kedy budu mat nove busy ECV? napis ich potom, tusim zeby mali mat este seriu BS =bystricka spolocnost alebo sa mylim? pekne by im to vyslo :o) V Presove sme uz presli zo serie BR=Brezno na BS=Banska Stiavnica ?
kedy budu mat nove busy ECV? napis ich potom, tusim zeby mali mat este seriu BS =bystricka spolocnost alebo sa mylim? pekne by im to vyslo :o) V Presove sme uz presli zo serie BR=Brezno na BS=Banska Stiavnica
Skrátka nie je možné porovnávať "hrušky s jablkami". BB má v porovnaní so Žilinou úplne špecifické rozloženie i tvarovanie zástavby v území, pričom v BB nie je možné robiť okružnú trolejbusovú linku, ktorá by chodila dookola centrálnej mestskej pešej zóny (ako v ZA), v ktorej je počas dňa neustále dostatok cieľov a zdrojov ciest, ktoré uživia linku takéhoto charakteru. V BB v súčasnosti premáva asi 36 liniek s dlhodobo úbohými kvalitatívnymi ukazovateľmi, s tendenciou ďalšieho poklesu záujmu cestujúcich pri zlom vedení celého systému verejnej dopravy v meste a jeho (ne)preferencii. Zriadenie ďalšej linky vyvolá zrušenie L99 a teda i bezplatnej prepravy, čo opäť zníži záujem o novú linku. Ďalej je potrebné zobrať do úvahy, že v BB vznikajú ďalšie strediská poskytujúce obchodné služby (Kaufland, Billa, Lidl, Europa SC), čo logicky vyvolá ďalšie zníženie počtu ciest do Tesca, pretože ľudí viac asi nebude. Predpokladám, že jediný dôvod podpory tohto projektu zo strany SAD BBDS je len fakt, že budú môcť znížiť jazdné výkony predovšetkým na L2, ktorá sa bude prekladať s novou linkou, so zdôvodnením, že v úseku Podháj - TD nie je dostatočný počet cestujúcich.
Pretože stavba takéhoto charakteru je za súčasných podmienok rozloženia trolejbusovej siete úplne irelevantná a u mňa by opodstatnenie našla až v časti kozmetických úprav po rozšírení o Sásovú (cez Rudlovskú cestu i Karlovo) a napojením Tajovského ulice + prepojka Strieborné nám. - Hušták. Čudujem sa mestu, že sa nájdu poslanci, ktorí podporia takýto nezmysel mestskými peniazmi (v akejkoľvek výške) namiesto toho, aby výrazne ovplyvňovali výstavbu iným smerom. Ale lobovanie silného je vždy viac, ako zdravý rozum.
Teraz je to už jedno, ak sa stavba začala. Akurát by som nechcel bývať v obslužnosti zastávok Podháj - depo, kam určite zredukujú L2 a prípadne i L3, ktorej niektoré spoje by mohli takisto končiť pri jazde z nemocnice len v Tescu, pre zrýchlenie obehu v špičke, čím by ušetrili nejaké to vozidlo a jazdný výkon. Nechajme sa prekvapiť ?
Ale výsledne možno len konštatovať, že sa opäť do reality dostane absolútne nesystémové riešenie.
Petik: rýchlo zabudni na nejaké výhody v tarife. Také veci fungujú tak v Prahe, kde nemajú problém mať už možno 5 rokov cenu prestupného cestovného lístka na 60 min (v pracovných dňoch od 20.00 večer do 5.00 ráno a v sobotu a v nedeľu celodenne na 90 min od označenia CL) len 12 Kč.
Sarko bohuzial preto, lebo trebalo by ine rusnejsie veci v tomto meste riesit, ako troleje do Tesca. Ma to aj svoje plus, to ze velke obchodne retazce prispievaju k rozvoju mesta nehrabu peniaze len pre seba
V akom rozsahu az financuje Tesco vystavbu neviem, ale skusim zistit od oca. Viem ze podmienka Sad bola prispenie vacsinovej ciastky na kupu novych vozov. Dnes bolo na stavbe rusno, pretrhli vodovodne potrubie a bolo tam vody ako v bazene. Otec mal vela roboty aby to tam zvladol. Rec bude s nim az zajtra
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.