Ktovie ako casto sa menia cestovne poriadky MHD v inych mestach.Existuje nejake pravidlo, alebo je to neplanovane ariesi sa to len ked vznikne problem?
To meno je nejake zname aj mne, takze mozno je to len meno, ktore pride vsetkym povedome:)
Prazdniny...
ked sa to tak vezme, kazdy clovek ma minimalne 4 tyzdne dovolenky, z toho tak 3 tyzdne si vezme cez letne prazdniny. Takze v rannej spicke klesne dopyt o 1/3 (3/9), ked sa k tomu pripocitaju este studenti, ludia co chodia v lete peso alebo na bicyklim tak sa dostaneme skoro na polovicu.
Poobede to uz take vyrazne nebude, to uz su zobudeni aj dovolenkari a sem tam sa predsa len prevezu.
Katarina Cizmarova (to meno mi je zname, len ho neviem zaradit ) : toto su nezavisle stranky, my tie odchody tiez musime niekde odpisat. Nastastie oficialna stranka ma konecne po 8 mesiacoch aktualizovany CP.
Normalne by sa mal menit len k 1.9. ale okolnosti hovoria proti.
Ola: praveze hlavnym cielom zmien je usetrit. Popri tom sa zvazu drobne zmeny a vylepsenia. Ako viem tak aj v septembri bude zmena - sucasne treba vyhodnotit a podla potreby upravit. Neda sa vsetko naraz. Prelepovat treba tak ci tak a je lepsie ak sa vynovia vsetky linky na zastavke. Ma sa riesit aj pravidelna obnova, len neviem ako sa podari dodrziavat to.
Myslim ze je to normalne. Teraz je zmena lebo su prazdniny, naposledy sa nieco menilo snad 1.3.
Tie CP treba raz za cas stejne prelepit.
Inak myslim ze to s tymi zmenami nie je az take hrozne. A niektore veci su aspon zmeny k lepsiemu (30min interval cez vikend - to sa aspon da zapamatat, lebo cakat tak dlho sa fakt neda:) )
Inak - zda sa ze Ola sa stava dalsim pravidelnym clenom nasho fora
Prosim, kedy bude konecne aktualizovany sucasny harmonogram MHD platny od 30.6.2003 na Vasich strankach ? Nemama chut opat odpisovat zo zastavky odchody autobusov, nakolko Vase zmeny su uz take caste, az to ludi prestava bavit!!!!!
Dakujem.
Ola: hmm, keby som bol v BB ... Ale tie stranky si pozriem. Ak robis na europrojektoch tak hadam das nejaky tip. Nepoznam situaciu v podniku natolko aby som vedel povedat ci aktivne hladaju take moznosti. A mesto? Budem rad ak sa doriesia medializovane projekty (COV, byty ...).
Petik: aspon vidno ze sme vcelku normalni a neobzrieme sa len za peknym autobusom
Majkl: ten projekt s mimovozovym odbavovanim by si uz mal dat na papier. Mozno raz ...
Skusobna prevadzka na vybranej expresnej linke by mohla byt spolocny projekt s EMtestom. Nie je problem vyclenit vozy a instalovat technologiu (citacky). Zas bude velke "S" na boku
na okraj: mame nejake vozy kde sa nastupuje vsetkymi. Nahodne spomeniem Ciciacika
V blave ak sa neprestupuje, tak svatym pismom je casovy udaj na zastavke
Len si neviem predstavit ako by to bolo technicky zrealizovatelne. Ta zona by musela byt z jednej strany otvorena (s tej ako prichadzaju autobusy) a neviem ako by zabranili ludim aby sa tadial dostavali do zony.
Ale mozno by to slo ukontrolovat. A nieco podobne by sa zislo aj na Hustaku.
A malo by to jednu zasadnu vyhodu. Prestup na takejto zastavke by bol zadarmo.
Ešte som rozmýšľal nad ešte jedným zlepšením: Nástup do vozidiel by urýchlilo aj toto, ale neviem, či je to technicky realizovateľné. Je to princíp metra. Na Námestí Slobody by bola oplotená tarifná zóna - kúpil by si si lístok / resp. označil kartu, prešiel cez turniket a nastupovalo by sa všetkými dvermi. Mohli by tam revízori robiť trebárs aj denne razie. Podstatne by sa tým urýchlila MHD prakticky v celej BB.
Petik: nápad s tými expresmi (nastupovanie všetkými dverami) sa mi fakt páči. BBDS by mohla POKUSNE zaviesť nastupovnie všetkými dverami na určitých linkách a potom by sledovala vývoj tržieb (jedna z výhod Emtestu), a ak by pokles nebol drastický, mohli by to rozširovať.
V Budapešti na tomto systéme funguje zlepšovanie úrovne MHD - keďže nie sú schopní zabezpečiť plošné zlepšenie, tak zlepšujú po kúskoch. Určité linky sú zaradené do systému "BKV-plusz" a je na nich garantovaná presnosť, čistota a moderný interiér... Ich počet každoročne zvyšujú.
S tou 100rocnou vodou je to nezmysel. Rozsiroval to DP, aby bagatelizoval svoju vinu.
Bola to vina bordelu DP. Keby boli vsetky tlakove uzavery uzavrete, ako tvrdili, tak by sa obklady z Namestia Republiky nedostali az na Karlove namestie.
Vrcholom su 2 zatopene supravy odstavene na Florenci, odkial mali rano vychadzat. To ako mali jazdit cez tie tlakove uzavery?
Inak v zatopenych staniciach je uvedena vyska vody pocas zaplav. Videl som to len na Mustku a Palmovke, ale urcite to bude aj inde (teda s vynimkou Karlina a Holesovic, tam by museli tie tabulky umiestnovat na stlp:))
Treba si pozriet http://www.euregio.sk, je mozne sa k niecomu dopracovat, mozno aj k zmene nazorov, alebo http://www.build.gov.sk/Tlac/ts/ts14marec03.htm, alebo aj ine.
O.i. dnes vecer je v BB na Namesti SNP c.11 Eric van den Linden, treba sa ho opytat, ci by sa aj tieto problemy dali riesit v ramci strukturalnych fondov,no je to len pre pozvanych, ale kto vie...
Nevidim do celeho mechanizmu platieb,ale asi je to otazka na projektantov a tych ktori rozhodli o ochrane metra len na 100-rocnu vodu. Pytat sa sa musia asi teda Cesi i preto, ze toto všetko nakoniec musia platit z vlastneho vrecka,lebo hovorit, ze to zaplatil stat znamena, ze kazdy jeden obcan.A to plati v kazdej krajine, kde obcania odvadzaju dane statu. Myslim, ze sme trochu viac presli od Bystrice do Prahy, ale asi aj mojou zasluhou, no nebol to zamer. V Bratislave som tiez nie spokojna, lebo si pri ceste v dopravnom prostiedku musim pri nepredvidanych okolnostiach strazit minuty. Staci len zastavena premavka na krizovatke.Sice ma to neznervoznuje,ale konstatujem to ako fakt, ktory bezny clovek neovplyvni.A nepokladam to za tragediu.
Myslim ze taky napad by muselo presadzovat mestke zastupitelstvo. Podnik by tym samozrejme nic neziskal. Ale pre cestujucich by to mohlo byt zaujimave.
Kami myslis, ze v nejakej blizkej buducnosti (10rokov) sa bude nieco rozsirovat???:-o
Raz za cas (ak nie vobec prvykrat) sem pride nejaka cucoriedka, a my sa do nej hned pustime (teda hlavne ja).
Asi ju budem musiet pozvat na pivo
Ola: poznam nazory par vodicov tak viem ze peknym dievcatam sa kadeco prepaci. Kym takych dochodcov chrani len ucta k veku.
Nie vsetko je len o peniazoch, ale nastupovanie prednymi dverami je len o tom. Bez ucasti mesta sa to nezmeni, a zrejme nie su mozne ani fondy. Zatial nik nevie ako sa mesto postavi k zmene dotacnej politiky.
Petik: tvoj napad by najskor skoncil v supliku, ale viem si to predstavit ako expresny doplnok k trolikom. Doprava v BB sa zahustuje a aj sucasne expresy maju problem predbehnut bezne busy. Pokial sa zachova nastupovanie prednymi dverami a rozsiria trolejove trate, taketo expresy by zabezpecili rovnovahu trakcii pri preferencii elektrickej.
A Ola, zase sa ukaz!
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Petik
Len si neviem predstavit ako by to bolo technicky zrealizovatelne. Ta zona by musela byt z jednej strany otvorena (s tej ako prichadzaju autobusy) a neviem ako by zabranili ludim aby sa tadial dostavali do zony.
Ale mozno by to slo ukontrolovat. A nieco podobne by sa zislo aj na Hustaku.
A malo by to jednu zasadnu vyhodu. Prestup na takejto zastavke by bol zadarmo.