a 9x pre expresy,
10x pre minibusy
pre T-busy nechať v rezerve 1-19
A následne by sa mohol upraviť číselný rad:

2x - Sásová
3x - Podlavice
4x - dediny
5x - nočné spoje
80 - už si ju bystričania pamätajú ako nízkopodlažnú linku, časom možno s nákupom nových vozidiel zrušiť a radšej garantovať spoje na linkách 1,2,6,7,22,24...
pri tej linke 6 by som poopravil interval v sedle na 20 min ako teraz
Tak teda sa pridám s mojím nápadom na linkové vedenie:
VARIANT A:
1 - 10/30/30 trassa bez zmeny
2 - 30/60/60 trasa Žel.st.-Vozovòa
3 - 20/60/60 trasa FDR - Vozovòa
6 - 10/30/30 ŽST - Tulská IV
7 - 20/30/60 trasa bez zmeny
8 - 60/60/60 ŽST - Tesco
9 - 60/60/60 FDR - Tesco
20 - 30/60/60 Javornícka - Karpatská - Ïumbierska - NSL - ŽST - Uhlisko
21 - 30/30/30 trasa bez zmeny
22 - 30/30/30 Pieninská - Ïumbierska - NSL - ŽST /vybrané spoje Majer/
23 - zrušená
24 - 15/30/60 trasa bez zmeny
25 - 15/30/60 miesto koneènej na Starohorskej trasa po Tatranskej na Rudohorskú a ïalej do FDR
26 - 30/30/60 ŽST - NSL - Partizánska - Tatranská - Rudohorská - Starohorská - Partizánska - NSL - ŽST
32 - 60/-/- trasa bez zmeny
33 - 60/60/60 /Podlavice?/- THK - Úsvit - nábrežie - ŽST - 29. augusta - Partizánska - Senica
34 - 15/30/60 trasa bez zmeny
35 - 60/60/120 trasa bez zmeny
36 - 60/60/120 trasa bez zmeny
41 - 60/60/- trasa bez zmeny /vždy po Iliaš/
42 - zrušená
43 - 30/60/60 trasa bez zmeny /vybrané spoje na Srnkovú/
45 - 45/60/60 Šalková - Partizánska - NSL - nábrežie - nám.¼Š - Po¾ná - Stupy
50 - noèná linka /trasa 97/ - trolejbusová
51 - noèná linka /trasa 98/ - autobusová
80 - 60/60/60 trasa bez zmeny, možno zachádzka cez Rudohorskú a Karpatskú,
90 - 60/-/- zrýchlený bus Pieninská - Strieborné - Zvolenská /pri moste/
91 - 60, hyperšpièka 20/-/- zrýchlený bus Pieninská - Strieborné - FDR
92 - 60/-/- zrýchlený bus Tatranská - Strieborné - Zvolenská /pri moste/
101 - 105 bezo zmien

VARIANT B:
2 20/30/30 trasa Žekl.st. - Vozovòa cez Tesco
8 - zrušená
21 30/30/30 trasa Pieninská - ŽST - /Majer/
22 30/30/30 trasa bez zmeny, vybrané spoje z Krematória do Rakytoviec
Male OT-ecko(nie to obrnene-bojove!):
Opilý řidič autobusu uvízl na kolejích
16.1.2007 - Kutná Hora - Autobus městské hromadné dopravy uvízl včera ráno v kolejišti nedaleko vlakové zastávky Kutná Hora - Sedlec. Řidič byl podle policie opilý a nezvládl couvání. Autobus byl v době nehody prázdný. Policisté u řidiče dechovou zkouškou naměřili 2,19 promile alkoholu. Odběr krve odmítl. Je podezřelý z obecného ohrožení a ohrožení pod vlivem návykové látky. Provoz na trati byl obnoven asi za 1 hodinu.

zdroj: Mladá fronta DNES

Esteze v BB mame malo takych miest,snad v Majeri by sa dalo,alebo aj v Iliasi..?
brefos:hej aj TAM tam stojí po ľavej strane od vchodu(na pravej od dielne) na tom panelovom parkovisku kde stoja aj kamióny tak úplne na kraji (bližšie ku vchodu)...asi tak...
este taky maly postreh z tejto stranky v cestovnom poriadku L80 na smer Viestova je uvedena konečná Tatranská
tak ja by som k tym cestovnym poriadkom mal take mensie navrhy
L2+8 - povodne trasy pred 20.8.2006- 3x klbovy trolejbus- 20/30/40
L6 - povodna trasa 2x klbovy trolejbus 30/30/60 -subeh s L26
L20- povodna trasa-2x solo autobus- 30/60/-
L21-trasa: Pieninská- Nám.slobody- Nám.Ľ.Štúra- Zvol.cesta- Kremnicka/Rakytovce(ako pisal Schuchu)-5x solo autobus- 20/30/40
L22- ex-povodna trasa(Pieninska-Park.Micinska)-3x klbovy autobus- 20/30/40
L26- povodna trasa 3x klbovy autobus 30/30/60 -tato 60tka cez vikend-neviem ako by vychadzali kola autobusom-lebo jedno kolo(starohorska-tulska-starohorska) je za 80 minut takze by museli chodit dva autobusy ale by na starohorskej bol prestoj 40 min.
L42- trasa: Šalková- Senica- Nám.slobody- nábrežie- Iliaš II 2x solo autobus 45/90/90

takze subehy:
Nám.slobody-Pieninská (L21+22) 10/15/20
Nám.slobody-Rudohorská(L20+21+22+26) 5-7/10-15/18-20
Nám.slobody-Kremnička(L2+21) 10-15/15/20alebo40*
*vypadok v dosledku L8
Nám.slobody-Sládkovičova pošta(L2+8+21+42) 7-10*/15*/20*
*- zapocitane len L2+8+21, pretože L42 ma chrono, ktore sa tazko doplna medzi L2+8+21
Nám.slobody-Tulská (L6+26) 15/15/30

asi by to nebolo bohvieco, neviem ako by to fungovalo s vodicmi, vozidlami a vytazenostou spojov ale podla by to mohlo byt celkom dobre...
Reakcia na: Schuhu #18895:

1. urcite ano
2. 23 je hlavne o chybajucej kapacite 21+22, linka v sucasnej podobe je vysmech.
Mirosk: Aj TAMBUS stojí v areáli SADZV vo Zvolene? A vieš kde presne?
JJ: Presne tak, ak sa toto fórum nebude venovať doprave, tak všetky návrhy na zlepšenie CP budú zbytočné a to by bola škoda...

Patriot: Sú tam naozaj dobré veci, ale mám pocit, že ten CP je dosť štedrý. Samozrejme to sa dá vhodne upraviť, napr. lepšou organizáciou súbehov.

Mám jeden dotaz k spájaniu L26+34 (tento návrh sa tu vyskytuje už pár rokov dozadu). Podľa môjho názoru to nie je najlepšie riešenie, pretože:
1. spájať kĺbovú linku so sólovou je podľa mňa nevhodné (aj keď by potom L26 premávala určite častejšie, určite je ekonomickejšie menej kĺbov ako viac sólov)
2. nespájal by som linku s priebežnou konečnou, pretože buď by mala tú duplovanú slučku cez Tatranskú, alebo by to točila bez prestávky na Tatranskej s prestávkou na Gaštanovej, čo by malo za následok znásobenie "prirodzeného" meškania na nábreží, čo je hlavným problémom súčasnej L26.

Ale rád si vypočujem vaše názory, ktoré hovoria v prospech tejto linky.

Napriek tomu si mylím, že by Sásová mohla mať priame spojenie s Podlavicami (nie síce ako nosná a kĺbová linka, ale ako doplnková linka v polhodinovom intervale v špičke a v hodinovom intervale v sedle a cez víkend). Trasa tejto linky by mohla byť ako navrhoval Patriot (L27). Pôvodné linky č. 34,35,36 by som určite nezrušil.

Navrhované linky č.28,29 sú podľa mňa zbytočné.

Ďalšie priame linky:
L26 rozdeliť medzi L6 (Železničná stanica-Tulská) a L26 (Železničná stanica-Tatranská)
L21 a 22 - stačí jedna linka L21 po trase Rakytovce-Kremnička-Zvolenská cesta-Nábrežie Teofila Štadlera-Nám.Slobody-Ďumbierska-Pieninská (30/30/60), s tým, že polovica spojov v "x" by v sedle končila pri Krematóriu.

Nezastávam názor aby bolo veľa liniek odvšadiaľ všade s malým počtom liniek, ale ani málo liniek s dobrými intervalmi (aj napriek dobrej prestupnej tarife). Pamätáte sa na CP z r. 1989 (44 liniek, pričom obslužná plocha bola ešte o niečo menšia), a nie nadarmo bola banskobystrická MHD jednou z najlepších. A okrem toho bol aj nástup všetkými dverami a časové predplatné lístky.
A ešte mám na vás 2 otázky:
1. Bolo by postačujúce spojenie linkami č. 103,104 so starou Sásovou s tým, že by sa tam zrušila zachádzka linky č.20 do Sásovej?
2. Bolo by únosné zrušiť L23 z Park. Mičinskej, v dôsledku čoho by malo Uhlisko spojenie linkami č. 20,80,103, 104?
Majo:ALE existujú tie dva čo boli v BB sú odstavené vo Zvolene v Areáli SAD ZV spolu s BB-TamBusom a ten tretí je tam pri dielni bez kolies využívaný ako sklad starých veci s A-Busov...
Reakcia na: Majo #18891:
neexistujú

Re#18890 JJ: PRIPÁJAM SA!
Reakcia na: JJ #18890:
Súhlasím a bolo by dobre vydať protokol o tom ako sa správať na tejto stranke !! Doprava je vážna vec nie je tu miesto ani na smiech a už vôbec nie na výsmech ! My sme deti slobodneho kráááája pod červenou hviezdou zrodenéééé kol hrdla nám ako plameň žiaria pionierske šatky červenéééé..a Lenin je večne živý a všetci nás tu vidia...
Ako to vyzera s expresovskymi Ikarusmi? Existuju este? Ak ano, jazdia?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.