Reakcia na: PIT #17815:
Suhlasim s tebou, ze mesto sa k BBDS zachovalo neseriozne. Suhlasim aj s tym, ze SAD Zvolen porusuje zmluvu, za co by mali prist sankcie, a suhlasim aj s tym, ze vozidla by mohli byt z casti vyuzite v ostatnych prevadzkach SADZV (s vynimkou klbovych).Ale zaroven tvrdim, ze bolo od mesta neseriozne pozadovat v zmluve nakup 40-50 novych autobusov, ak sa od zaciatku pocitalo s obnovou trolejbusov a dozadovat sa toho este teraz by bolo nanajvys nerozumne. Seriozne by bolo dohodnut sa na zmakceni tohto clanku v zmluve vymenou napriklad za urcite znizenie dotacie.
SAD ZV sa sprava viac menej racionalne z pohladu svojich podnikatelskych cielov. Ich cielom je maximalizovat svoj zisk a nie to, aby v meste fungovala kvalitna verejna doprava. MHD sa ani trochu nepodoba na nejaky konkurencny trh, aby tu mohla fungovat neviditelna ruka Adama Smitha. Takze bezohladu na to, ci bude MHD zabezpecovat bryndziar, pazravec alebo Robert Fico, MHD bude fungovat iba vtedy, ak bude mat o nu zaujem mesto.
Ja nepoznam sucasnu situaciu v Bystrici, ale zo vzdialenosti 380km vzdusnou ciarou sa mi zda, ze mesto na situaciu v MHD sere stale rovnako ako aj v minulosti. To ze sa snazi o navrat trolejbusov nevnimam ako pozitivum, pretoze len napravaju vlastnu chybu. Volebne minibusy pre dochodcov v sucasnej situacii MHD?:) To je doslova vysmech!
Nove linkove vedenie, ktore vytlaca trolejbusy je urcite pochopitelne zo strany SAD ZV, ktori potrebuju vytlacit trolejbus ako nechceneho konkurenta. Ale ako mohlo mesto nieco podobne schvalit? Preco sa mesto nepodielalo na samotnej tvorbe linkoveho vedenia? Preco mesto nepozaduje zavedenie prestupneho tarifneho systemu, ktory umozni racionalne linkove vedenie s malo linkami a kratkymi intervalmi?
Pretoze sudruhovia na meste davaju od MHD ruky prec. Je lepsie kritizovat dopravcu a nespinit si ruky nejakou vlastnou aktivitou.
Dufam, ze nemam pravdu:)
karosab961e