Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Majkl, mas uplnu pravdu. Hlavna pricina bude v peniazoch, ale NIELEN v nich. Pred casom som sa vratil z dlhsieho pobytu v zahranici. Byval som aj s rodinou v ekvivalente sidliska velkosti Podlavic. Travu kosili raz za dva tyzdne (co sa nam zdalo az prehnane), ulice zametali denne. To vsetko by sa dalo aj tu, keby boli peniaze. ALE: bol som svedkom situacie, ked vodic zametacieho mechanizmu zastavil svoj stroj a isiel po odhodeny papier, ktory lezal asi 5 metrov od cesty. A to uz nie je vec, ktoru by vyriesili peniaze.
Je to trochu off topic, ale nedá mi to nenapísať to sem:

Včera som sa bol na bicykli povoziť po sídliskách BB a musím konštatovať, že s mestom to ide stále dolu vodou:

Mám na mysli:
- na sídliskách sa vôbec nekosí, burina je skoro všade po pás
- všade sa povaľujú smeti (drobné odpadky)
- obrubníky sú obrastené burinou
- chodníky sú v dezolátnom stave, nič sa už roky neopravuje, a to ani nehovorím o budovaní nových
- mnohé cesty sú tiež dosť rozbité
- so zeleňou sa nič nerobí, kríky rastú do ciest a chodníkov a zavadzajú

Jediné, čo sa ako tak drží na úrovni je centrum mesta.

Vyvstávajú preto otázky:
Prečo nezamestnaných nezapoja do verejnoprospešných prác (kosenie, hrabanie, zametanie, zbieranie odpadkov)? Veď v BB je 20% nezamestnanosť.

Čo robí zares? Keď sa o nič nestará, tak prečo ho nezrušia?

Keď už mesto nemá peniaze, prečo sa nesnaží dostať granty od EÚ na obnovu ciest a chodníkov?

Bystričania to už asi nevnímajú, ale úrovneň sídlisk je žalostná - a tento fakt ma oprávňuje vyhlásiť, že vedenie mesta je totálne neschopné (môj (a nielen môj) osobný názor). Vychádzam z faktu, že sídlisko nie je len nocľaháreň, ale aj miesto, kde sa človek cíti dobre, kde sa môžu deti hrať, kde sa dá poprechádzať. Dúfam, že v budúcich voľbách sa odváži kandidovať niekto naozaj schopný a kompetentný.

Keďže sa v meste ohľadom verejných statkov nič nedeje, tak by ma celkom zaujímalo, koľko percent z rozpočtu mesta ide na platy primátora, jeho podriadených a poslancov MZ?

Celkom rád by som vedel, ako na súčasný stav mesta reagujete vy, čo žijete v Prahe, Blave a inde a do BB sa občas vraciate (Kami, Petik, ...)?
Na odstavnej ploche SAD v Senici stojí nádherný 15m bus Irisbus ARES. Je žltej farby a má transparenty (asi Emtest). ŠPZ má české (1EX - kraj, kde sídli Karosa), takže teraz neviem, či je to len nejaká diaľková linka z Čiech do BB, alebo ho kúpila BBDS.

Bolo by fajn, keby bol bystrický 🙂
Reakcia na: Vladimír #1205:
V Bratislave sa niektori vodici trolejbusov boja pouzivat packy na cuvanie a prepnutie polarity, aby nahodou nieco nepokazili 🙂
News: V dielni na Partizánskej sa momentálne podrobujú GO/VP ďalšie 2 kusy kĺbových 15Tr-iek.
Zdá sa mi to, alebo 1003 má nedelené predné sklo?
Peter: zrejme sa od roku 2001 nemenil... (okrem liniek 51 a 55)
Velmi rad by som dostal od kompetentnej osoby odpoved na otazku, preco cestovny poriadok MHD B. Bystrica je pri niektorych linkach neplatny uz aj niekolko rokov. Nap. platny od 2001 a dnes zijeme uz v r. 2003.
Reakcia na: Majkl #1210:
mozes to hned navrhnut, ked budes v BB. Neviem,kto to ma na starosti, asi V.
Reakcia na: Majkl #1210:
Ak sa na bystrickej L1 aj dnes obieha po 60 minútach, tak nevidím dôvod, prečo sa takto prestávky nerozložili už dávno.
jasné, veď som si len robil srandu.

Navrhujem zaviesť novú linku 100 (terajšiu 100 prečíslovať na 101), ktorá bude chodiť medzi BB a Sliačom v 15´ intervaloch, a budú na ňu vypravované osobitne upravené (aby sa zmestilo viac batožiny) Citybusy. 🙂

ad taxi Ruzyňe-Pha: niektorí japonskí turisti za taxík zaplatili aj 5000 Kč...
Reakcia na: Majkl #1209:

Myslim. Lietadlom necestuju len obchodni cestujuci, ale aj "normalni" ludia, pre ktorych je lietadlo len hromadny dopravny prostriedok, tak ako napriklad vlak. Navyse na tom letisku nie je moc miesta na dlhodobe parkovanie.
Taky taxik moze vyrazne predrazit aj lietadlo.
Priklad - najlacnejsia letenka stoji cca 1500Kc (jednym smerom s poplatkami). Ale taxik z Ruzyne ku mne domov stoji 600Kc (=40% ceny letenky).
Tiez musis pocitat s tymi, co na letisko len vyprevadzaju, alebo niekoho cakaju. A nie kazdy ma auto.
Kami, Vladimír: na trolejbusových linkách sa dá spraviť CP aj bez dier (ak uvažujeme s bezpečnostnou prestávkou 2x20´) -
napr.: linka 1
jazda 1: 17´
prestávka 1: 6´
jazda 2: 17´
prestávka 2: 20´

vozidlo sa točí v hodinových intervaloch.
Petik: myslíš, že keď už niekto ide letecky do Sliaču, pôjde ďalej autobusom? Ten tam bude mať určite auto, alebo si vezme taxík 🙂
Reakcia na: Petik #1207:
nepresmeroval by som expres, ale nejaku normalnu linku SAD BB/ZV.
Reakcia na: Kami #1206:

No to je blbe, ked si mesto presadi letecku linku ale nedokaze zabezpecit spojenie na letisko.
Paky na to urcite maju. Stacilo by, keby autobusy z BB aj ZV s odchodom 13:30 isli po starej ceste a zastavovali pri letisku. To by zabezpecilo odvoz z priletu aj dovoz na odlet.

Jedine ze by mesto razilo bratislavsku teoriu - kto ma na letenku (resp. aby isiel vecer do hospody), ma mat aj na taxik.
Reakcia na: Petik #1201:
iba ak primestsku. 31 vozi vzduch len na Uhlisku, inak je linka viac menej vytazena.

Inak, pozdravujem z BG. Varna je celkom dobre muzeum. Okrem u nas znamych B731/2, I280, 14Tr ci MB O345 (nove turecke) maju aj zbierku europskych MHD, plus Chavdary (licencie MAN a RTO.
Reakcia na: Andy #1204:
Iste, do výhybky veľmi cúvať neodporúčam 🙂 Ale máš situáciu, keď sa Ti trať vetví, Ty si mal odbočiť vpravo, ale ideš rovno. Medzičasom však už rozvvené stopy oddeľuje cestný ostrovček. Ak si uvedomíš svoj omyl ešte pred krížením s opačnou stopou prichádzajúcou zprava, môžeš cúvať, a to až do okamihu, kým sa priama a odbočujúca stopa nepriblížia k sebe natoľko, že môžeš palice prehodiť, resp. cúvaš až pred začiatok ostrovčeka.
Ver mi, že som sa v Prešove už v trolejbuse nacúval. Samozrejme, len ako cestujúci.

Ešte taká zaujímavosť, v Prešove trolejbusáci cúvajú celkom bez komplexov, pretože každý z nich cúva pravidelne. Zvláštnosťou prešovských hál trolejbusovej údržby je, že trolejbusy musia zvonku na kanál zacúvať (aj klbáky). Takže kto nevie cúvať, nech sa do DPMP nehlási. 🙂
Reakcia na: Vladimír #1203:
No pockaj. Pri "pomyleni sa" ti asi moc cuvanie nepomoze, pretoze obvykle sa pomylis az za vyhybkou a to ti cuvanie nepomoze. Chcem vidiet co by sa stalo, keby niekto zacuvat do vyhybky. 🙂 Jedina moznost ako napravit skodu je prehodit palice, lenze to sa ti nepodari ked si uz za krizovatkou :):) A to uz ani to cuvanie nema zmysel. 🙂
Reakcia na: Andy #1202:
Trolejbusári sa občas mýlia aj v Prešove, a tak cúvanie trolejbusu nie je celkom nezvyčajným javom 😃

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.