Este dotaz. Funguju linky ex50 stale ako kvazi MHD, alebo sa to uz dostalo uplne do polohy liniek typu BB-Kraliky, ktore vo vnutromestskej doprave nehraju ziadnu ulohu?
Suhlasim s tebou, ze mesto sa k BBDS zachovalo neseriozne. Suhlasim aj s tym, ze SAD Zvolen porusuje zmluvu, za co by mali prist sankcie, a suhlasim aj s tym, ze vozidla by mohli byt z casti vyuzite v ostatnych prevadzkach SADZV (s vynimkou klbovych).
Ale zaroven tvrdim, ze bolo od mesta neseriozne pozadovat v zmluve nakup 40-50 novych autobusov, ak sa od zaciatku pocitalo s obnovou trolejbusov a dozadovat sa toho este teraz by bolo nanajvys nerozumne. Seriozne by bolo dohodnut sa na zmakceni tohto clanku v zmluve vymenou napriklad za urcite znizenie dotacie.
SAD ZV sa sprava viac menej racionalne z pohladu svojich podnikatelskych cielov. Ich cielom je maximalizovat svoj zisk a nie to, aby v meste fungovala kvalitna verejna doprava. MHD sa ani trochu nepodoba na nejaky konkurencny trh, aby tu mohla fungovat neviditelna ruka Adama Smitha. Takze bezohladu na to, ci bude MHD zabezpecovat bryndziar, pazravec alebo Robert Fico, MHD bude fungovat iba vtedy, ak bude mat o nu zaujem mesto.
Ja nepoznam sucasnu situaciu v Bystrici, ale zo vzdialenosti 380km vzdusnou ciarou sa mi zda, ze mesto na situaciu v MHD sere stale rovnako ako aj v minulosti. To ze sa snazi o navrat trolejbusov nevnimam ako pozitivum, pretoze len napravaju vlastnu chybu. Volebne minibusy pre dochodcov v sucasnej situacii MHD?:) To je doslova vysmech!
Nove linkove vedenie, ktore vytlaca trolejbusy je urcite pochopitelne zo strany SAD ZV, ktori potrebuju vytlacit trolejbus ako nechceneho konkurenta. Ale ako mohlo mesto nieco podobne schvalit? Preco sa mesto nepodielalo na samotnej tvorbe linkoveho vedenia? Preco mesto nepozaduje zavedenie prestupneho tarifneho systemu, ktory umozni racionalne linkove vedenie s malo linkami a kratkymi intervalmi?
Pretoze sudruhovia na meste davaju od MHD ruky prec. Je lepsie kritizovat dopravcu a nespinit si ruky nejakou vlastnou aktivitou.
Dufam, ze nemam pravdu:)
Keď sa niečo obdobné stalo BBDS, tak sa tým nikto nezaoberal a už vôbec nie tým, že súčasne prídeme o trolejbusy... Tak prečo by nám malo byť smutno za týmito amatérmi z SAD ZV?
Však toľko rozprávali ako nakúpili "množstvo najmodernejších najfantastickejších" vozidiel, tak prečo by kupovali ďalšie... ?
Hlavne, že podľa čl. VI. ods. 11 Zmluvy o výkone vo verejnom záujme sa zaviazali "...zrealizovať investíciu do nákupu nových dopravných prostriedkov v počte od 40 do 50 nových autobusov podľa potreby danej schváleným cestovným poriadkom a jeho úpravami okrem záložných vozidiel.".
Niekto môže stále klamať a porušovať predpisy, zmluvy,... a tí blbší mu ešte aj tlieskajú.
Na druhú stranu praktické riešenie s prípadnými "nepotrebnými" novými vozidlami - obnoviť vozidlový park v ostatných prevádzkach SAD ZV.
stim kupovanim to bol odhat ale mas pravdu naco maju kupit ked podlamna oni na to cakaju ze bude mestky podnik a ze postupne mozno budu aj t-busy jazdit ... pre nich bi to bolo len dobre mali bi viac zaloznich vozidiel a na l23 by mohla jazdit meska!
Keby som bol ja SAD ZV, tak by som tiez ziadne nove autobusy pre L23 nekupoval. Ak sa spustia trolejbusy, ako mesto dookola vyhlasuje, tak co potom s nimi? Odhliadnuc od toho, ake zverstva pachaju v MHD, co vyhlasuju a ako sa k bystrickej MHD dostali, tak nie su vo velmi zavideniahodnej situacii. Na jednej strane je na nich vyvijany tlak, aby mali mestske vozidla na mestskych linkach, na druhej strane mozu zo dna na den prist o tretinu MHD.
A ešte by mohli zachovať nejakí ikarus aj do budúcnosti, ako historické vozidlo, lebo si myslím, že ani BBDS, SADZV nemajú nič. Keď dokážu aj iné mestá zachovať rozne typy prečo by nie aj BB, pokial je z čoho. Je to dosť smutné, všetko do zberných surovín. ? Privítal by aj deň otvorených dverí, či už v SAD BBDS alebo SAD ZV, aspoň ja by som sa šiel pozrieť.
moji mili HMD fanatici neviem ako vam ale mne uz ide na nervi ze v meste uz tak dlho niesu nielen trolejbusi ale aj ikarusi!!!!ved predsa zvik je zvik :::!!!zere ma to ale uz ani nie lebo vidim ze ide bit mestky podnik mozno zacnu s malimi ciciakmi ale dufak ze za tie 2 roky co uplinu budu mat dost penazi na prevadzku trolejbusou!!!!Kazdi veri ze nase mile meske trolejbusi sa este niekedy vratia do ulic!!Ja v to verim A MAREK ,JJ,MIMI,A OSTATNY!!!
Ja som veľmi zvedavý, kedy sa tento náš fantastický dopravca spamätá a koľko ľudí mu bude musieť najprv vynadať kým zistí, že pri tom ich fantastickom nástupe dvoma dverami nemusia byť otvorené aj zvyšné. V opačnom prípade sa vo vozidlách kúri veľmi neefektívne a ľudia v nich aj tak na zastávkach omŕzajú. Lenže toto sú veci, na ktoré má prísť dopravca sám, ale vidíte, že sa na ne opäť nepripravil a bude to hasiť ako úplne všetko až oneskorene a potom to bude medializovať ako ďalší fantastický krok pre cestujúcich.
a v tomto meste už aktivistom za dobré veci toľko polien bolo hodených pod nohy, že jednoducho musia byť ticho, aby neboli obvinení z šírenia extrémizmu a fašizmu, lebo aj také sme už zažili.....
Ako to vidim uplne zboku, fakt ochladli. A nielen ochladli. Im sa podarilo vacsinu diskutujucich prevyhybkovat na inu kolaj! Uplne ste tu zaujati ZV-MHD az do takeho detailu, ze uvadzate zvolenske reklamne novinky "taktne" sa pri SPZtkach vyhybajuc ZV-... Je to akoby rok po rozchode s peknou kockou, ktorej uz pomaly zabudate na meno, na pekne "tykadlove" rande a jezibaba vas uplne zamestnava pohladom do kriveho zrkadla...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
karosab961e