Cafte, chcem sa len opytat ako to je s tou trolejbusovou dopravou v BB. To od 1.januára 2006 nebudu jazdit trolejbusy alebo to zrušenie sa myslí v dlhodobejšom horizonte ? Sorry možno za blbe otazky, ale nemam moc času čitat všetky prispevky ?
nas prednosta, ktory vedie za Mesto BB rokovania ohladne MHD informoval o situacii po rannom rokovani s cekym majitelom SAD BB a rokovaniach so SAD ZV, odkial pochadza aj moj zdroj informacii. Na tomto rokovani sme otvorene hovorili aj o najhorsej moznej variante, ktora by mohla nastat pri absolutnej neochote SAD odovzdat k 31.12.2005 prenajate mestske autobusy a zablokovat trolejbusy aj so sofermi.
Prednosta MsU ponukol poslancom ucast na rokovaniach s SAD ZV, co som popoludni vyuzil ja s Tomasom Novanskym, preto mam info takpovediac z prvej ruky.
Informacia z dneska: rokovania o zmluve s SAD ZV uz speju k zaveru, meni sa aj postoj SAD BB k lepsiemu. Preto som optimista a verim, ze nakoniec sa dohodneme na optimalnom rieseni, hoc cert nikdy nespi.
Petik: na 2. pasmo nie je licencia VUC, stale je to MHD. Ak by licenciu ziskali, jazdit mozu, ak im ostane licencia MHD tak tiez, len bez zmluvy.
Zapisnica mi nie je jasna. Ak znizia cestovne v 2. pasme na beznu uroven, zvysia stratu. Ak by to bolo podla tlace a sli podla vymeru BBSK, je to primestska. Tak neviem.
Zatial nikto nic neschvalil. Mestske zastupitelstvo len odporucilo! Primator zatial ziadnu zmluvu neuzavrel. Stale sa jedna.
Zvolencania sa tvaria, ze trolejbusy ano, ale len ak to bude mesto vyslovne pozadovat, co ale bude mat vplyv na celkovu ponuku ako taku.
BBDS ale robi problemy, nechce predat "novemu prevadzkovatelovi ani jeden autobus ci trolejbus, neuvolni ani jedneho sofera". To je pochopitelne.
Ak je na linky do 2. pasma licencia od VUC, tak ich mozu kludne prevadzkovat v sucasnej trase. Nevidim dovod, aby jazdili na nadrazie. A pri trochu fantazie: napriklad na trase L51 mozu v ramci sucasneho cestovneho poriadku dat k existujucim spojom posilove autobusy v useku Sasova-lenin, obdobne na linky Kraliky/Kordiky/Riecka-BB dat k existujucim spojom posilove autobusy v useku Podlavice-BB (vnutromestska doprava medzimestskymi linkami je mozna i dnes, akurat tam bude nizsie cestovne)
?
Ale BTW: v tej zapisnici z 13.12 sa pise, ze linky ktorych sa ma dotknut zrusenie II. tarifneho pasma chcu zachovane v sucasnom rozsahu.
Chtěl jsem se zeptat na jednu vwc, a to na docela zásadní. Mohl by mi, proísm, někdo nějakým stručným a jasným zněním vysvětlit současnou situaci v BB? Pokud jsem to pochopil psrávně, tak SAD zvolen prohlásil, že nechce provozovat trolejbusy. Město to tak schválilo. Pak řekl SAD Zvolne že je provozovat chce, resp. že je ochoten je provozovat, ale BBDS řekla, že jim nedá vozy. Je to tak správně. Když tak mě opravte. díky.
Rozpočet mesta Žilina na rok 2006 je prebytkový 245 tis. Sk. Celkové príjmy sú vo výške 1 323 590 tis. Sk a výdavky v celkovej výške 1 323 345 tis. Sk. Prebytok hospodárenia bežného rozpočtu je vo výške 109 tis. Sk a kapitálového rozpočtu vo výške 136 tis. Sk....www.zilina.sk
§ 17
(1) Vlastník dráhy je povinný zabezpečiť prevádzkovanie dráhy. V prípade, že vlastník celoštátnej dráhy nie je súčasne jej prevádzkovateľom, je povinný umožniť prevádzkovanie celoštátnej dráhy inej oprávnenej právnickej osobe.
(2) Ak vlastník dráhy nemôže zabezpečiť prevádzkovanie dráhy, je povinný ponúknuť dráhu na zabezpečenie jej prevádzkovania
b) obci alebo obciam, v ktorých územnom obvode sa dráha nachádza, ak ide o električkovú, trolejbusovú, špeciálnu alebo lanovú dráhu.
(3) Ak subjekty uvedené v odseku 2 odmietnu prevádzkovanie dráhy, vlastník je oprávnený ...; ak ide o električkovú, trolejbusovú, špeciálnu alebo lanovú dráhu, inej oprávnenej právnickej osobe alebo fyzickej osobe.
§ 20
Prevádzkovateľ celoštátnej alebo regionálnej dráhy je okrem povinností uvedených v § 18 a 19 povinný
a) umožniť dopravcovi, ktorý má platnú licenciu, ... - davam do pozornosti ze sa jedna o celostatnu a regionalnu drahu
§ 30 Zmluva o výkonoch vo verejnom záujme pri prevádzkovaní dopravy na dráhe
(1) Zmluvou o výkonoch vo verejnom záujme pri prevádzkovaní dopravy na dráhe (ďalej len "zmluva o prevádzkovaní dopravy") sa dopravca zaväzuje poskytnúť ... obci výkony, ktoré by z hľadiska svojich obchodných záujmov neposkytoval vôbec alebo neposkytoval v požadovanom rozsahu pre ich ekonomickú nevýhodnosť, a ... obec sa zaväzuje dopravcovi uhradiť za tieto výkony preukázateľnú stratu.
(3) Zmluvu o prevádzkovaní dopravy uzatvára s dopravcom
b) na električkovej, trolejbusovej alebo špeciálnej dráhe obec, ak ide o zabezpečenie základnej dopravnej obslužnosti územia obce.
(4) Zo zmluvy o prevádzkovaní dopravy vzniká dopravcovi prevádzkový záväzok, prepravný záväzok a tarifný záväzok.
(8) Zo zmluvy o prevádzkovaní dopravy vzniká štátu, samosprávnemu kraju alebo obci záväzok uhradiť dopravcovi preukázateľnú stratu (§ 30a), ktorá mu vznikla v dôsledku plnenia zmluvného záväzku.
(9) Zmluva o prevádzkovaní dopravy
b) na električkovej, trolejbusovej a špeciálnej dráhe sa uzatvára po schválení zákona o štátnom rozpočte na príslušný rok najmenej na obdobie jedného roka.
§ 30a Preukázateľná strata v osobnej doprave
(3) Ak zabezpečuje dopravca prepravné služby aj mimo záväzkov zo zmluvy o prevádzkovaní dopravy alebo iné činnosti, je povinný viesť oddelenú evidenciu záväzkov zo zmluvy o prevádzkovaní dopravy, ktorá sa nečlení na evidenciu podľa jednotlivých krajských úradov.
SPOLOČNÉ PODMIENKY NA PREVÁDZKOVANIE DRÁHY A DOPRAVY NA DRÁHE
Oprávnenie
§ 31
(3) Prevádzkovať vlečku, električkovú, trolejbusovú, lanovú alebo špeciálnu dráhu môže právnická osoba alebo fyzická osoba len na základe povolenia na prevádzkovanie dráhy.
(4) Prevádzkovať dopravu na vlečke, električkovej, trolejbusovej, lanovej alebo špeciálnej dráhe môže právnická osoba alebo fyzická osoba na základe licencie a uzavretej zmluvy o prevádzkovaní dopravy na dráhe, ak nie je prevádzkovateľ dráhy a dopravca jedna osoba.
§ 32
Povolenie na prevádzkovanie dráhy možno vydať a licenciu možno udeliť, ak
b) členovia štatutárneho orgánu, ak je žiadateľom právnická osoba, dosiahli vek 18 rokov, sú spôsobilí na právne úkony, bezúhonní a aspoň jeden člen štatutárneho orgánu je odborne spôsobilý; ...
c) žiadateľ preukáže finančnú spôsobilosť (§ 34a a 34b).
§ 36
(1) Povolenie na prevádzkovanie dráhy vydáva na základe žiadosti príslušný dráhový správny úrad.
(4) Povolenie na prevádzkovanie dráhy nemožno previesť na inú osobu; povolenie neprechádza na právneho nástupcu.
§ 38 Povolenie na prevádzkovanie dráhy zaniká
e) dňom zrušenia dráhy.
Licencia na prevádzkovanie dopravy na vlečke, električkovej, trolejbusovej, lanovej a špeciálnej dráhe
§ 41
(1) Licenciu udeľuje na základe žiadosti príslušný dráhový správny úrad.
DEVIATA ČASŤ
ŠTÁTNA SPRÁVA A ŠTÁTNY DOZOR VO VECIACH DRÁH
Štátna správa
§ 63 Štátnu správu vo veciach dráh vykonávajú dráhové správne úrady, ktorými sú ministerstvo, Úrad pre reguláciu železničnej dopravy a samosprávne kraje.
§ 66
(1) Samosprávne kraje vykonávajú pôsobnosť podľa tohto zákona vo veciach električkových a trolejbusových dráh s výnimkou
(2) Príslušný na rozhodovanie podľa tohto zákona je samosprávny kraj, na ktorého území sa nachádza električková alebo trolejbusová dráha.
LUK pozri si e-mail.
PIT prosim posli mi svoj kontakt na 1dano @ zoznam.sk (bez medzier)
Pripadne dalsi, co chcu aktivne napomoct dobrej veci, nielen kecat do vetra, poslite e-mail!!!!
Na Tebou predloženom scenári nevidím nič zlého. Kto jazdí bez dotácií, má plné právo "vyberať si hrozienka". Ľudia sami rozhodnú, či s nimi budú cestovať alebo nie.
A keby uz od januara BBDS nemala licenciu, kohoze to trapi?
Na Donovaloch postavili nacierno novu sedacku na Novu Holu-bez povolenia. Cena stavby bola cca 200 mil. Sk a mozna maximalna pokuta je vo vyske 5 mil. To su drobne. Cize s tym pocitali. Este nikdy v SR sud nenariadil odstranenie ciernej stavby!...
Nechcem to zakriknut, no od januara moze nastat aj takato situacia:
BBDS bude prevadzkovat trolejbusy aj v januari nadalej. Zacne v nich aj trochu kurit. Ma to vsak 1 hacik! Bude si (ako to donedavna tvrdila o Horucej strele) VYBERAT HROZNIENKA Z KOLACA: bude vozit len za plne cestovne, bez akychkolvek zliav (okrem komercnych)
A ze je to nerealne? SAD ZV nebude mat predsa tolko autobusov aby to mohla vsetko zatiahnut... A inak by skolabovala MHD uplne (nebyt takejto ich ´tiezpomoci´). A bude aj vlk syty (mesto-nezrusene trolejbusy, neskolabovana MHD, docasne zachranena SAD ZV) aj ovca cela (BBDS)
Všetkým, ktorí sa nezúčastnili mimoriadneho zasadnutia MsZ 13.12.2005, doporučujem si prečítať zápisnicu zo zasadnutia, ktorá už je uverejnená na stránke mesta www.banskabystrica.sk
Po jej prečítaní si budete môcť urobiť dokonalý obraz, že poslanci v podstate vôbec vecne nerokovali o podmienkach prevádzkovania MHD a že nakoniec rozhodovali bez akéhokoľvek relevantného posúdenia a znalostí problémov MHD.
Neznalým pomerov v BB prajem pri čítaní "príjemný šok" ?
neviem ako daleko by sa dalo zajst v oblasti tarify, ale s licenciou VUC je mozne prevadzkovat cisto trolejbusovu dopravu v meste a linky do 2. pasma.
52 a 55 len po Kremnicku (v spicke pripadne az na AS)
51, 53, 54 a 56 po AS
Na autobusove linky by mohol priplacat VUC, mozno obce, TD by bola bez dotacie. Problem moze byt len prenajom majetku mesta - tie dve 15TrM si mozu nechat, ale bez trati doprava nebude.
Co by sa tym dosiahlo? Konkurencia a novy vietor. To predsa vsetci chcu, nie?
Danny mesto nema licenciu na prevadzkovanie mhd, ak by sa ju rozhodlo prevadzkovat, tak by jednalo protizakonne. Cize s tymi 35 busmi si mozu vies co.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Danny
BBDS bude prevadzkovat trolejbusy aj v januari nadalej. Zacne v nich aj trochu kurit. Ma to vsak 1 hacik! Bude si (ako to donedavna tvrdila o Horucej strele) VYBERAT HROZNIENKA Z KOLACA: bude vozit len za plne cestovne, bez akychkolvek zliav (okrem komercnych)
A ze je to nerealne? SAD ZV nebude mat predsa tolko autobusov aby to mohla vsetko zatiahnut... A inak by skolabovala MHD uplne (nebyt takejto ich ´tiezpomoci´). A bude aj vlk syty (mesto-nezrusene trolejbusy, neskolabovana MHD, docasne zachranena SAD ZV) aj ovca cela (BBDS)