Ale mne to nepripadalo ani ako rokovanie. BBDS v panike vypotila nejake zlavy, vratila nejake spoje a pokusila sa pospolitu verejnost ohurit novou budovou AS. SAD ZV vytahuje zlavy a nerealizovatelne napady ako eskamoter kralikov z klobuka. Drviva cast verejnosti o nicom ani netusi. Stvorrocna zmluva na MHD v BB sa priklepne dopravcovi, ktoremu Zvolencania nevedia prist na meno. Bez sutaze, co je zvlastny, nezvykly a velmi, velmi nebezpecny precedens pre dalsie potencialne sutaze v tomto meste.
Mne sa zda ze mesto od sameho zaciatku preferovalo SAD ZV bez ohladu na to co BBDS ponukne. Aj ked tato myslienka uz zavana konspiraciou. Neverim, ze by sa do korektne vypisanej sutaze neprihlasilo viac dopravcov - Petik spomenul napriklad nitriansky Turancar.
Faktom ostava, ze BBDS si vyhrabala vlastny hrobcek, pretoze aj keby bola vyhlasena dalsia sutaz tak BBDS so svojou reputaciou a managementom by mala zufalu poziciu.
Pozor! My sa nezastávame BBDS! Áno, BBDS v tejto MHD veľa dobačovalo, ale rovnakou mierou sa v tom vezie aj mesto, lebo im to umožnilo! Mesto má zákonné páky vynútiť si keď nič iné, tak aspoň dodržiavanie zákonov, ktoré upravujú danú oblasť.
A práve preto, že o Zvolene môžeme len špekulovať, tak sa to aj robí... Lebo nejasností je viac ako dosť...
Ad Turancar - presne tak! Potom mohli rokovať s hocikým, tak prečo rokovali len s týmito dvomi??
Prosim Vas nezastavajte sa BBDS! Za to ako BBDS dopadla si moze sama. Takisto za sucasny stav MHD vo velkej miere moze prave BBDS.
A tiez to momentalne moderne odsuzovanie zvolencana ako este horsieho... Ved je to zalozene predovsetkym na spekulaciach.
K tej sutazi: Ked bola zrusena, preco nejednali aj s Turancarom? To ze sa do sutaze prihlasil neskoro vobec nevadi. Ved sutaz bola zrusena!
A neporovnatelnost ponuk? To sranduju! Ked si stanovym kriteria, tak to porovnat dokazem. Ked ziadne kriteria nemam, potom nedokazem porovnat vobec nic.
A inak naprosty suhlas s tym co pise LUK #10998
Mas pravdu. Ale kto na magistrate je schopny pripravit CP? Kto zistii pozadovany pocet spojov ked nema pristup k udajom BBDS?
Kolko schopnych ludi v obore dopravy ma mesto?
Situacia ked vytvara CP dopravca, jazdi podla nich a pyta od mesta dotacie bez moznosti kontroly ich narokovatelnosti je postavena na hlavu. Situacia, ked mesto vyhlasuje sutaze typu tej, ktorej sme momentalne zufalymi svedkami je tiez postavena na hlavu.
Luk dalsia moznost je velkost uzemia dopravnej obsluznosti a niekolko rokov tu pocuvame sladke reci o vytvoreni sumestia BB ZV a tak SAD ZV hladi do buducnosti vpred.
Dovolil by som si nastoliť jednu zásadnú otázku, ktorá mi behá hlavou...
Prečo má SAD Zvolen taký eminentný záujem o prevádzkovanie MHD práve v BB??? Prečo, keď disponujú takými obrovskými sumami, ktoré im umožňujú kúpiť pomaly čo si zmyslia, prečo sa nesnažia zlepšiť vlastnú MHD vo svojom meste?? Veď pri takých peniazoch by mohli mať všetky vozy nízkopodlažné a vo všetkých navyše ešte aj pozlátené madlá... ?
"zucastnene subjekty by s najvacsou pravdepodobnostou boli nutene ponuknut lepsie podmienky a to pre mesto aj pre cestujucu verejnost."
Ľudia, pochopte už, že takýmto spôsobom sa to uberať NEMôŽE!!! Proces výberu dopravcu sa nemôže odohrávať ako dražba v aukčnej sieni! (Len s tým, že dopravcovia neprihadzujú peniaze, ale zľavy ).
Mesto si musí stanoviť, čo od MHD požaduje (obslužnosť územia, frekvenciu spojov-najlepšie hotové CP, tarifu, zľavy atď.) a následne môže osloviť záujemcov s otázkou, za koľko sú schopní im to odjazdiť! A až po konkrétnom a presnom vyjadrení požiadaviek na MHD zo strany mesta môže byť jediným kritériom výberu najnižšia cena... ?
Ahoj INCA!
Prosim Teba, ako aj ostatnych, aby ste taketo neuveritelne trefne REAKCIE pridavali aj na stranku www.poslanec.sk (nevyzaduje to registraciu ako tu). Tu stranku citaju aj kompetentni!!! Tuto uz PODSTATNE menej (tam sa to pridava priamo na hlavnu plochu)
Spolu s administratorom www.poslanec.sk Vas VSETKYCH vyzyvam, aby ste pridavali reakcie aj na zmienenu stranku (staci predsa CTRL C + V)
Najlepsie do clanku, ktory pribudne dnes, maximalne zajtra OHLADNE NEJASNOSTI PONUKY A VYNARAJUCICH SA ZAVAZNYCH OTAZOK SO SAD ZV
Doniesla sa mi do usi nasledovna informacia:
SAD Zvolen zacne prevadzkovat MHD v BB nie od prveho januara 2006, ale od 1. aprila 2006. Dovod je jasny - SAD Zvolen do 1. 1. 2006 nemoze v ziadnom pripade zabezpecit fungovania MHD, bolo to tu uz rozpisovane viac krat - implementacia odbavovacieho systemu, nakup autobusov, vymena oznacnikov na zastavkach, neista buducnost trolejovej trakcie atd..
Absolutne nezmyselne terminy vyhlasenia a vyhodnotenia sutaze vsak boli dovodom, preco sa do sutaze neprihlasilo viac dopravcov, ktori boli natolko normalni a seriozni, ze sa ani nepokusali vyvolat dojem ze by v termine jedneho mesiaca mohli zabezpecit to, co SAD Zvolen nasluboval a co evidentne do 1.1. nesplni. Ako je vsak mozne, ze sa MHD priklepla Zvolenu bez vyhlasenia dalsej sutaze, s normalnymi podmienkami a terminmi? Vyvolava to totiz dojem, ze cela sutaz a veci ktore sa okolo MHD teraz deju je obycajnym tunelom ako BEZ VYBEROVEHO KONANIA uprednostnit vopred vybraneho zaujemcu. S tym mozno suvisi aj nezvykla ochota poslancov mestskeho zastupitelstva ktori zahlasuju za SAD ZV, nemaju o problematike ani sajnu a primator prehlasi "Ja nic, to poslanci"
Myslim, ze v pripade vyhlasenia dalsej sutaze s realnymi terminmi by bol zaujem o MHD v BB ovela vacsi, konkurencne prostredie tvrdsie a zucastnene subjekty by s najvacsou pravdepodobnostou boli nutene ponuknut lepsie podmienky a to pre mesto aj pre cestujucu verejnost.
Ak zoberieme do uvahy, ze este stale nie je podpisana zmluva zo SAD ZV a dnes je 16. decembra tak si skutocne neviem predstavit ako chce SAD Zvolen zacat jej plnenie od 1. januara. A ak to bude od ineho terminu tak je to jednoznacne porusenie podmienok sutaze
Nad vzniknutou siuáciou môžem len krútiť hlavou. Mesto malo na vyhlásenie nového dopravcu prakticky celý rok. A prečo si to nechali na poslednú chvíľu, prečo vyhlásili súťaž až 28. septembra a nie hneď na jar, keď sa vyskytli problémy s MHD
? Teraz ostávajú na rozhodnutie a podpísanie zmluvy len 2 týždne (vrátane sviatkov)!!! Za takýto rekordne krátky čas sa takéto dôležité rozhodnutia predsa nerealizujú. Obávam sa, že zmluva sa uzavrie na rýchlo a spáckajú do nej blbosti najvyššieho rádu. A potom to možno bude aj niekoho mrzieť. Nebolo by lepšie, keby sme teraz mali na rozhodnutie aspoň 2 mesiace a mesto by spolu s občanmi usporiadalo nejaké stretnutia ohľadom budúcnosti MHD, kde by si každý jasne povedal, akú dopravu chce mať v meste. Lenže komunikácia s občanmi tu neexistuje (okrem tých pár stretnutí primátora v Sásovej , Podlaviciach, a neviem ešte kde...). Takže teraz aspoň niekoľko poznámok k vzniknutej sitácii:
- neviem, ale mám taký dojem, že SAD Zvolen chce budovať bystrickú MHD na svoj obraz - zrušenie trolejbusov, plynové autobusy. Pod zrušením 2.tarifného pásma aj mňa ihneď napadlo zrušenie liniek MHD do týchto priľahlých obcí. Veď Zvolen to urobil tiež, a nielen do Sliača, ale aj do Kováčovej a Lukového a neželám si, aby to takto dopadlo aj v BB. Zvolen vlani tiež rušil množstvo liniek a spojov a od januára ide zvyšovať cestovné vo zvolenskej MHD, a toto isté sa pri pohľade do budúcnosti môže stať aj v prípade bystrickej MHD.
-ak SAD Zvolen zruší trolejbusy, tak sa ešte môže stať všeličo. Po nejakom období sa môže stať, že sa opäť zmení dopravca a Zvolen odíde aj so svojimi 50 autobusmi. BB nebude mať ani autobusy a ani trolejbusy, lebo ak sa raz zrušia , už ich nik neobnoví. A čo potom, pán primátor a veľavážení mestskí poslanci?
-Čo urobí BBDS so svojimi autobusmi. Môže ich dať na prímestskú alebo do Brezna (tam by to sitáciu podstatne zlepšilo).Jednak novšie autobusy a aj klbové (však Čierny Balog, Polomka-Heľpa, Pohronská Polhora sú veľké spádové oblasti a aj klby by sa tam uživili).
Ale čo urobí SAD Zvolen pokiaľ neprídu nové autobusy. BBDS im ich možno prenajme, ale za také ceny, že to nebude možné akceptovať. A tieto majetkové záležitosti sa týkajú aj vozovne. Kde chce SAD Zvolen parkovať - vo vozovni BBDS?
-SAD Zvolen na rozdiel od BBDS ponúka vyššie cestovné a menšie zľaavy.
Neviem, je proste množstvo nezodpovedaných otázok a za pár dní nie je možné ich vyriešiť. Ja hovorím, SAD BBDS má množstvo nedostatkov (na tom sa azda zhodneme) a oproti Prešovu, resp. Žiline je to bieda. Tomu zodpovedá aj už dlhotrvajúci stav bystrickej MHD. Ale oproti SAD Zvolen je to ešte dobré. Vo zvolenskom dopravcovi som fakt nenašiel nič také, čo by ma mohlo nadchnúť. Mám silné obavy, že Zvolen pochová bystrickú MHD už definitívne. A poslanci si spokojne hlasujú, veď ani nevedia za čo. To tak potom vyzerá.
Som Bystričan a záleží mi na osude mestskej dopravy. Ak nejaký dopravca tvrdí niečo také, že trolejbusy treba zrušiť, tak je mi jasné, že takýto dopravca nemá záujem o ne a ak ich aj rovno nezruší, tak ich bude udržovať aj naďalej len v takomto biednom prežívacom stave bez akýchkoľvek investícií a nádejí na zlepšenie. S takýmto dopravcom by som viac nerokoval.
Som zvedavý, čo sa ide diať, ale trolejbusy majú u mňa plnú podporu.
Napr. TESCO, ktoré prispelo na výstavbu novej trolejbusovej dopravy, nemá nárok na nejaké odškodné, alebo vrátenie vynaložených financií. A ak áno, tak čo potom?
Navrhoval by som predĺženie zmluvy s BBDS a celé toto zopakoval ešte raz, ale VČAS a PORIADNE!
Na záver len toľko, pán primátor predčasom povedal, že je ochotný vybrať len takého dopravcu, aby bola MHD lepšia a lacnejšia. No viem si to veľmi dobre predstaviť, ako bude tá MHD od nového roka "lepšia" ? .
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
mimi