No sorry, ale nepochopil jsem, jestli reaguješ na auta nebo maršrutky- a že už tuto ruskou instituci u vás očekávám. A kromě toho nemám nejmenší tušení, co je "Horúca Strela", takže fakt sorry.
Nemyslím, že by mohlo být ještě hůř než je- buď to vyhraje BBDS (a vše zůstane jak je), nebo někdo jiný, ale dotace zůstanou stejné, příjmy od cestujících asi taky, takže maximálně bude v řízení MHD o něco více rozumu než dosud (kdyby to byl třeba Connex).
Aj, tak už i maršrutky máte? No, dalo se to čekat, "kvalita" MHD si o to koledovala už dávno. A jinak sorry, já už v BB rok nebyl, takže moje info nejsou úplně aktuální. V prosinci se tam zase chystám.
sútaž o MHD óóóóó SUPER
ešteže čoskoro robím vodičák
MHD zrušia a ostatný čo nemajú vlasné auto budu jazdit na metlách alebo zubačkou(t.j. zatneš zuby a ideš)
Mesto Banská Bystrica
ul. ČSA 26
975 39 Banská Bystrica
dňom 28.9.2005
v y h l a s u j e
OBCHODNÚ VEREJNÚ SÚŤAŽ
v zmysle § 281 a nasl. Obchodného zákonníka
na širší výber dopravcov na
PREVÁDZKOVANIE MESTSKEJ HROMADNEJ DOPRAVY
na uzavretie zmluvy o výkonoch vo verejnom záujme trolejbusmi podľa zákona č.164/1996 Z.z. a autobusmi podľa zákona č. 168/1996 Z.z. v znení neskorších predpisov.
Podklady na zostavenie projektov sú k dispozíci od 28.9.2005 na www.banskabystrica.sk (cestovný poriadok k dispozícii na MsÚ, referáte DKS)
Bližšie informácie: Ing. Vladimír Ďurečka - MsÚ Banská Bystrica tel.: +421 48/4330402, 0903 500 888
Uzávierka predkladania ponúk do 30.10.2005.
Vyhlasovateľ si vyhradzuje právo odmietnuť všetky predložené ponuky alebo súťaž zrušiť.
Vyzývame všetkých občanov, zástupcov organizácií a škôl, aby pripomienky k cestovnému poriadku nahlasovali na číslo telefónu 4330/403, e-mail- majling@misbb.sk do 30.10.2005
Podklady:
Podmienky súťaže
Príloha č.1 - Cestovné poriadky MHD
Príloha č.2 - Platný cenový výmer + tarifné podmienky
Príloha č.3 - Zoznam vozidiel podľa vekovej štruktúry v majetku MHD a.s. Banská Bystrica
Podmienky súťaže Podmienky_súťaže.doc (32 kB)
Tarifné podmienky Tarifné_podmienky.pdf (152 kB)
Cenový výmer B.B..doc (808 kB)
Zoznam vozidiel B.B..doc (1 MB)
Cely minuly tyzden meskala L42 z odchodom zo Sladkovicova_posta-16:03 7-10minut
dnes L55 odchod zo zvol. cesta STK o 6:30 mal na informacnej LED tabuli len konecnu zastavku bez oznacenia linky. A to aj vpredu aj na pravej strane! Na zadnej tabuli mal takisto velke "NIČ"
a posledna pripomienka:
Siel som L22 s rudohorskej o 17:39 az na uhlisko a odtial som potreboval ist na L55. Ked som prisiel na uhlisko bolo 17:52 a L55 ma odtial odchod o 17:45 a dalsia az o 18:30
TO JE SYNCHRONIZACIA, som bol nadseny nasou dopravnou spolocnostou
Vodici mhd maju asi bulharske hodinky. Dnes ma dva krat ofajcili! Vzdy odchadzali zo zastavky o 4-5 minut skor ako podla cestovneho poriadku. Uz som im mohol tak akurat zakyvat!! Parchanti!
Po neúspešnom pokuse sprivatizovať bratislavskú SAD začína jedna z najväčších európskych dopravných firiem - švédsky Connex - kupovať autobusové podniky SAD od ich nových majiteľov.
Podľa odborníkov môže príchod veľkého investora pomôcť zúčtovať s regiónmi a štátom pri riešení autobusovej dopravy. Connex zatiaľ kúpil SAD Nitra a rokuje ešte s privatizérmi minimálne troch firiem autobusovej dopravy. Podľa informácií Pravdy ide o dopravcov na západnom a strednom Slovensku.
"Firmu sme predali, pretože pri dnešnom financovaní autobusovej dopravy z verejných peňazí to nie je možné utiahnuť. Splácali sme stomiliónový úver a bolo treba štátu zaplatiť 39 miliónov korún v rámci druhej etapy privatizácie. Preto sme našli silného strategického partnera," spresnil Jozef Vrba, šéf nitrianskej SAD a súčasne spolumajiteľ privatizujúcej firmy.
"Máme záujem získať na Slovensku asi 20-percentný podiel na trhu verejnej autobusovej dopravy," povedal nedávno Petr Moravec zo spoločnosti Connex ČR.
Connex chce rásť aj na Slovensku
Jedna z najväčších európskych dopravných firiem Connex sa pokúša získať niekoľko podnikov SAD na Slovensku. Po neúspechu v privatizácii autobusových podnikov v Bratislave, Košiciach či Žiline pred troma rokmi sa stopercentná dcérska firma francúzskeho koncernu Vivendi vracia na slovenský trh. Podniky získava odkúpením od slovenských firiem, ktoré podniky sprivatizovali.
Connex zatiaľ kúpil SAD Nitra a pokúša sa získať niekoľko ďalších firiem spomedzi 17 podnikov SAD, ktoré robia na Slovensku asi 95 percent verejnej dopravy. "Máme záujem rozširovať naše aktivity na Slovensku, zatiaľ ich nebudem komentovať," doplnil Petr Moravec zo spoločnosti Connex ČR.
"Zatiaľ máme predbežnú dohodu o predaji, čakáme na vyjadrenie Protimonopolného úradu. Cenu zatiaľ nezverejníme," uviedol Ján Vrba, riaditeľ a majiteľ firmy KMV Bus, ktorá nitriansku SAD sprivatizovala v roku 2002 a teraz predala Connexu. Podľa informácií Pravdy Connex chce odkúpiť celú firmu KMV Bus, ktorá je zaťažená takmer stomiliónovým úverom z privatizácie.
Podľa Vrbu sa privatizéri dostávajú do ekonomických ťažkostí, lebo nie sú vyčistené finančné vzťahy medzi objednávateľmi a firmami pri prímestskej autobusovej doprave. Regióny rovnako ako do minulého roka štát totiž stále platia len 60 až 80 percent výkonov objednaných na pravidelných prímestských linkách.
Od príchodu Connexu si časť dopravcov sľubuje najmä väčší tlak na vysporiadanie vzťahov so štátom pri vytvorení legislatívy a s regiónmi, ktoré financujú prímestskú autobusovú dopravu. Rovnako silný hráč na dopravnom trhu by mohol pomôcť presadiť, aby znova na Slovensku platili jednotné cenníky pre celé územie.
"Podmienky na podnikanie sú iné, ako sa pôvodne sľubovalo pred privatizáciami. Väčšina privatizérov verila tomu, že dôjde k rýchlemu napraveniu všetkých medzier vo financovaní autobusovej dopravy, zatiaľ sa tak nestalo," spresnil George Trabelssie, majiteľ dvoch podnikov SAD, v Žiline a v Trenčíne.
Vrba so spoločníkmi ponúkol za SAD Nitra 115 miliónov korún v prvom kole a teraz mal zaplatiť ďalších 39 miliónov korún. Podľa neho pôvodne očakávali návratnosť vložených peňazí za 15 rokov.
Connex sa už pokúsil dostať na slovenský trh autobusovej dopravy v roku 2002, keď vyhral súťaž na privatizáciu jedného z najväčších podnikov - SAD Bratislava. Potom však odstúpil od dohôd so štátom, pretože štát pozmenil pravidlá druhej etapy privatizácie a firma získala necelých 60 percent podniku a nie sľubovaných 66 percent. Neskôr sa pokúšal Connex neúspešne o privatizáciu SAD Košice a Žilina.
Prekládka trolejového vedenia na Novom Kaliští už hotová. Ako som už písal, preložené sú 3 stĺpy ďalej od cesty a naviac na ďalších troch stĺpoch sú nové výložníky a vedenie je tam aj trochu poposúvané, nachystané na novú cestu.
"spoje MHD často chodia poloprázdne aj v prepravnej špičke" - ČASTO AJ??? Pomaly celú špičku!!! ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
LUK